Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PELKÄÄN yliajalle menemistä ja synnytyksen käynnistämistä yli kaiken...

Vierailija
13.09.2013 |

Aika pelkopolille varattu, neuvolassa ehdotettiin sitä kun sanoin, että synnytys mietityttää.

En pelkää niinkään kipua, vaan sitä että synnytys pitkittyy. Yliajalle meneminen kammottaa, samoin käynnistys. Haluaisin mieluiten nopean synnytyksen, vaikka sitten kivuliaammankin, kunhan olisi nopeasti ohi!

Ei paljon lohduta se että alatiesynnytyksestä toipuu "nopeammin" jos joutuu kärvistelemään yliajalla useamman viikon. Mieluummin sitten sektio vaikka... 

Neuvolassa ollaan oltu hirveän ymmärtäväisiä ja sanottu että saan sektion jos pelkään liikaa, kunhan käyn pelkopolin kautta.

Kertokaa nyt rehellisesti sektion kokeneet että onko se nyt niin hirveää kun väitetään??

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiosta en tiedä, mutta mulla on raskaudet olleet yliaikaisia ja ne on käynnistetty. Kaikki on mennyt hyvin. Osaatko tarkemmin sanoa, mikä sinua asiassa pelottaa?

Vierailija
2/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että NORMAALI raskaus kestää 38-42 viikkoa, vasta sen jälkeen mennään yliajalle. Mikään tapa synnyttää ei ole kivuton, ei sektiokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaikaisuudessa ahdistaa se kärvistely kotona, kun ei saa nukuttua, ei pääse liikkumaan, on turvotusta ym. kamalaa, paino nousee, raskausarpia tulee lisää... Ap

Vierailija
4/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toka synnytys on käynnistetty (tosin pari päivää ennen LA:ta) ja kyllä oli nopea synnytys ja helppo, vaikka ekakin oli kyllä helppo. Älä suotta pelkää.

Vierailija
5/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt kaikki raskaudet pitkäksi, yksi käynnistettiinkin yliaikaisuuden vuoksi. No, ihan hyvin menivät synnytykset ja vauvat voivat hyvin ja minäkin toivuin nopeasti. Se käynnistetty synnytys oli sinänsä ihan samanlainen kuin ne itsestään käynnistyneetkin. Viimeiset viikot kieltämättä olivat tylsiä, sitä jo niin oli ajatuksissaan valmis synnyttämään. 

Vierailija
6/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sitten kun yli menee, niin on vaan helpotus, että kännistävät.

Mulla on kaikki menneet viikolle 41+ ja yksi käynnistetty 42+1, mutta siitä toipuminen kesti muita kauemmin. Mutta se johtui jakkarasta, ei siitä käynnistyksestä.

Vierailija
7/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 15:17"]

Yliaikaisuudessa ahdistaa se kärvistely kotona, kun ei saa nukuttua, ei pääse liikkumaan, on turvotusta ym. kamalaa, paino nousee, raskausarpia tulee lisää... Ap

[/quote]

Minulla se on tuota nyt jo ja rv 33 menossa. En saa liikkua paljon mitään ja maha ku mikäki pallo. sf mitta 41 ja olen normaalipainoinen ollut ennen raskautta. Minulla on nyt lapsivettä sen verran mitä yleensä viikolla 44 olisi.

Vierailija
8/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää. Ensimmäinen synnytys käynnistettiin ja oli todella helppo.! kaiken kaikkiaan 5h ja ponnistusvaihe oli 5min.

Vierailija
9/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla helppo käynnistys, mikä teillä oli käynnistäessä kohdunsuun tilanne? :)

Vierailija
10/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sektio ole aina isompi riski? 

Mua pelottaa synnytys yleensä vaikka/koska kolmatta kertaa menossa... Huoh

Vierailija
11/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 5 lasta syntyneet viikoilla 41 tai 42. Minulla ei ollut huono olo lopussa, voin ihan hyvin. Ei se välttämättä ole mitään kärsimystä.

Vierailija
12/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla takana onnistunut sektio. Leikkaus meni hyvin, leikattiin yöllä ja iltapäivällä kävelin osastolle. Haava siisti suihkuttelulla, kivut ok kipulääkkeillä sairaalassolon ajan eli 4pv. seuraavana päivänä olin pystyssä ja hoitamassa vauvaa. ei harmittaisi, vaikka seuraavakin menisi sektioksi. älä turhaan sektiotakaan pelkää. mä oon kuullu vaan pitkittyneistä kolmen päivän käynnistyksistä ku oot lopuks jo aivan kuitti ja sit kuitenki päädytty sektioon, ei ihanne sekään.

Vierailija
13/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 synnytystä käynnistetty ja tosi hyvin/nopsaan menny. Kuopuksen kun synnytin, niin viereeni tuotiin äiti joka oli ollut sektiossa. Hänellä oli pahoja jälkikomplikaatioita, ei mm saanut välillä happea ollenkaan, joutui tietty paniikkiin ja hoitajat ja lääkärit lääkitsi ja sai happimaskin, ilmaa kerääntyi suoleen ja lääkärit joutui ottamaan ilman jollain putkilla, oli tosi kipeän oloinen. Pahinta oli kun ei saanut happea, se hätä oli mahdoton. Suosittelen alatiesynnytystä jos ei vauva mitenkään pelottavan iso ole. Leikkauksissa on omat riskinsä.

Vierailija
14/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana kome yliajalle mennyttä synnytystä, kaikkia on tavalla tai toisella käynnistelty, kaikki ovat olleet keskivertoa nopeampia ja "helpompi" synnytyksiä. Eli kokemukseni perusteella voin sanoa Ap:lle: katso luottavaisesti ja rohkeasti vain eteenpäin!

Vierailija
15/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli käynnistetty synnytys ja se oli kauhea, mutta ei se käynnistämisestä johtunut, vaan ihan muista seikoista. Mulla käynnistetiin Cytotecillä suun kautta. 

Vierailija
16/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mikä kohdunsuun tilanne oli, käsittääkseni aika epäkypsä. Mulla käynnistettiin vesien menon takia.

Vierailija
17/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnisteltiin Cytotecilla sekä suun kautta että geelinä, mutta lieviä supistuksia lukuun ottamatta mitään ei tapahtunut. Viidentenä käynnistelypäivänä synnytys lähti spontaanist käyntiin. Oli nopea ja jälkikäteen ajateltuna helppo, vaikka mitään kipulääkitystä en ehtinyt saada.

Vierailija
18/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 16:31"]

Mulla takana onnistunut sektio. Leikkaus meni hyvin, leikattiin yöllä ja iltapäivällä kävelin osastolle. Haava siisti suihkuttelulla, kivut ok kipulääkkeillä sairaalassolon ajan eli 4pv. seuraavana päivänä olin pystyssä ja hoitamassa vauvaa. ei harmittaisi, vaikka seuraavakin menisi sektioksi. älä turhaan sektiotakaan pelkää. mä oon kuullu vaan pitkittyneistä kolmen päivän käynnistyksistä ku oot lopuks jo aivan kuitti ja sit kuitenki päädytty sektioon, ei ihanne sekään.

[/quote] No tätä juuri pelkään :( t. Ap

Vierailija
19/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilet, että menisi yliaikaiseksi? Liiku paljon ja reippaasti, älä makaa vain sohvalla synnytystä odottamassa :) Elät normaalia elämää ja vauva kenties älyää syntyä ihan ajallaan.

Itselläni on kaksi synnytytstä käynnistetty oksitosiinilla ja kummallakin kerralla on vauva ollut alle tunnissa sylissä. Tosin lähtötilanne oli pari senttiä auki (uudelleensynnyttäjällä ihan normaalia, oli ollut jo pidempään), mutta käynnistettiin pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Itselleni sopisi käynnistys milloin tahansa. Jos käynistykseen mennään, niin pyydät vain tarpeeksi tujut tropit heti alkuun ja jos synnytys pitkittyy, niin vaadit sektion pikemmin kuin kolmen päivän kärvistelyn jälkeen. Sektioon päättyvät kolmen päivän synnytykset ovat kuitenkin varsin harvinaisia, joten aika huonoa tuuria olisi, jos juuri sinulle niin kävisi. Ja kuten sanoin, asioihin voi itsekin vaikuttaa.

Vierailija
20/22 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka käynnistetty 42 viikolla cytotecillä, nopea ja raju kokemus. Tokakin meni muutaman päivän yli, mutta käynnisty vesien menolla ja siitä 2 tunnin päästä oli vauva sylissä. Kolmas käynnistettiin ballongilla laskettuna päivänä edellisen nopean synnytyksen vuoksi. Kesto 7 tuntia, rauhallinen ja hyvä kokemus vaikka lapsi 4.7 kilonen mötikkä. Neljäs käynnistetään samalla tavalla vähän ennen laskettua päivää, jos kohdunsuu auki. Ballonki-käynnistys on paljon lempeämpi tapa, lääkkeellinen sai minulla aikaan kohdun liiallisen supistamisen ja olin hirveän kipeä, koska en saanut mitään kivunlievitystä. Ballonki oli hiukan epämiellyttävä, mutta kuuteen senttiin avauduin yön aikana, vaikka supistuksia en edes huomannut nukkuessani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän