Miksi ravintolaSALISSA pitäisi saada imettää?
En käsitä miksei voisi siirtyä muualle ruokkimaan sitä ipanaa. Tää on just tätä "mulla on oltava oikeus" siihen ja tähän ja tuohon, viis siitä häiritseekö mun oikeuteni muita ihmisiä.
Kommentit (58)
Älä nyt jaksa enää :D tää aihe on loppuunkäsitelty, ja imettäminen ei ole väärin, koita se tajuta :).
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 07:18"]
viis siitä häiritseekö mun oikeuteni muita ihmisiä.
[/quote]
Jos sinua häiritsee, että lapsi ei huuda aika monia se nälkäinen huutava vauva häiritsee enemmän. Jos taas mielestäsi äidit eivät saa olla lapsineen muualla kuin kotona ja leikkipaikalla, miksi et edellytä samaa itseltäsi.
Ihmiset kuuluvat ravintoloihin, ilman ihmisiä ei olisi ravintoloita. Aika kummalliseksi suomalainen yhteiskunta on mennyt, kun ihmetellään aivan luonnollisia asioita. Halutaan toisia pois paikoista, jossa itse on. Eikö voisi ensisijassa ajatella, miten oman naamasi näkeminen voi häiritä toisia?
Tietenkin voihan sitä toivoa, että ei ole väärän näköisiä, väärällä kampauksella, väärin pukeutuneita tai mitään muutakaan kaupungilla.
Mikä siinä on, että lapsia tai lapsiperheitä ei saisi olla enää missään? Kaikessa leikataan ensin lapsilta, nytkin hallitus on keksinyt mullistavan idean säästötalkoissa, lapsiperheiltä leikataan puolet kotihoidontuesta ja väitetään sitä tasa-arvoksi.
Tissi. Hihihi. Miehes haluaa kuitenkin katsoa. Tissiä. Hihihi.
Ruokailuahan se imetyskin on. Minä en halua imettää vessassa enkä haluaisi itse myöskään syödä vessassa. Miksi maiskuttavat ihmiset tai itse syövät ja paljon sottaavat lapset saavat syödä ravintolasalissa? Miksi miksi miksi? Ei mua ainakaan häiritse kenenkään imetys kunhan nyt ei ihan varustus paljaana siellä ole. Vähän näkösuojaa niin ketä kiinnostaa pienen vauvan syömiset. Harva kuitenkaan isompaa vauvaa tai taaperoa enää imettää missään ravintolassa eli tässä on melkein pakostakin kyse alle 6-kuisesta lapsesta.
Useimmat vessat ovat kamalia. Ei todellakaan tee mieli istua vessanpöntöllä imettämässä lasta paskan krääsässä ja pissatippojen keskellä. Jos ravintolat järkkäisivat kivoja odotushuoneita tjms. niin tuskin kukaan sen jälkeen enää salissa imettäisi.
Ensinnäkin ravintolaan ei tarvitsisi tuoda lasta varten omia eväitä (maitoa, pillimehua, rintaruokintaa) koska sellainen ravintola jossa lapselle ei ole ruokalistaa eikä lapselle ole leikkipaikkaa, ei ole lasten eikä näinollen vauvojen ravintola.
Amerikassa lapsille on asetettu kielto moniin aikuisten ravintoloihin, tätä perusteltu mm siksi että ei aikuisetkaan mene pitämään bisneslounaitaan lastenravintoloihin (hampurilaisravintolat joissa lasten leikkipaikat). Myös sillä perusteltu että ravintolat on sotkettu sellaisilla ruuilla lasten toimesta joita siellä ei edes myydä (lapsille mukana tuodut eväät).
Imetän siellä missä imetän.
Et voi mitään!
Sitten kun ne imettäjät haisee yleensä sellaiselle ryytyneelle pinttyneelle "maitohielle", tajuamatta sitä itse, niin muilta menee ruokahalut, ainakin 5 metrin säteellä!
Vessaan ei tarvitse mennä, useimmissa ravintoloissa saa (kun vaan kysyy!) tietää missä voi lasta imettää. Asiakas voidaan ohjata ns. syrjäiseen pöytään johon ei näe, jossa voi muita häirtsemättä imettää. Lisäksi on olemassa sermejä/tilanjakajia joiden taakse voidaan laittaa tuoli ja siinä voi imettää.
Lisäksi imetystyyleissä on eroja, joku handlaa homman niin ettei kukaan asiaa huomaa, joku tekee siitä teatraalisen esityksen jossa parhaimmillaan molemmat rinnat ovat täysin esillä.
Miksi ravintolasalissa saa harjoittaa ruuansulatusta? Sen lopputuloshan on kakka. Hyi. Menkää muualle peristaltiikkoinenne, oksetatte mua.
Imettäminen on ihan luonnollista mutta en minäkään kyllä missään ravintolassa olisi alkanut imettämään..joku järki, ja on lapsia.
Se on jonkun verran myös jotain ihmeellistä huomionhakua ja ehkä joku joka ei muuten saa huomiota saa tyydytystä siitä kun vilauttelee niitä maitorintojaan. Se on kuitenkin niin yksityinen toimenpide ei siihen kaipaa ravintolayleisöä, ainakaan minä en kaivannut!
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:44"]
Imettäminen on ihan luonnollista mutta en minäkään kyllä missään ravintolassa olisi alkanut imettämään..joku järki, ja on lapsia.
Se on jonkun verran myös jotain ihmeellistä huomionhakua ja ehkä joku joka ei muuten saa huomiota saa tyydytystä siitä kun vilauttelee niitä maitorintojaan. Se on kuitenkin niin yksityinen toimenpide ei siihen kaipaa ravintolayleisöä, ainakaan minä en kaivannut!
[/quote]
Jaa, minä imetin, monta kertaa, koska mieleeni ei tullut yhtään syytä, miksi en olisi voinut nauttia ravintolaruuastani sen ollessa lämmintä vain sen takia, että mulla on pieni vauva. Ei mulle ainakaan ollut mitään vaikeuksia imettää niin, että rinnat ei näy, enkä myöskään pidä imettämistä yksityisenä toimenpiteenä. Pieni vauva ei ole mikään rangaistus, ei äidin tarvitse lukkiutua mihinkään häpeäkoppiin, vaikka täysimettääkin.
niin, minä ruokin myös kaksivuotiaani ravintolan vessassa, ettei vaan kukaan pahastu.
Mitä jos ruokailijat keskittyisivät vain siihen omaan appeeseensa, eivätkä tiirailisi muihin pöytiin etsimällä etsien jotain, mistä voi hernettä vetää nenäänsä. Kaikilla olisi helpompaa.
Tietysti se imetystä kammoksuva voi itse mennä sen lautasensa kera sinne vessanpöntölle syömään.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:53"]
Mitä jos ruokailijat keskittyisivät vain siihen omaan appeeseensa, eivätkä tiirailisi muihin pöytiin etsimällä etsien jotain, mistä voi hernettä vetää nenäänsä. Kaikilla olisi helpompaa.
Tietysti se imetystä kammoksuva voi itse mennä sen lautasensa kera sinne vessanpöntölle syömään.
[/quote]
No niinpä. Mä ainakin vältän muiden pöytiin tuijottamista, koska ravintolassa saattaa joskus joutua istumaan aika lähellekin muita seurueita. Musta on kohteliasta antaa yksityisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:44"]
Imettäminen on ihan luonnollista mutta en minäkään kyllä missään ravintolassa olisi alkanut imettämään..joku järki, ja on lapsia.
Se on jonkun verran myös jotain ihmeellistä huomionhakua ja ehkä joku joka ei muuten saa huomiota saa tyydytystä siitä kun vilauttelee niitä maitorintojaan. Se on kuitenkin niin yksityinen toimenpide ei siihen kaipaa ravintolayleisöä, ainakaan minä en kaivannut!
[/quote]
Ai vauvan syöttäminen huomion hakua :D
Anna mun kaikki kestää xD
Vauvan (tai liian pienten lasten ylensä) vieminen ravintolaSALIIN on jo nuijaa ja imetys vain nuijuuden luonnollinen jatkumo. Onko arvon imettäjille tullut mieleen, että muut ihmiset siinä ympärillä eivät välttämättä ole aidon ilahtuneita naapuripöydän marakattilaumasta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 09:58"]
Vauvan (tai liian pienten lasten ylensä) vieminen ravintolaSALIIN on jo nuijaa ja imetys vain nuijuuden luonnollinen jatkumo. Onko arvon imettäjille tullut mieleen, että muut ihmiset siinä ympärillä eivät välttämättä ole aidon ilahtuneita naapuripöydän marakattilaumasta.
[/quote]
No en minäkään tykkää mässyttäjistä naapuripöydässä, mutta sen siitä saa kun menee julkiselle paikalle syömään. Aina joku voi ärsyyntyä jostakin.
Syödäänkö kaikki kotona jotta voimme ottaa huomioon kaikki ihmiset?
Kipaiskaapa seuraavalla lomalla vaikka afrikkaan sen ainaisen Tallinnan risteilyn sijaan, avartuu maailmankuva kerralla.
9kk imetin esikoista, mutta ei sitä tarvinnut koskaan tehdä ravintolassa rinnat paljaana. Silti en jaksa häiriintyä jonkun rinnoista, koska minun ei ole mikään pakko niitä tuijottaa.
Kaunismuotoisilla rinnoilla saa imettää missä vaan. Kivahan niitä on katsella. Kaikilla on oikeus katsella tissejä missä tahansa. Ei sitä voi kieltää.