Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ravintolaSALISSA pitäisi saada imettää?

Vierailija
12.09.2013 |

En käsitä miksei voisi siirtyä muualle ruokkimaan sitä ipanaa. Tää on just tätä "mulla on oltava oikeus" siihen ja tähän ja tuohon, viis siitä häiritseekö mun oikeuteni muita ihmisiä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kiljutte että "ei me mihinkään vessaan mennä imettämään" niin te juntit ette ole edes käyneet näissä ravintoloiden ja ostareiden lastenhoitohuoneissa, nehän on todella siistejä ja tilavia nykyään, sieltä löytyy niin vauvan peppukosteuspyyhkeet kuin hyvät nojatuolit joissa voi istua rauhassa.

Vierailija
42/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:03"]

Te jotka kiljutte että "ei me mihinkään vessaan mennä imettämään" niin te juntit ette ole edes käyneet näissä ravintoloiden ja ostareiden lastenhoitohuoneissa, nehän on todella siistejä ja tilavia nykyään, sieltä löytyy niin vauvan peppukosteuspyyhkeet kuin hyvät nojatuolit joissa voi istua rauhassa.

[/quote]

 

Sorry, ei oo siellä missä me käydään syömässä :)

Tai siis anteeksi, on joo. Toisessa päässä rakennusta. En lähde sinne. Ja ravintolan vessassa en lastani syötä.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:58"]

Vauvan (tai liian pienten lasten ylensä) vieminen ravintolaSALIIN on jo nuijaa ja imetys vain nuijuuden luonnollinen jatkumo. Onko arvon imettäjille tullut mieleen, että muut ihmiset siinä ympärillä eivät välttämättä ole aidon ilahtuneita naapuripöydän marakattilaumasta.

[/quote]

Lapsiperheet pysykööt kotona, ettei kukaan OIKEA IHMINEN vain pahastu. Voi ristus.

Vierailija
44/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku tasokas ravintola pääkaupunkiseudulla jossa on lapsikielto tai jossa ei katsota hyvällä imettäjiä?

Minulle tulossa erittäin tärkeitä yritysvieraita seuraavina viikkoina kolmessa erässä, sekä Japanista, USAsta että Kiinasta, ja haluan varmistua siitä ettei kukaan epätoivoinen suominauta tule siihen vuotavia tissejä esittelemään kun haluaa sillä rikkaan näköisten ulkomaisten liikemiesten huomion. Nämä kun voisivat oikeasti järkyttyä sellaisesta kun tulevat konservatiivisesta kulttuurista ja ovat muutenkin aika vanhanaikaisia bisneskuvioidensa puolesta. Me kulutamme helposti 1000-2000 euroa per lounas että sen luokan liikemiehiä tulossa, joten ei todellakaan viitsisi riskeerata ja pilata kenenkään ruokahalua millään imetysshow:lla (vrt. Särkänniemen nolo tapaus).

Vierailija
45/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:03"]

Te jotka kiljutte että "ei me mihinkään vessaan mennä imettämään" niin te juntit ette ole edes käyneet näissä ravintoloiden ja ostareiden lastenhoitohuoneissa, nehän on todella siistejä ja tilavia nykyään, sieltä löytyy niin vauvan peppukosteuspyyhkeet kuin hyvät nojatuolit joissa voi istua rauhassa.

[/quote]

Missä tällaisia ihania, tilavia ja kosteuspyyhkeillä varustettuja lastenhoitohuoneita on? Ja onko niissä myös ravintolapöytä ja tarjoilu? Kuule, en mä lähde ravintolaan sen takia, että joudun jatkuvasti hyppäämään jossain lastenhoitohuoneessa ja istumaan siellä sillä aikaa, kun annokseni jäähtyy. Tee sinä toki niin.

Vierailija
46/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:09"]

Kertokaa joku tasokas ravintola pääkaupunkiseudulla jossa on lapsikielto tai jossa ei katsota hyvällä imettäjiä?

Minulle tulossa erittäin tärkeitä yritysvieraita seuraavina viikkoina kolmessa erässä, sekä Japanista, USAsta että Kiinasta, ja haluan varmistua siitä ettei kukaan epätoivoinen suominauta tule siihen vuotavia tissejä esittelemään kun haluaa sillä rikkaan näköisten ulkomaisten liikemiesten huomion. Nämä kun voisivat oikeasti järkyttyä sellaisesta kun tulevat konservatiivisesta kulttuurista ja ovat muutenkin aika vanhanaikaisia bisneskuvioidensa puolesta. Me kulutamme helposti 1000-2000 euroa per lounas että sen luokan liikemiehiä tulossa, joten ei todellakaan viitsisi riskeerata ja pilata kenenkään ruokahalua millään imetysshow:lla (vrt. Särkänniemen nolo tapaus).

[/quote]

 

Villeimmissä unelmissasi :D

 

Vai että oikein suominauta, jospa painuisitte vaikka sinne luksuskotiisi? Kato tilaat sinne kalleimmasta ravintolasta pitopalvelun? Sullahan varmasti on sellainen koti jota kehtaa esitellä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilainen tapa selailla pornolehtiä muina miehinä julkisella paikalla = ihastuttavaa paikallisväriä

 

Suomalainen tasa-arvoinen imetyskulttuuri = junttia

 

 

Vierailija
48/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julki-imettäjät on aina epätoivoisia yksinhuoltajia, eli aivan selkeä tunnusmerkki. Kai niitä pitäisi sääliä...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr.Phil-ohjelmassa oli juttua tuosta että lapset eivät enää ole tervetulleita moneen ravintolaan ja heidät myös bannattu monen lento-yhtiön toimesta. Jonkun lapsi alkoi liian äänekkääksi lentokoneessa niin heidät poistettiin välilaskun aikana koneesta jotta muut matkustajat saivat jatkaa matkaa rauhassa. Ihan oikein, vanhempien tehtävä opettaa lapset käyttäytymään että ne pystyy viedä ravintolaan ja lennoille.

Kuka hullu raahaa sitäpaitsi vauvoja ravintolaan ja imettää siellä hälinässä, sellaisesta lapsesta tulee varmasti joku adhd-tapaus!

Vierailija
50/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:15"]

Japanilainen tapa selailla pornolehtiä muina miehinä julkisella paikalla = ihastuttavaa paikallisväriä

[/quote]

 

hah, ei japanista saanut edes pornolehtiä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:15"]

Japanilainen tapa selailla pornolehtiä muina miehinä julkisella paikalla = ihastuttavaa paikallisväriä

[/quote]

 

Pornomangaa saa.

 

hah, ei japanista saanut edes pornolehtiä.....

[/quote]

Vierailija
52/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sitä vielä yksi lapsi tehdä, pääsisin taas näitä herkkäperseitä kauhistuttamaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:26"]

Julki-imettäjät on aina epätoivoisia yksinhuoltajia, eli aivan selkeä tunnusmerkki. Kai niitä pitäisi sääliä...?

[/quote]

Ai sä oot keksinyt nyt uuden hokeman.

Vierailija
54/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyväksyn imettämisen julkisilla paikoilla mutta en sellaista huomionhakuista imetystä jossa tissit pitää kaivaa kokonaan esille sen kireän paidan alta. Jos tietää että joutuu imettämään julkisella paikalla niin miksi ei voisi laittaa päälleen imetyspaitaa ja suojata rintansa sitten vielä harsolla tai huivilla ??

 

Näin juuri tapauksen tissit esillä tuossa kesällä kun tultiin lasten kanssa suomenlinnasta. Käveltiin sisällä Rautatientorille.. niistä sivuovista (ei päädystä) ja suoraan sisälle tullessa on penkkejä siinä vastapäätä. No tämä mamma ei sitten yhtään näkyvämpää paikkaa ollut keksinyt sille imettämiselle kuin noilla penkeillä. ja tietysti tissit täysin näkyvissä... Voi turisti parat kun joutuvat tuollaista katsomaan. Jo mun isommat pojat 10v ihmettelivät asiaa, miksi tuo täti imettää tossa..  vaikka siitä ei niin kauan ole kun mä kuopusta imetin että muistavat kyllä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:49"]

niin, minä ruokin myös kaksivuotiaani ravintolan vessassa, ettei vaan kukaan pahastu.

[/quote]

 

no se onkin tosi fiksu teko. 2 vuotiasta imetät, heippa vaan

Vierailija
56/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en imettäessä koskaan käynyt missään ravintolassa, mutta totuus oli että en mä pystynyt edes kotona syömään ilman että vauva oli tississä kiinni. Muuten siis järkyttävää huutoa koko ajan. Ei mun vauvat ole koskaan kestäneet kuin korkeintaan puoli tuntia ilman tissiä suussa. Usein jouduin esim. kadulla kävellessä pitämään vauvaa rinnalla imussa samalla kun työnsin rattaita (joissa saattoi istua pari sisarusta). Meillä on viisi lasta, joten harjoiteltu on.

Vierailija
57/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran AV mammat näkee asian mustavalkoisesti JOKO TAI!

 

Minusta tässä on monia asianhaaroja mitkä vaikuttavat asiaan.

 

1. Minkälainen ravintola on kyseessä? Jos on Hop Lopin kahvilassa tai ehkä jopa jossain pikaruokaravintolassa, niin niissä imetys ei haittaa yhtään niin paljon jos ollenkaan sivullisia.  Sitten taas hienommat ravintolat ovat ehdottomasti sellaisia, että siellä ei ruokapöydässä imetetä. Asiakas on maksamassa kalliin hinnan siitä, että saa syödä rauhassa, eikä imetys viereisessä pöydässä ehkä sovi ihan siihen yhtälöön. Toisaalta hienommissa ravintoloissa on varmasti jokin siisti paikka minne voi mennä imettämäänkin, pois ruokasalista.

 

2. Miten sen imettämisen hoitaa? Pistääkö eteen hieman jotain näköestettä? Esim liina, niin että itse imetystapahtuma ja tissi ei näy koko kansalle? Vai läväyttääkö sen rintansa tiskiin maitoa tihkuen ja alkaa kovaäänisesti vauvaa imettämään, niin, että sitä ei vaan voi olla näkemättä.  

 

Ainakin näillä seoikoilla on varmasti iso merkitys siihen mitä mieltä imettämisestä ruokapaikoissa kukakin on. 

 

Minä olen imettänyt puistoissa, kahviloissa ja ostoskeskuksissa, mutta aina niin, että edessä on liina suojana ja kukaan ei edes näe imetystä. Vauvakin saa liinan alla mukavan suojan hälyltä. Ei tulisi mieleenikään mennä kunnon ruokaravintolaan imettämään. En luultavasti edes menisi vauvan kanssa ruokaravintolaan. Jos nyt kuitenkin menisin, niin hoitaisin homman niin, että imettäisin vauvan ennen ravintolaan menoa. Tai tilaamisen jäkkeen jossain muualla kuin ruokasalissa. Sitten vauva olisi tyytyväinen silloin kun ruoka tulisi pöytään ja saisin itsekin syödä lämpöisen ruuan. Eli hieman taktikointia sen vauvan kanssa!

Vierailija
58/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliskesän matka meni todella hyvin vauvaa imettäessä ja samalla syödessä, näin pysyi rauhallisena. Ja aina imetän niin että kukaan ei edes huomaa ja tissiä ei kukaan edes näe. Miten se tissi niin kauheasti sieltä paidan alta näkyy ja jos istuu sopivasti jossain nurkassa niin kukaan ei huomaa mitään. Kaikki tyytyväisiä :)