Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuoriso on pilalla

Vierailija
16.04.2023 |

Yleisesti tunnettu tosiasia on, että sitä se on ollut antiikin Kreikan ajoista lähtien.

Tähän faktaan liittyvä tarina osui facebookin ryhmiä selatessa erään eteläsuomalaisen kaupungin asukkaiden julkiselta ryhmäsivulta.

Rouva kertoi kohdanneensa näitä pilalla olevia (12-vuotiaiksi sanoi) jaupunkinsa kadulla. Oli joutunut pyytämään näitä antamaan itsellensä tietä, nuoret kun olivat ryhmäytyneet kulkupeleineen koko kulkuväylän leveydelle.
Pyyntöön nuoret olivat ryhtyneet vastaamaan verbaalista kyvykkyyttään esitellen. Eli rouvaa oli haukuttu - koska tämä vauva.fi ei ko sanaa suvaitse, vaihdan kahden kirjaimen paikat keskenään - piukkatilluksi ja toinen nuori oli meinannut että voihan rouva kiertää pientareen kautta.
Ilmeisesti tilanteessa oli ollut jotain muutakin sillä rouva oli ottanut kännyllä porukasta kuvia, jotka sitten fb:hen tarinaansa liitti, kuvasta oli kuitenkin sutattu henkilöydet tunnistamattomiksi.
No, se mikä eniten rouvaa kismitti, oli se kielenkäyttö, ilmeisesti, ha tietenkin asenne aikuista kohtaan.
Kirjoituksessaan rouva muutamaan otteeseen mainitsi muistavansa toki omaa nuoruuttaan ja myönsi että on itsekin rumia sanoja käyttänyt, mutta jonkinlainen raja käytöksen suhteen sentään on ollut.
Juttuun tuli sitten jatkoa tuon fb-julkaisun myötä. Ko nuorten vanhempia ryhmässä mukana tai seuraajina, joten rouva kertoi saaneensa erilaisia yhteydenottoja, eikä suinkaan rakentavia... Rikosilmoituksillakin uhkailtu...

Jep. En mainitse kaupungin nimeä tässä vauva.fillä, mutta olipa kuulkaa lohdullista lukea tuo juttu. Tässä on nimittäin itsellä riesana yks vastaavanlainen porukka... Täysin tuntemattomia minulle eikä mitään taustaa näihin tyyppeihin päin, mutta tuossa vaan sinnikkäästi häiriköivät ja pääjehuna yhden holhooja! Joo, ja yhteneväistä sekin että tasapainoskootteri tai mikä lie akkumopo liittyy tähänkin porukkaan. Itse en kyllä tuon ikäisenä hillunut kylillä aikuisia tai iläisiäni häiriköimässä.

Sinänsä siis se että rouva sanoi omasta nuoruudestaan mitä sanoi... Vois ajatella että tosiaan törkeämmin pilalka ovat nämä nykyiset nuoret.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, voimme tämän tapauksen perusteella todeta, että koko nuoriso on pilalla.

Vierailija
2/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nykyään jo tosi piloilla, kun rappio alkoi jo antiikin aikana. Uskon hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tantta otti puhelimen ja julkaisi somessa. Ne lapset tietävät että tuota esim koulumaailmassa kutsutaan kiusaamiseksi ja saattaa johtaa rikosilmoitukseen. Koska vanhukset oppisi?

Vierailija
4/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin huonosti on asiat! Nuorisolle ei ole opetettu Hyviä käytöstapoja! Ja vanhempia ihmisiä kohtaan käyttäytyvät sikamaisesti!

Ja huutavat naisen sukuelimen nimeä , V..

Ja muutenkin huutelevat asiattomia ja jopa Ala- aste ikäiset tytöt myös käyttäytyvät sikamaisesti.

Jatkuvasti myös ilkivalta on kuvioissa mukana , ja joku 18- v ostaa näille kaljaa ja tupakkaa ajeluttaa ala - ikäisiä!

Vierailija
5/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joillakin hyvät tavat ja moraali ovat kadoksissa. Onneksi saa kuitenkin nähdä myös hyväkäytöksisiä ja mieleltään terveitä olevia nuoria. Olkaa vanhemmat siellä kotona ja tehkää lasten kanssa yhdessä asioita. Nauttikaa yhdessäolosta, opettakaa käytöstapoja  ja kertokaa ,että nuori on riittävä itsenään ja että rakastatte...se pitää sanoa ääneen..oikeasti.

Ja nuoret, koittakaa jaksaa♥apua on saatavilla.

Vierailija
6/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti tantta otti puhelimen ja julkaisi somessa. Ne lapset tietävät että tuota esim koulumaailmassa kutsutaan kiusaamiseksi ja saattaa johtaa rikosilmoitukseen. Koska vanhukset oppisi?

Etkö lukenut kirjoitusta: kuvia sutattu niin ettei ketään tunnisteta.

Siksi toisekseen: kakarat ne sitä kännykameraa käyttelevät ja kuviaan ja videoitaan solvaavin kommentein nettiin ties minne jakavat.

Ja totta tosiaan tämä vielö: "minä olen lapsi ja minua ei saa noin kohdella."

Kakarat niitä laittomia julkaisuja tekevät!

Vierailija
7/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ihan itketti ilosta se miten hyväkäytöksisiä ja huomioivia paikalliset nuoret ja lapset siellä olivat. Puhuttelivat vanhempaa ihmistä teititellen, antoivat pyytämättä tilaa tai istumapaikan, availivat ovet....

Meillä ollaan syvällä suossa tuossa asiassa!

Vierailija
8/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on pilalla kun melskaavat yökaudet kerrostalossa, on se kumma että riekkuvat ja kiusaavat ihmisiä yökaudet!

Vierailija
9/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso/kin on pilalla. 

Vierailija
10/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Waltari kirjoitti Sinuhessa, miten nuorisolaiset mellastivat Luksorin kaduilla muinaisessa Egyptissä. Ajelivat hevosvaljakoilla yömyöhällä pitkin katuja, joivat viiniä ja huutelivat ruokottomuuksia paheksuville asukkaille.

Vierailija
11/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joku karen skitsosi nuorisolle ja kuvasi heitä? No nyt on nuoriso jukolauta pilalla!

Vierailija
12/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuisikohan ongelmat  vaikkapa liian varhaisesta varhaiskasvatuksesta. Nykyisin  jo vauvat eristetään omaan huoneeseensa ja sitten viedään päiväkotiin, siis eroon äidistään / isästään. Kissanpentuja ei saa erottaa emostaan alta 12 viikkoisina, koska vaarana on köytöshiriöt ja koirlla tunnetaan eroahdoistu joka johtuu yksinöisyydestä ja turvattomuudesta. Jospa lasten ja nuorten käytöshäiriöt ja mielenterveysongelmat johtuvat samasta syystä, liian varhaisesta vieroittamisesta vanhemmasta. 

Entisvanhaan (50- luvulla ja sitä ennen) kun lapset kulkivat vanhemiensa mukana ihan sylivauvasta asti tai sitten kotiin tuli lapsenpiika, eli lasta ei viety minnekään vaan hoitaja tuli kotiin, niin oliko silloinkin lapsilla ja nuorilla ahdistusta, masennusta  hallitsematntoa agresssivsuutta ja muusta sellaista, siis ei vain uhmaiässä vaan koko nuoruuden ajan?

Vierailija
13/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi toisekseen: kakarat ne sitä kännykameraa käyttelevät ja kuviaan ja videoitaan solvaavin kommentein nettiin ties minne jakavat.

Luitko tekstin? Ei ollut kakarat kuvaamassa. Se on nykypäivänä noiden vanhusten juttu olla se kameran kanssa koko ajan somessa jakamassa. Jakaisivat edes sitä omaa pärstäänsä mutta kun senkin tilalle on pitänyt joku kukka pistää. Kuka opettaisi niitä käyttäytymään?

Vierailija
14/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko tekstin? Ei ollut kakarat kuvaamassa. Se on nykypäivänä noiden vanhusten juttu olla se kameran kanssa koko ajan somessa jakamassa. Jakaisivat edes sitä omaa pärstäänsä mutta kun senkin tilalle on pitänyt joku kukka pistää. Kuka opettaisi niitä käyttäytymään?

Aha. Pikkupetteri osoittelee kamerakännyllä kotirauhan suojaamaan tilaan eli asunnon parvekkeelle jossa on sillä hetkellä ihmisiä.

Pikkupetteri törttöilee liikenteessä ja haastaa riitaa, päästelee tappouhkauksia js lopulta on yhdessä kädessä kännykamera ja toisessa laiton tai laillinen sumutin, siis haluaa kuvata kun sumuttää jotakuta eli pahoinpitelee.

Taidan vastata jonkun pikkupetterin tai pikkutiinan kommenttiin. Lue itse: yleensä ne laittomat kuvat nettiin lataa se oikeuksistaan mukamas niin selvillä oleva kakara, laittomat kuvat!

Käyttäydy asiallisesti!

Kasvata kakaras!

Vierailija
15/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah. Näitten lapsuksisten ongelmien taustalla on monesti aikuinen jolla on ne samat ongelmat kuin lapsellansa.

Vierailija
16/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Pikkupetteri osoittelee kamerakännyllä kotirauhan suojaamaan tilaan eli asunnon parvekkeelle jossa on sillä hetkellä ihmisiä.

Pikkupetteri törttöilee liikenteessä ja haastaa riitaa, päästelee tappouhkauksia js lopulta on yhdessä kädessä kännykamera ja toisessa laiton tai laillinen sumutin, siis haluaa kuvata kun sumuttää jotakuta eli pahoinpitelee.

Taidan vastata jonkun pikkupetterin tai pikkutiinan kommenttiin. Lue itse: yleensä ne laittomat kuvat nettiin lataa se oikeuksistaan mukamas niin selvillä oleva kakara, laittomat kuvat!

Käyttäydy asiallisesti!

Kasvata kakaras!

Ota pari proplaria jos rauhoittaisi. En tiedä mistä petteristä sinä meuhkaat kun muut puhuu tästä aloituksesta missä mummeli kuvaa lapsia ja jakaa nettiin niistä kuvia. Miksi se ei voinut käyttäytyä asiallisesti?

Vierailija
17/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha, miten monta kertaa olen kuullut "mä olen alaikäinen sä et voi puhuu mulle noin!" kun olen ihan asiallisesti ja rauhallisesti ottanut puheeksi itselle aivan absurdeja asioita, kuten lattialle syljeskelyn, kovaan ääneen kiroilun tai vaikka seiniin piirtelyn. Missäköhän kohtaa alaikäisyys toi jonkun vapautuksen normaaleista käytöstavoista tai automaattisen immuniteetin kaikelle palautteelle? Pahinta on, että jotkut vanhemmat ovat ihan tyynesti mukana tässä ajatuksessa, että lapsensa ovat täysin koskemattomia.

Vierailija
18/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljin kyynärsauvojen kanssa jalka kipsissä, pari nuorta piti ovea auki. Eivät kaikki ole pilalla ollenkaan.

Vierailija
19/19 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljin kyynärsauvojen kanssa jalka kipsissä, pari nuorta piti ovea auki. Eivät kaikki ole pilalla ollenkaan.

Ei todellakaan kaikki! Ne normaalit, hyvät ja huiput vaan tuppaavat herkästi unohtumaan, kun jotkut hölmöläiset varastavat huomion negatiivisella tavalla. Se on sääli.