Oletko oksentanut yli 30-vuotiaana kännissä?
Kommentit (39)
kyllä, shame on me. ihme kun sitä ei koskaan opi.
En kännissä, mutta krapulassa kyllä. Hyvin usein. Poden ihan kauheita krapuloita migreenini takia. Joskus on kolmen oluen jälkeen oksennettu koko seuraava päivä. Senpä takia juon erittäin harvoin lasillista viiniä enempää, mutta välillä tulee otettua enemmänkin. Ja sen mukaiset on sitten seuraukset.
Olen. En taida kestää enää alkoholia niinkuin nuorena.
Juoko yli 30 vuotiaat vielä alkoholia? Ja ihan kännejä? :0 Olen 34 v. ja lopetin alkoholin juomisen 5 v. sitten. Eli en ole oksentanut, paitsi joskus oksutaudissa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:37"]
Juoko yli 30 vuotiaat vielä alkoholia? Ja ihan kännejä? :0 Olen 34 v. ja lopetin alkoholin juomisen 5 v. sitten. Eli en ole oksentanut, paitsi joskus oksutaudissa.
[/quote]
No miksei joisi? Ei kai se ikään sidottua ole. Tosin tuskin kukaan kolmekymppinen "vetää kännejä" mitenkään tietoisesti, eli tulee vaan vahingossa otettua liikaa.
En ole. Viimeksi join alkoholia liikaa opiskeluaikana, taisin olla 22 v. Lopetin lähes kaiken alkon käytön 26 v enkä koe mitään tarvetta juoda alkoholia ylettömästi. Nyt ikää 40 v.
Mulla ei ainakaan liity siihen miten paljon juon. Esimerkki 1. Join kuukausi sitten puoliksi pullon viiniä, kolme puolen litran siideriä ja desin verran kermalikööriä. Ei mitään krapulaa.
Esimerkki 2. Join ginipaukun, jossa oli ehkä puoli desiä giniä ja pari desiä limsaa. Oksensin koko seuraavan päivän, koska tuo juoma laukaisi migreenin.
Mulla ei siis tosiankaan riipu juodun viinan määrästä, vaan laadusta. Jos juon lasin vääränlaista viiniä, saan migreenin ja oksentelen koko seuraavan päivän. Jos juon pullollisen oikeanlaista, kuivaa valkoviiniä, ei tarvi oksennella.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:37"]
[/quote]
Joo, mullekin selvisi vasta 30 v. täytettyäni, ettei elämä loppunutkaan siihen. Edelleenkin voi käydä terassilla tai keikalla, voi kuunnella niin uusia kuin vanhojakin bändejä, matkustella ja arvaapa mitä: Voi vielä vällyjenkin välissä puuhastella! - ja olla silti ihan mukava ja hyvä äiti -
Ikävä kyllä.
Laihduin vähän aika sitten sen verran, että alkoholin sietokyky muuttui taannoisesta. Lisäksi varmaan pitkähkö taukokin nauttimisessa vaikutti asiaan.
Kävi sitten nolo vahinko. Jopa kahdesti. Ei sitä tyhmänä miehenä opi mitään.
M32
En muista koskaan oksentaneeni alkoholin takia ennen 35. ikävuotta. Krapula pahenee, kun vanhenee. Ehkä noin joka viides vuosi olen oksentanut kännissä tai kankkusessa.
Luulin, että olisin. Tosin tätä tapahtui hassusti nimenomaan aina nautittuani alkoholia sivistyneeseen eurooppalaiseen tapaan aterian yhteydessä. Sellaisten baari-iltojen yhteydessä, joina olin nauttinut muutaman tuopin/lasin viiniä, tätä ongelmaa ei hassua kyllä koskaan ollut. No, sitten lopetin raskauden ja imetyksen takia alkoholin käytön kokonaan, ja oksentelin edelleen isojen ravintola-aterioiden jälkeen. Tulipa sitten todettua, että oma oksenteluni liittyi pikemminkin syömiseen kuin siihen alkoholinkäyttöön. Sillä tavalla ihan järkeenkäypäähän tämä on, että minulla on todettu ja jo kertaalleen operoitu vatsaonteloon pesäkkeitä tehnyt ja ruuansulatus kanavat melkein tukkimaan ehtinyt endometrioosi...
Olen, kaksien työpaikan bileiden jälkeen. Siellä kun sitä viinaa kannettiin eteen vähän nopeempaa tahtia kuin mihin olen tottunut. Tuntuu että nyt vanhempana ei viinaa kestäkään enää niin kuin nuorena... Toisen noista kerroista jälkeen oksensin vielä aamupäivällä työpaikallakin... Onneks en ollut ainoo joka oli krapulassa...
En kestä alkoholia enää samaan malliin kuin ennen. En nuorenakaan tosin pystynyt juomaan kamalasti. 5 annosta nuorena maksimi. Nyt olen 36 ja harvoin baarissa. Oksennan jopa 2-3 juoman jälkeen. En tiedä mistä kiinni. Toleranssia ei enää oikein oo.
En, mutta oksensin poltettuani liikaa pilveä!
En, koska en ole vielä ollut kännissä 30v-synttäreiden jälkeen.
En ole oksentelijatyyppiä, pidätän viimeiseen asti jos suinkin mahdollista.
En.
Olen oksentanut juomisen takia vain fuksiaisten jälkeisenä aamuna 19-vuotiaana.
Enpä ole juuri tuon jälkeen kännissäkään ollut. :)
Käyn niin harvoin viihteellä, ehkä 1-2 kertaa vuodessa, että tottumattomuuttani alkoholiin sitten oksentelen viimeistään seuraavana aamuna.. Krapulat on muutenkin niin jäätäviä että mieluummin olen selvinpäin. Ei ole sen arvoista, että yksi mukava ja rentouttava ilta kavereiden kanssa kostautuu niin julmasti seuraavana päivänä.