verta pelkäävät naiset
Minua on mietityttänyt verta pelkäävät naiset. Mitä teette kun teillä on kuukautiset? Käyttekö suihkussa tamppoonin kanssa vai onko se sellainen tilanne joka ei pelota ta rupea pyörryttämään. Itse pelkään koiria kuollakseni. Mitäs te muut jotka varmasti eksyitte tähän keskusteluun, vaikkette veta pelkääkkään ;) ?
Kommentit (25)
"Mitäs te muut jotka varmasti eksyitte tähän keskusteluun, vaikkette veta pelkääkkään ;) ?"
Halusin katsoa, kysyitkö kuukautisista ja sitähän sinä kysyit.
"Mitäs te muut jotka varmasti eksyitte tähän keskusteluun, vaikkette veta pelkääkkään ;) ?"
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:39"]
[/quote]
En kysynyt vointiasi tai syitä miksi lue tätä. Siinä lukee "itse pelkään koiria. Mitäs te muut..." jatkuu virkkeellä ja virke viittaa edelliseen. Esim meidän talo on punainen. Entäs teillä?
Suihkussa käynti liittyy niin, että kun sitä verta vuotaa lattialle varsinkin jos runsaat kuukautiset.
Muo alkaa vain haavasta tuleva veri oksettamaan. Kuukautiset on luonnollinen juttu, vaikkakin ällöttävä. Mutta jos näen avohaavan, mistä vuotaa verta, olen paniikissa ja oksettaa.
Aika pahasti on asiat jo suihkussa vuotaa verta lattialle. Ei sitä nyt niin paljoa tule ja jos tulee, niin hopihopi lääkäriin!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:52"]
Muo alkaa vain haavasta tuleva veri oksettamaan. Kuukautiset on luonnollinen juttu, vaikkakin ällöttävä. Mutta jos näen avohaavan, mistä vuotaa verta, olen paniikissa ja oksettaa.
[/quote]
Eli sekö nimenomaa liittyy tähän, että jos tilanne on ns luonnollinen? Mutta jos joku yllättävä mitä ei ole osannut tavallaan odottaa niin se on pelottava ?
Pelottaisi kyllä kamalasti jos vuotaisin koiria suihkussa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:54"]
Aika pahasti on asiat jo suihkussa vuotaa verta lattialle. Ei sitä nyt niin paljoa tule ja jos tulee, niin hopihopi lääkäriin!
[/quote]
Kyllä minulla kuukautiset on niin runsaat ja lääkärin mukaan on ihan normaalia että lattialle tulee jonkin verran ei se tarkoita että saavista kaatamalla
Ap minä pelkään hämähäkkejä ne ovat inhottavia
Kuukautiset on jotenkin luonnollinen juttu, se ei kammota.
Mutta jos saan haavan, en pysty sitä edes katsomaan, muutamaan otteeseen olen huutanut silmät kiinni miehelle/lapsille, että tulee laittaan laastarin :D
Kuullostaa ja onkin aika koomista, mutta rupeaa vaan heti heikottamaan kun näkee verta.Kerran olen pyörtynyt veren näkemisestä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:59"]
Kuukautiset on jotenkin luonnollinen juttu, se ei kammota.
Mutta jos saan haavan, en pysty sitä edes katsomaan, muutamaan otteeseen olen huutanut silmät kiinni miehelle/lapsille, että tulee laittaan laastarin :D
Kuullostaa ja onkin aika koomista, mutta rupeaa vaan heti heikottamaan kun näkee verta.Kerran olen pyörtynyt veren näkemisestä.
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
eli luonnollisuus tässä asiassa on se juttu :)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:52"]
[/quote]
Eli sekö nimenomaa liittyy tähän, että jos tilanne on ns luonnollinen? Mutta jos joku yllättävä mitä ei ole osannut tavallaan odottaa niin se on pelottava ?
[/quote]
Juuri näin! Ensimmäisen kerran, kun poikani kaatui ja kolhaisi päänsä leluun, alkoi tietenkin vuotamaan verta, minä säikähdin ihan kamalasti! Olin ihan paniikissa, kun sitä verta tuli niin paljon. Mies sitten osasi kotona hoitaa ensiavun, jonka jälkeen menimme sairaalaan. Seuraavan kerran, kun lapsi liukastui ja löi päänsä, verta tuli taas kauheasti, mutta nyt en mennyt paniikkiin.
Mutta auta armias, jos itse saan haavan, josta vuotaa verta, en osaisi sille tehdä mitään, mutta kun oma lapsi kyseessä, niin sitten jo osasin tehdä jotain.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:39"]
[/quote]
En kysynyt vointiasi tai syitä miksi lue tätä. Siinä lukee "itse pelkään koiria. Mitäs te muut..." jatkuu virkkeellä ja virke viittaa edelliseen. Esim meidän talo on punainen. Entäs teillä?
Suihkussa käynti liittyy niin, että kun sitä verta vuotaa lattialle varsinkin jos runsaat kuukautiset.
[/quote]
Anteeksi kauheasti. Minulla ei ole fobioita.
Mä olen tavannut vain miehiä jotka pyörtyilevät, pyörtyileviä naisia en tunne..! Toinen oli vasta 16-v poika joka pyörtyi kun tuli haava, toinen pyörtyi kun unohti hengittää jännittävässä tilanteessa....
Itseäni ei veren näkeminen häiritse, mutta joskus kun näen vaikkapa telkusta jotain ällöttäviä kirurgisia toimenpiteitä niin alkaa jalkoja heikottaa, jotenkin kaikki sellaiset missä tunnen "myötäkipua" tuntuu reisissä....outoo.
Mua pyörryttää veri. Siis alkaa heti heikottaa. Heikottaa myös menkat. Mutta eipä siinä tarvitse hirveästi sitä onneksi katsoa. Laittaa tamponin asettimella ja vetäisee ulos ja laittaa roskiin. Vältän katsomasta. Haavat on paha juttu. Viimeksi leikkasin sormeen ja piti huutaa mies paikalle teippaamaan se, kun silmissä sumeni. Istuin sit vessan lattialla odottamassa. Ei voi mitään.
Minulla liittyy myös haavoihin ja pistämiseen, ei luonnolliseen fysiologiseen ilmiöön. Viimeksi pyörryin kun tyttärelleni tuli haava. Verikokeita välttelen viimeiseen asti koska pyörryn varmasti, jos olen makuulla kun sitä otetaan, en meinaa päästä ylös kun heti alkaa taju hämärtyä.
onhan se menkkaverikin ällöä..
mutta se ei tule haavasta joten se ei ole samalla tavalla "pelottavaa" kuin muuten vuotava veri.
Mulla on tuo sama ongelma kuin yllä, eli reisissä alkaa tuntumaan kipua / heikotusta, kun näen verenvuotoa / kirurgisia toimenpiteitä. Mistäköhän johtuu? Menkat ei kuitenkaan vaikuta mitenkään, vaan nimenomaan haavasta vuotava veri. Myöskään oma verenvuoto ei inhota niin paljon kuin muiden.
Muista fobioista niin pelkään hyönteisiä. Kaikenmaailman kovakuoriaiset, toukat ja jopa kärpäset ja perhoset yököttävät minua. Lähden äkkiä karkuun ja pyydän miestäni tai lapsia ottamaan sisällä ötökän pois. Erityisen kammottavia ne on kuolleina joten yritän olla näkemättä ja kuulematta kun ne tapetaan. Kuollut ötökkä saa minut oksentamaan..tässä myös syy miksi inhoan ikkunoiden pesua :( KUITENKIN hassua on etten pelkää hämähäkkejä tai kastematoja joita voisin ottaa käteenikin. En kuitenkaan kuolleena.
Olen ammatiltani hoitaja joten otan työssäni verta, vaihdan vaippoja ja olen muutenkin eritteiden kanssa tekemisessä eikä ne okseta yhtään mutta se kuollut kärpänen oksettaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:54"]
[/quote]
Oletko mies vai etkö muuten vain tajua mitään? Kyllä minulla ainakin kuukautisten aikana suihkussa veri valuu lattialle jalkojen pitkin silleen "noroina". Varsinkin alkupäivinä. Eikä ole tarvetta mennä lääkäriin.
Miten tuo suihkussa käyminen veren pelkäämiseen liittyy?