Työkaverini paljastui koulukiusaajaksi.
Ollaan vuoden ajan oltu työkavereita ja nyt kävi ilmi että hän on lapsena ollut koulukiusaaja. Hän on nyt kolmekymppinen.
Tuli juttuja koulusta ja millaista siellä oli, niin tämä kysyi onko minua kiusattu, vastasin että ei ole enkä ole myöskään itse kiusannut. Heitin vastakysymyksen ja vähän retostellen vastasi, että todellakin oli koulukiusaaja ja vielä armeijassa onnistui kiusaamisellaan aikaansaamaan sen, että kaksi ikätoveriaan jätti armeijan kesken.
Oli silminnähden tyytyväinen itseensä. Kysyin, että eikö häntä ole jälkeenpäin kaduttanut, niin vastaus oli jotakuinkin, että ei vois vittuakaan kiinnostaa.
Olen tähän asti pitänyt häntä vähän ehkä hankalana ja sellaisena ihmisenä jolla on vaikeuksia ottaa käskyjä muilta. En lähde hänen kanssaan kinastelemaan mistään, koska jos hän on jotain mieltä asiasta, niin se on silloin ainut oikea mielipide.
No olen oppinut tuntemaan tyypin ja päässy ihan hyviinkin keskusteluihin hänen kanssaan. Hauskaakin on ollut.
Nyt oon vaan jotenkin niin typertynyt tähän tietoon ja siihen miten ylpeä hän siitä on. En saa sulatettua asiaa mielessäni ja vaikea enää lähteä keskustelemaan mistään kun takaraivossa kokoajan tiedostaa että siinä on koulukiusaaja.
Olen aina niin kauan kun jaksan muistaa tuominnut kiusaamisen ja sitä harrastavat ovat silmissäni se alin ihmisryhmä mitä halveksin suuresti.
Olen kasvattanut omat lapseni siihen, että ei kiusata eikä sitä hyväksytä ja aina puolustetaan heikompaa.
Miten pääsisin asian yli, kun näen että työkaverini ei tunne minkäänlaista katumusta?
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:48"]
Miten pääset asian yli? Helposti, ei tuossa pitäisi olla sulle mitään ongelmaa, se on vaan sun työkaveri...
[/quote] Niinhän se onkin, eli vietän hänen kanssaan 8h vuorokaudesta, joten kai tässä pitäis yrittää toimeen tulla, varsinkin kun mä taidan olla hänelle ainut työkaveri joka juttelee muitakin asioita kuin vain työasioita. Siis ennen kuin tuli ilmi tämä kiusausasia, niin hankalasta luonteestaan huolimatta ihan viihdyin hänen kanssaan.
Missä työssä olette? Oletteko koulutettuja?
Noin vanhana vielä ylpeilee armeija-ajallaan ja jopa kouluajallaan... ei ei.
Tuskin se nyt kuitenkaan on sinun murheesi jos hän on ollut kiusaaja ja ei tunne katumusta.
Olet vain hänen kanssaan niin vähän tekemisissä kuin mahdollista ja hoidat vain työhommat asiallisesti.
En tajua, mitä väliä sulle, se on hänen elämänsä, millainen on ollut ja millainen on. Sun ei tarvitse pykätä suhdetta hänen kanssaan, joten jatka samaan rataan, urpoissakin on puolensa, eli ns unohda tuo ikävä, ja viihdy niissä asioissa joissa aiemminkin.
Jokaisessa meissä on varmasti jotain ikävää, mikä ei ole muille jees juttu, silti kaikillä yleensä on työkavereita, ystäviä yms vaikka kaikkea ei tarvitsekaan hyväksyä.
Miten pääset asian yli? Helposti, ei tuossa pitäisi olla sulle mitään ongelmaa, se on vaan sun työkaveri...