Kumpaa pidät vastenmielisempänä: joku lisää itseottamiaan kuvia someen, koska on mielestään niin kaunis niissä VAI joku sanoo omalle kumppanilleen kahden kesken, että pitää itseään kauniina, mutta ei ole tarvetta julkaista kuviaan somessa?
Tänä päivänä varmaan pidetään hyväksyttävämpänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa, mutta pidätkö sinäkin? Perustelethan myös vastauksesi!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi pitää itseään kauniina....? Mitä ihmettä. Kaikkihan me ollaan kauniita.
Saa pitää, sen takia jälkimmäinen vaihtoehto onkin normaalia. Ensimmäinen sen sijaan ei ole, vaan on ainoastaan noloa. Sitäpaitsi, toiset ovat kauniimpia kuin toiset. Eli on noloa mennä laittamaan oma kuvansa itse somewn.
No kuka ne kuvat saa laittaa jos ei itse? :D
Mä koitan vaihtaa facen profiilikuvan edes parin vuoden välein, että pysyy totuudenmukaisena, kuinka noloa!
Sä siis kehut nykyään itseäsi vain kumppanillesi?
Vierailija kirjoitti:
vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap määrää, mutta hän voi sanoa, että oman kuvansa itse someen laittaminen on noloa.
Entä sitten?
No kuka haluaa olla nolo? Tai että joku ajattelee, että olet?
Aivan sama minulle, mitä joku random minusta ajattelee. Mistä sen edes tietäisin? Ja jos joku tuttu ajattelisi niin, niin siinäpä ajattelisi. Viimeksi olen ajatellut näitä nolousasioita joskus 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
vierailija kirjoitti:
Ei ap määrää, mutta hän voi sanoa, että oman kuvansa itse someen laittaminen on noloa.
Entä sitten?
Ja siis kommenttini oli sille, joka toitotti hiekkalaatikolla jalat tukevassa haara-tanassa seisoen, että ei ap määrää, mitä joku saa tehdä.
En ymmärrä, miten tämä vastenmielisyysaspekti tähän kuuluu. Vastenmielisyyttä tunnen vaikka pahoja hajuja tai väkivaltaisia elokuvia kohtaan. En sitä, mitä joku ajattelee omasta naamastaan ja laittaako siitä kuvan nettiin vai sanooko puolisolle, että olenpa minä tänään nättinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
No kuka haluaa olla nolo? Tai että joku ajattelee, että olet?
Aivan sama minulle, mitä joku random minusta ajattelee. Mistä sen edes tietäisin? Ja jos joku tuttu ajattelisi niin, niin siinäpä ajattelisi. Viimeksi olen ajatellut näitä nolousasioita joskus 15-vuotiaana.
Kaikki eivät ole niin kehittyneitä kuin sinä. Joku katsoi täällä aiheelliseksi huomauttaa, että ap ei määrää asiasta. Siihen sanoin vain, että hän sanookin siihen oman mielipiteensä. Olen itse samaa mieltä, että omien kuvien laittaminen itse someen on tosi noloa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tullut spekuloivia kommentteja 😄
Minäpä avaan kysymyksen taustoja hieman: Kumppanini on siis sitä mieltä, että olen itserakas kun pidän itseäni kauniina. En ole somessa, mutta mieheni on. Minä sitten kysyin häneltä, että eikö hänen mielestään siinä ole mitään vastenmielistä, että ihmiset ottavat itsestään selfieitä (joissa pitävät itseään kauniina) ja lisäävät niitä koko kansan nähtäville saadakseen kehuja ja ihailua. Mies kun ei koskaan ole kritisoinut tuota selfie-ilmiötä. Ei vastannut mitään, meni hiljaiseksi.
Sanoin, että minusta parempi vaihtoehto on pitää itseään kauniina, ihastella peilikuvaansa yksin kotona kuin että sen kaiken tekisi julkisesti.
Tämä on siis oma näkemykseni ja halusin kuulla mitä mieltä te olette.-ap
Avauksessa kuitenkin puhuit siitä, että itseään kehutaan puolisolle kahden kesken. :D
Vierailija kirjoitti:
Minäpä avaan kysymyksen taustoja hieman: Kumppanini on siis sitä mieltä, että olen itserakas kun pidän itseäni kauniina. En ole somessa, mutta mieheni on. Minä sitten kysyin häneltä, että eikö hänen mielestään siinä ole mitään vastenmielistä, että ihmiset ottavat itsestään selfieitä (joissa pitävät itseään kauniina) ja lisäävät niitä koko kansan nähtäville saadakseen kehuja ja ihailua. Mies kun ei koskaan ole kritisoinut tuota selfie-ilmiötä. Ei vastannut mitään, meni hiljaiseksi.
Sanoin, että minusta parempi vaihtoehto on pitää itseään kauniina, ihastella peilikuvaansa yksin kotona kuin että sen kaiken tekisi julkisesti.
No on teillä siinä suhde.
Ootko muuten ikinä koittanut kehua myös kumppaniasi? Vai kehutko vain itseäsi peilin edessä?
En pidä kumpaakaan vastenmielisenä. Mitä vastenmielistä niissä olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksessa kuitenkin puhuit siitä, että itseään kehutaan puolisolle kahden kesken. :D
Toki puhun edelleen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on teillä siinä suhde.
Ootko muuten ikinä koittanut kehua myös kumppaniasi? Vai kehutko vain itseäsi peilin edessä?
Kyllä kehun, paljon enemmän kuin hän minua. Juuri siksi haluan ääneen miehen kuullen kehua itseäni, koska häneltä en kehuja saa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei saisi pitää itseään kauniina....? Mitä ihmettä. Kaikkihan me ollaan kauniita.
Saa pitää, sen takia jälkimmäinen vaihtoehto onkin normaalia. Ensimmäinen sen sijaan ei ole, vaan on ainoastaan noloa. Sitäpaitsi, toiset ovat kauniimpia kuin toiset. Eli on noloa mennä laittamaan oma kuvansa itse somewn.
Mä koitan vaihtaa facen profiilikuvan edes parin vuoden välein, että pysyy totuudenmukaisena, kuinka noloa!
Sä siis kehut nykyään itseäsi vain kumppanillesi?
No on se facenkin profiilikuvan laitto siinä mielessä noloa, jos fb pakottaa samalla tekemään siitä kissan kokoisen julkaisu aivan kuin se profiilikuvaksi vaihto olisi pieni sivuseikka ja pääasia se, että saa laittaa itsestään kuvan esille.
Ja siis jos joku muu laittaa toisen henkilön kuvan esille se tapahtuu yleensä arvostussyistä ja on tietenkin aidosti hienoa ja kehuvaa. Ja siis en todellakaan kehu itseäni ympäristölleni.
Musta on vastenmielistä puhua parisuhteesta ja kumppanista selän takana somessa ja etsiä jotain lynkkaysjoukkoa ja argumentteja omaa puolisoa vastaan ja tuntemattomilta perusteita omia mielipiteitään vahvistaakseen.
Kuka täs nyt sit on nolo, kävikö edes mielessä?
Mä kehun itseäni peilin edessä, ei ole mitään tarvetta kehua itseäni muille. Hyi olkoon.
Mulle on ihan sama mitä muut tekee kuvillaan, mutta se mielikuva on tullut tutuista (keski-ikäisiä kauniita naisia) jotka lataa päivä toisensa perään omia naamakuvia instaan, että jokin hyväksynnän/ihailluksi tulemisen tarve ja epävarmuus omasta itsestä on. Toisaalta niin on itsellänikin, itse olen vain vähemmän kaunis etten halua omia pärstäkuvia mihinkään laittaa, enk'ä usko että kukaan olisi kiinnostunut näkemään pärstääni samasta kulmasta joka päivä, toisaalta olen muuten kyllä sinut itseni kanssa jo tässä vaiheessa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis kehut nykyään itseäsi vain kumppanillesi?No on se facenkin profiilikuvan laitto siinä mielessä noloa, jos fb pakottaa samalla tekemään siitä kissan kokoisen julkaisu aivan kuin se profiilikuvaksi vaihto olisi pieni sivuseikka ja pääasia se, että saa laittaa itsestään kuvan esille.
Ja siis jos joku muu laittaa toisen henkilön kuvan esille se tapahtuu yleensä arvostussyistä ja on tietenkin aidosti hienoa ja kehuvaa. Ja siis en todellakaan kehu itseäni ympäristölleni.
Vttu mitä pskaa 😂
Kaikesta se voikin ihmisolento tuntea ylemmyyttä.
Tuli vaan mieleen, että jos häntä niin paljon inhottaa se, kun sanon ääneen olevani kaunis, niin pitäisikö minun tehdä instagram-profiili, ottaa sinne paljon hyviä selfieitä ja kerätä kehuja muilta sen sijaan, että kehuisin silloin tällöin itseäni peilin edessä. Olisikohan mies tyytyväisempi?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Musta on vastenmielistä puhua parisuhteesta ja kumppanista selän takana somessa ja etsiä jotain lynkkaysjoukkoa ja argumentteja omaa puolisoa vastaan ja tuntemattomilta perusteita omia mielipiteitään vahvistaakseen.
Kuka täs nyt sit on nolo, kävikö edes mielessä?
Tää on täysin anonyymiä hei, joten rauhoitu.
Ja jos ap:n mies tämän bongaisi, niin edelleenkään kukaan heidät tunteva ei tunnistaisi joten anonyyminä pysyy.
Tämä on siis oma näkemykseni ja halusin kuulla mitä mieltä te olette.
-ap