Kyselisitkö kaverisi kuulumisia tässä tapauksessa?
Meillä oli keväällä sovittu konserttiin meno kavereiden kanssa. Nämä kaverit olivat ihan hyviä kavereita, keskenään ja minullekin (tai näin ainakin luulin). Pari viikkoa ennen konserttia meillä alkoi sairastelukierre, ja en jaksanut käydä perhekerhoissa ja puistoissa missä muuten tapasimme eniten.
Konserttia edeltävänä iltana olin kuumeessa ja laitoin viestiä, että en pääse, etten mitenkään jaksa tulla. Sen jälkeen en ole kuullut kenestäkään mitään oikein. Facebookissa on joku tykkäys tullut ja viestini siellä on luettu, mutta muuten ei mitään.
Minusta tuntuu pahalta, että he tiesivät meidän sairastelevan mutta mitään pahoittelua ei keneltäkään tullut etten päässyt, ja kukaan ei kysellyt kuulumisia missään vaiheessa. Olisitko sinä kysynyt, jos olist ollut yksi konserttiin menijöistä?
Kommentit (12)
No, en. Pidän aikuisen kuumetta lähinnä pirun huonona tekosyynä olla lähtemättää johonkin. Pari buranaa nassuun ja menoksi, ei konsertissa kuintekaan koko yötä notkuta.
kuka on niin idiootti että suuttu jos toinen on kipeänä !? eriasia jos olette kaikki ala-asteen kolmannella.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 13:15"]
kuka on niin idiootti että suuttu jos toinen on kipeänä !? eriasia jos olette kaikki ala-asteen kolmannella.
[/quote]
En nyt tiedä, suuttuivatko he. Ovat vain välinpitämättömiä? Ja se minua harmittaakin. Ja tuolle, kuka sanoo että buranaa nassuun ja menoksi, niin ei onnistu minulta (eikä varsinkaan tässä tapauksessa mistä kerroin, kun ensin olin miehen kanssa valvonut viikon hoitaen sairaita lapsia ja sitten kun he alkavat tervehtyä, minä sairastuin. Ja mies tietty töissä ja minä vielä silloin kotiäitinä).
ap
Epäempaattisia. Ovatko lapsettomia? Se ei tietty ole syy käyttäytyä työlleen, olen itsekin lapseton enkä tekisi noin, mutta jotkut voivat siksikin olla vähän epäkypsiä ymmärtämään tilannettasi...
Anteeksi, luin huolimattomasti, kävihän se ilmi tuosta, että heillä on lapsia. Ovat siis muuten vain epäempaattisia ihmisiä. Tai ehkä vain ajattelemattomia eivätkä tajua pahoitella, mutta eivät tee sitä ilkeyksissään. T. 6
Oletko usein perunut menoja viime hetkellä syystä tai toisesta? Oletko itse ottanut heihin tapauksen jälkeen yhteyttä?
[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 14:10"]
Oletko usein perunut menoja viime hetkellä syystä tai toisesta? Oletko itse ottanut heihin tapauksen jälkeen yhteyttä?
[/quote]
En ole perunut. Joku kerho on saattanut jäädä välistä jonkun toisen menon takia mutta en ole. Ja kuten kirjoitin, olen yrittänyt pitää yhteyttä mutta kaikki näyttää kaatuneen tuohon yhteen iltaan.
ap
Nosta kissa reilusti pöydälle kavereiden kanssa. Kerro, että pahoitit mielesi, mutta ettet haluaisi pilata ystävyyttänne moisen takia. Ole avoin ja rehellinen, mutta älä syyttelevä.
Ei oo kyllä reilua käytöstä kavereilta. Eihän sitä tietenkään kipeenä lähdetä yhtään mihinkään. Joku typerys ehdotti buranan ottamista naamaan, mutta vielä typerämpää on ottaa se burana ja lähteä. Kyllä se pitää parannella kokonaan tai muuten sairastelu venyy ja venyy ja lopulta jää vielä enemmän tapahtumia väliin.
Ei yhden konsertin pitäis muuttaa ystävyyttä! :O
Ehkä sun kaverisi eivät vain sen enempää ajatelleet. Tämä on yleisin syy tällaisiin typeriin juttuihin. Jos ei heti hoksannut pahoitella tai toivottaa paranemista, niin sitten se vain jäi ja unohtui.
En mä odottelisi tossa tilanteeessa, että muhun otetaan yhteyttä. Enemmänkin kokisin, että yhteydenotto on mun vastuulla jos olen itse perunut edellisen tapaamisen!
Olisin ainakin harmitellut. Mielestäni on epäkohteliasta jättää viestiin vastaamatta. Lyhytkin vastaus on parempi kuin ei mitään.