Kumpaa pidät vastenmielisempänä: joku lisää itseottamiaan kuvia someen, koska on mielestään niin kaunis niissä VAI joku sanoo omalle kumppanilleen kahden kesken, että pitää itseään kauniina, mutta ei ole tarvetta julkaista kuviaan somessa?
Tänä päivänä varmaan pidetään hyväksyttävämpänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa, mutta pidätkö sinäkin? Perustelethan myös vastauksesi!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas tullut spekuloivia kommentteja 😄
Minäpä avaan kysymyksen taustoja hieman: Kumppanini on siis sitä mieltä, että olen itserakas kun pidän itseäni kauniina. En ole somessa, mutta mieheni on. Minä sitten kysyin häneltä, että eikö hänen mielestään siinä ole mitään vastenmielistä, että ihmiset ottavat itsestään selfieitä (joissa pitävät itseään kauniina) ja lisäävät niitä koko kansan nähtäville saadakseen kehuja ja ihailua. Mies kun ei koskaan ole kritisoinut tuota selfie-ilmiötä. Ei vastannut mitään, meni hiljaiseksi.
Sanoin, että minusta parempi vaihtoehto on pitää itseään kauniina, ihastella peilikuvaansa yksin kotona kuin että sen kaiken tekisi julkisesti.
Tämä on siis oma näkemykseni ja halusin kuulla mitä mieltä te olette.-ap
No on teillä siinä suhde.
Ootko muuten ikinä koittanut kehua myös kumppaniasi? Vai kehutko vain itseäsi peilin edessä?Kyllä kehun, paljon enemmän kuin hän minua. Juuri siksi haluan ääneen miehen kuullen kehua itseäni, koska häneltä en kehuja saa.
-ap
Sä saat kalastella kehuja, mutta mies ei?
Mut jotenkin huvittaa tää mielikuva et mies lataa pärstäkuvia someen samalla kun ap seisoo peilin edessä kehumassa itseään ja todistelemassa omaa paremmuuttaan :D
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotain 15v?
Aina tämä ikä-kortti. Mitä hiton väliä sillä on, vaikka aloittaja olisikin 15?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä muut tekee kuvillaan, mutta se mielikuva on tullut tutuista (keski-ikäisiä kauniita naisia) jotka lataa päivä toisensa perään omia naamakuvia instaan, että jokin hyväksynnän/ihailluksi tulemisen tarve ja epävarmuus omasta itsestä on. Toisaalta niin on itsellänikin, itse olen vain vähemmän kaunis etten halua omia pärstäkuvia mihinkään laittaa, enk'ä usko että kukaan olisi kiinnostunut näkemään pärstääni samasta kulmasta joka päivä, toisaalta olen muuten kyllä sinut itseni kanssa jo tässä vaiheessa elämää.
Mä pidän itseäni ihan kauniina, joskin voin hyvin nähdä, etten ole jokaisen arvostelun kestävä kaunotar, mutta en silti ole koskaan laittanut kuviani nettiin. Mikä ihme olisi niiden funktio?? Jos joku olisi kanssani samaa mieltä niin so? On varmaan ilman sitä kuvaakin. Ja jos taas naamani ärsyttäisi toisia, niin miksi hakea sille vauhtia netistä? Tietenkään kukaan ei sanoisi, että oletpa miehen näköinen tai nypi noi kulmasi, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä muut tekee kuvillaan, mutta se mielikuva on tullut tutuista (keski-ikäisiä kauniita naisia) jotka lataa päivä toisensa perään omia naamakuvia instaan, että jokin hyväksynnän/ihailluksi tulemisen tarve ja epävarmuus omasta itsestä on. Toisaalta niin on itsellänikin, itse olen vain vähemmän kaunis etten halua omia pärstäkuvia mihinkään laittaa, enk'ä usko että kukaan olisi kiinnostunut näkemään pärstääni samasta kulmasta joka päivä, toisaalta olen muuten kyllä sinut itseni kanssa jo tässä vaiheessa elämää.
En ymmärrä. Käytän instaa enkä silti näe toisten naisten kuvia siellä. Jos joku seuraamistani profiileista alkaa postailla kuvia itsestään, lopetan seuraamisen koska mielenkiintoni loppuu. Seuraan instassa minua kiinnostavia asioita, en ihmisiä jotka eivät postaa niistä asioista (matkailu, käsityöt, puutarha, ruoka).
Kannattaa ap:nkin kokeilla niin ei joudu katselemaan muiden naisten kuvia. Ai niin, mutta kun hänen miehensä katselee niitä... ;-)
Vierailija kirjoitti:
En käsitä milloin se tuli yleisesti hyväksytyksi, että on muka jotenkin normaalia postata itse oma kuvansa nttiin? Itse olen aina ajatellut sellaisista ihmisistä, että ovat kovinkin w t.
Suunnilleen siitä asti, kun se on ollut sovelluksissa mahdollista. Ei niitä tosiaan vielä 80-luvulla laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä avaan kysymyksen taustoja hieman: Kumppanini on siis sitä mieltä, että olen itserakas kun pidän itseäni kauniina. En ole somessa, mutta mieheni on. Minä sitten kysyin häneltä, että eikö hänen mielestään siinä ole mitään vastenmielistä, että ihmiset ottavat itsestään selfieitä (joissa pitävät itseään kauniina) ja lisäävät niitä koko kansan nähtäville saadakseen kehuja ja ihailua. Mies kun ei koskaan ole kritisoinut tuota selfie-ilmiötä. Ei vastannut mitään, meni hiljaiseksi.
Sanoin, että minusta parempi vaihtoehto on pitää itseään kauniina, ihastella peilikuvaansa yksin kotona kuin että sen kaiken tekisi julkisesti.
Ootko muuten ikinä koittanut kehua myös kumppaniasi? Vai kehutko vain itseäsi peilin edessä?Kyllä kehun, paljon enemmän kuin hän minua. Juuri siksi haluan ääneen miehen kuullen kehua itseäni, koska häneltä en kehuja saa.
-ap
Mut jotenkin huvittaa tää mielikuva et mies lataa pärstäkuvia someen samalla kun ap seisoo peilin edessä kehumassa itseään ja todistelemassa omaa paremmuuttaan :D
Vähän eri asia toivoa kehuja omalta kumppanilta, kuin somelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi pitää itseään kauniina....? Mitä ihmettä. Kaikkihan me ollaan kauniita.
Saa pitää, sen takia jälkimmäinen vaihtoehto onkin normaalia. Ensimmäinen sen sijaan ei ole, vaan on ainoastaan noloa. Sitäpaitsi, toiset ovat kauniimpia kuin toiset. Eli on noloa mennä laittamaan oma kuvansa itse somewn.
No kuka ne kuvat saa laittaa jos ei itse? :D
Mä koitan vaihtaa facen profiilikuvan edes parin vuoden välein, että pysyy totuudenmukaisena, kuinka noloa!
Sä siis kehut nykyään itseäsi vain kumppanillesi?No on se facenkin profiilikuvan laitto siinä mielessä noloa, jos fb pakottaa samalla tekemään siitä kissan kokoisen julkaisu aivan kuin se profiilikuvaksi vaihto olisi pieni sivuseikka ja pääasia se, että saa laittaa itsestään kuvan esille.
Ja siis jos joku muu laittaa toisen henkilön kuvan esille se tapahtuu yleensä arvostussyistä ja on tietenkin aidosti hienoa ja kehuvaa. Ja siis en todellakaan kehu itseäni ympäristölleni.
Siellä saa klikattua vaihdon niin, ettei kavereille lähde päivitystä, ettei vahingossakaan kukaan kehu tai tykkäile yhtään, hui sentään.
Taitaa olla kolmisen vuotta kun vaihdoin profiilikuvan, koska uskallan taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Käsitit nyt ihan väärin. Mieheni on somessa, mutta hänellä ei ole siellä yhtäkään selfietä. Kehun miestäni ihan kasvotusten sekä ulkonäöstä että taidoista.
-ap
Minulle on vastenmielistä nähdä niitä tykkäyksiä kosiskelevia kuvia itsestään. Äsken kävin Facebookissa ja vartti riitti tällä kertaa sitä herkkua. Muuten ihan hyvät tyypit hakevat huomiota joko epävarmuuttaan tai itserakkauttaan, jotkut toki myös tyhmyyttään. Nyt riitti kun vastaan tuli tuttu naikkonen ja itserakas poseeraus numero ties monesko sadas ja miespuolinen kaverini, joka halusi haukkaria pullistaen kertoa, että on taas päässyt vihdoin punttisalille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotain 15v?
Ehkä se, että tällainen ajattelu sallittaisiin 15-veelle, mutta ei aikuiselle. Vaikka minusta ne kuvia postaavat ovat epäkypsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi pitää itseään kauniina....? Mitä ihmettä. Kaikkihan me ollaan kauniita.
Saa pitää, sen takia jälkimmäinen vaihtoehto onkin normaalia. Ensimmäinen sen sijaan ei ole, vaan on ainoastaan noloa. Sitäpaitsi, toiset ovat kauniimpia kuin toiset. Eli on noloa mennä laittamaan oma kuvansa itse somewn.
No kuka ne kuvat saa laittaa jos ei itse? :D
Mä koitan vaihtaa facen profiilikuvan edes parin vuoden välein, että pysyy totuudenmukaisena, kuinka noloa!
Sä siis kehut nykyään itseäsi vain kumppanillesi?No on se facenkin profiilikuvan laitto siinä mielessä noloa, jos fb pakottaa samalla tekemään siitä kissan kokoisen julkaisu aivan kuin se profiilikuvaksi vaihto olisi pieni sivuseikka ja pääasia se, että saa laittaa itsestään kuvan esille.
Ja siis jos joku muu laittaa toisen henkilön kuvan esille se tapahtuu yleensä arvostussyistä ja on tietenkin aidosti hienoa ja kehuvaa. Ja siis en todellakaan kehu itseäni ympäristölleni.Siellä saa klikattua vaihdon niin, ettei kavereille lähde päivitystä, ettei vahingossakaan kukaan kehu tai tykkäile yhtään, hui sentään.
Taitaa olla kolmisen vuotta kun vaihdoin profiilikuvan, koska uskallan taas?
No, mikseivät he sitten käytä sitä? Aika hirveää, että oletusarvo asetuksissa on edes päinvastainen. Sen pitäisi olla, että profiilikuvan vaihto on huomaamatonta ja sillä sipuli. Mulla ei ole facessa omaa kuvaani. En todellakaan halua naamaani sinne. Sen kuvan paikalla voi olla muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko jotain 15v?
Ehkä se, että tällainen ajattelu sallittaisiin 15-veelle, mutta ei aikuiselle. Vaikka minusta ne kuvia postaavat ovat epäkypsiä.
Mistä saan käsiini sen ohjekirjan, jossa sanotaan, millä tavalla minkäkin ikäinen saa ajatella?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle on vastenmielistä nähdä niitä tykkäyksiä kosiskelevia kuvia itsestään. Äsken kävin Facebookissa ja vartti riitti tällä kertaa sitä herkkua. Muuten ihan hyvät tyypit hakevat huomiota joko epävarmuuttaan tai itserakkauttaan, jotkut toki myös tyhmyyttään. Nyt riitti kun vastaan tuli tuttu naikkonen ja itserakas poseeraus numero ties monesko sadas ja miespuolinen kaverini, joka halusi haukkaria pullistaen kertoa, että on taas päässyt vihdoin punttisalille.
Ja sinä et osaa painaa nappia josta voi lakata heidän seuraamisensa? Mieluummin valitat. Ei minun feedissäni ole tuollaisia kuvia, koska osaan käyttää Facea.
Maailman pitäisi muuttua, koska ap ei osaa käyttää sovellusta :-D
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on yksi facekaveri, joka joskus laittaa itsestään (epätodellisia, meikattuja) kuvia. Tajuan kyllä, että hän on eronnut, mutta en silti ymmärrä, ettei näe toimintaansa nolona.
Mulla ei ole instaa, tinderiä mitä näitä nyt nykyään onkaan, enkä tajua itsekään kuinka joku jaksaa päivitellä kuvia pärstästään ja peffastaan eri kulmista useasti päivittäin.
Kuvallinen face on, jonka profiilikuvaa koitan muistaa vaihtaa muutaman vuoden välein, koska muutun ulkonäöltä enkä halua et nelikymppisenä mulla on joku epärealistinen teinikuva.
Mut se on joillekin nykypäivää ja normia ja vain keino kommunikoida ympäristön kanssa, en tuomitse.
Jos mä kalastelisin kehuja niin myönnän reilusti, et varmaan lataisin tissit tiskiin.
Kummallisempana pidän tuota itsensä kehumista kumppanin kuullen. Ei taida itsetunto olla sullakaan on?
Vierailija kirjoitti:
Tässä teidän välisessä tilanteessa olisin itsekin heittänyt jotakin vastaavaa miehelle takaisin! Mutta ei minua haittaa, jos muut lisäävät itsestään kuvia someen, mutta nyt kun selvensit, se ei tainnut olla aloituksen pointti. :) Outo mies sinulla.
Pointti tässä oli se, että mieheni eikä varmaan moni muukaan tiedosta/ajattele, että selfie-ilmiö on vielä pidemmälle vietyä itserakkautta.
Mies ei ilmeisesti ymmärrä, minkälainen tilanne johtaa selfien ottoon suurimmalla osalla naisista. Sehän alkaa ensin peiliin katsomalla (useimmiten meikkaamalla), jälleen peilailemalla ja ihastelemalla kuvajaistaan, jonka jälkeen halutaan vielä julkaista tuo peilikuvan ihastuttava näky somessa. Sitten vain odotellaan, että kehuja ja tykkäyksiä alkaa sadella.
Miten tämä on jotenkin vähemmän itserakasta kuin se, että ihminen seisoo kotona peilin edessä, pitää näkemästään ja tyytyy korkeintaan sanomaan ääneen, että olenpas tänään kaunis/hyvävointisen näköinen/söpö/mitä vaan?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Pointti tässä oli se, että mieheni eikä varmaan moni muukaan tiedosta/ajattele, että selfie-ilmiö on vielä pidemmälle vietyä itserakkautta.
Mies ei ilmeisesti ymmärrä, minkälainen tilanne johtaa selfien ottoon suurimmalla osalla naisista. Sehän alkaa ensin peiliin katsomalla (useimmiten meikkaamalla), jälleen peilailemalla ja ihastelemalla kuvajaistaan, jonka jälkeen halutaan vielä julkaista tuo peilikuvan ihastuttava näky somessa. Sitten vain odotellaan, että kehuja ja tykkäyksiä alkaa sadella.
Miten tämä on jotenkin vähemmän itserakasta kuin se, että ihminen seisoo kotona peilin edessä, pitää näkemästään ja tyytyy korkeintaan sanomaan ääneen, että olenpas tänään kaunis/hyvävointisen näköinen/söpö/mitä vaan?
-ap
NIIN samaa mieltä. Itseasiassa mieheni tekee juuri noin kuin sinäkin ap! :D Kertoo hyvästä itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
NIIN samaa mieltä. Itseasiassa mieheni tekee juuri noin kuin sinäkin ap! :D Kertoo hyvästä itsetunnosta.
Voi ap-reppana sinua. Mutta kyllä sinäkin vielä aikuistut ja naurat joskus vielä itsekin näille itseäsi kehuville viesteillesi, joissa esiinnyt eri ihmisenä
En käsitä milloin se tuli yleisesti hyväksytyksi, että on muka jotenkin normaalia postata itse oma kuvansa nttiin? Itse olen aina ajatellut sellaisista ihmisistä, että ovat kovinkin w t.