Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ravintolaSALISSA pitäisi saada imettää?

Vierailija
12.09.2013 |

En käsitä miksei voisi siirtyä muualle ruokkimaan sitä ipanaa. Tää on just tätä "mulla on oltava oikeus" siihen ja tähän ja tuohon, viis siitä häiritseekö mun oikeuteni muita ihmisiä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä imetysvihamielisiä sekopäitä oikein sikiää? Voisinpa lyödä vetoa, että yli 90% heistä kuuluu johonkin seuraavista kategorioista:

a) kouluttamaton (ja usein nuori) äiti, joka ei halua imettää, kun tissit menvät pilalle ja imetys sitoo liikaa estäen biletyksen. "Siis tää vauva ei mitenkään muuta mun elämää."

b) mahdollisesti vähän koulutetumpi ja kypsempi äiti-ihminen, jonka oma imetys kuitenkin epäonnistui, mistä johtuen henkilö kokee imetyksen jotenkin outona/luonnottomana/häiritsevänä.

En kertakaikkiaan kykene ymmärtämään, miten kukaan normaaliälyinen ja tunne-elämältään ja psykkeeltään jotakuinkin tasapainoinen nainen, joka on itse imettänyt lapsiaan voi kokea imettämisen jotenkin seksuaalisena ja/tai huomiohakuisena toimintana. Itselleni se on mitä neutraalein asia eikä missään määrin häiritsevä.

Ja lohdutuksen sanana yllä kirjoittaneelle ulkolaisten vieraiden (hysteeriselle) emännälle: käyn aika usein bisneslounaalla ns. paremmissa paikoissa (Savoy, Sundmans, Olo ym.) enkä koskaan ole nähnyt niissä lapsia. Pelko pois vaan, ja vieraita viihdyttämään!

Vierailija
2/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 07:18"]

En käsitä miksei voisi siirtyä muualle ruokkimaan sitä ipanaa. Tää on just tätä "mulla on oltava oikeus" siihen ja tähän ja tuohon, viis siitä häiritseekö mun oikeuteni muita ihmisiä.

[/quote]

Ranskassa tuo on perustuslaissa että nainen saa ravintolassa imettää.

Mitäs tuijotat? Katse muualle minusta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota. Minusta imettäminen on ok, mutta ei todellakaan missään ravintolan pöydässä. Siellä ihan normaalistikin noudatetaan ruokatapoja, eikä elellä missään luomufarmilla. Olen erittäin lapsirakas, mutta imettäminen on niin intiimi tapahtuma että en todellakaan halua syödessäni sitä todistaa. MIten tätä asiaa on niin vaikea ymmärtää?  Ja kyse on pöytätavoista, ei siitä että imettämisessä on jotakin vikana. Anteeksi nyt. En mäkään vessaan menis imettämään, mutta eikös ole mitään muuta kuin ruokapöytä ja vessa?

Vierailija
4/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:03"]

Te jotka kiljutte että "ei me mihinkään vessaan mennä imettämään" niin te juntit ette ole edes käyneet näissä ravintoloiden ja ostareiden lastenhoitohuoneissa, nehän on todella siistejä ja tilavia nykyään, sieltä löytyy niin vauvan peppukosteuspyyhkeet kuin hyvät nojatuolit joissa voi istua rauhassa.

[/quote]

Sorry, ei oo siellä missä me käydään syömässä :)

Tai siis anteeksi, on joo. Toisessa päässä rakennusta. En lähde sinne. Ja ravintolan vessassa en lastani syötä.

[/quote]

Niin ostareiden mäkkärissä on tosiaan aina välillä veskiin vähän pidempi matka

Vierailija
5/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, niinkuin moni muukin asia on ihan nyansseista kiinni. Jotkut osaavat tehdä sen hienotunteisesti muita kohtaan, siitä ei pahaa sanomista, toisten pitää saada rehottaa sitä omaa oikeuttaan muista piittaamatta, provosoiden. ja sitten itketään kun joku ei tykkää. Toiset osaa lukea tilanteita ja ottaa toiset huomioon, toiset ei. ja sen muakinen lienee vastakaikukin.

Vierailija
6/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ravintolasalissa ei saisi imettää, jos tekee sen niin ettei tissit vilku? On todella epäinhimillistä vaatia lasta syömään VESSASSA, varsinkin kun harvassa paikassa ne imetystilat ovat erikseen vaan nimenomaan pöntön vieressä ehkä joku tuoli. Syö ja syötä nyt itse siinä paskan hajussa...

Suomessa on todella katkeria, lapsellisia aikuisia. Tulee ilmi juuri tämäntyyppisinä keskustelunaloituksina; lapsilta halutaan viedä kaikki oikeudet olla ja elää normaalisti muiden keskuudessa.

Vierailija
7/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:06"]

Miksi ravintolasalissa ei saisi imettää, jos tekee sen niin ettei tissit vilku? On todella epäinhimillistä vaatia lasta syömään VESSASSA, varsinkin kun harvassa paikassa ne imetystilat ovat erikseen vaan nimenomaan pöntön vieressä ehkä joku tuoli. Syö ja syötä nyt itse siinä paskan hajussa...

Suomessa on todella katkeria, lapsellisia aikuisia. Tulee ilmi juuri tämäntyyppisinä keskustelunaloituksina; lapsilta halutaan viedä kaikki oikeudet olla ja elää normaalisti muiden keskuudessa.

[/quote]

Samaa ihmettelen, jos lapsen primitiivireaktio on syödä niin miksi juuri samaan aikaan täytyy mennä ravintolaan? 

Vierailija
8/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tässä sinulle muutamia syitä, kun et muuten "käsitä":

1) Vauvan huutoon olisi hyvä pyrkiä vastaamaan heti, ei hetken päästä. Mitä nopeammin vauva tyyntyy, sen parempi muille asiakkaille. Jos siinä pitää vaihtaa paikkaa, kenties jopa hiukan etsiskellä hyvää paikkaa imetykselle, huutoa joutuu kuuntelemaan pidempään.

2) Ruokaravintoloissa vessoja on usein vain yksi (per sukupuoli). Haluatko tosiaan, että se ainoa vessa on imettäjän motittamana puolikin tuntia, jonka imetys helposti voi kestää?

3) Ravintolassa syöminen on sosiaalinen tilanne. On aika kurjaa joutua jättämään ruokaseuransa puoleksi tunniksi.

4) Ruoka ei ole halpaa. On aika ikävä, jos joku kolmenkin kympin annos on pakko jättää siihen pöytään jäätymään pilalle.

5) Jos vauvaa vaivihkaa imettää siellä pöydänreunan takana, täytyy olla aika fakiiri ja kyttäämällä kytätä niska notkolla viereisestä pöydästä, jotta näkisi edes sitä sentin kaistaletta rinnan ihoa paidanreunan ja vauvan suun välissä. Enemmän rintaa näkyy helposti tavallisen ruokailevan asiakkaan avarasta kaula-aukosta!

6) Oikeasti kyse on siitä, että lapsettomat nuoret aikuiset eivät siedä lapsia näköpiirissään. He häiriintyvät elämästä ympärillään. Miksi maailman pitäisi pyöriä heidän vaatimustensa mukaan?

Vierailija
9/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva oli pieni fine dining paikat skipattiin ja syötiin rennomissa paikoissa. ei missään Mäkkärillä tai rossossa aina. Menin istumaan mahdollisimman suojaisaan paikkaan varautuen imetykseen. Sitten imetyspaidan raosta syöttö, vauvan ollessa ison huivin alla. Ei varmasti tissiä vilku eikä huomiota herättänyt. Vähemmän häiriötä kun rääkyvän vauvan kanniskelu pitkin ravintolaa. Sitä voi mammatkin huomioida muita.

Valitettavasti on tullut itsekin todistettua toisten äitäen maitorauhasten esittelyä, ei edes vilauttelua, eikä se ole miellyttävää. Tissit paljaana, siis molemmat yhtäaikaa, röyhtäytetään vauvaa ostarin penkillä. 

Vierailija
10/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli kun vauvalle tulee nälkä kesken ruokailumme, menenkö imettämään  muualle esim. vessaan ja jätän sisarukset(kolme alle 6v) keskenään jatkamaan ateriaa vai raahaanko heidät mukaan sinne vessaan?

Vierailija
11/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:06"]

[/quote]

Samaa ihmettelen, jos lapsen primitiivireaktio on syödä niin miksi juuri samaan aikaan täytyy mennä ravintolaan? 

[/quote]

NO jotkut meistä jatkavat elämäänsä lapsen syntymän jälkeen. Itselläni on ollut kahden oman kirjani julkkarit, ystävien väitöksiä, taidenäyttelyjen avajaisia ja konferenssibanketteja myös lasten vauva-aikoina. Silloin on täysimetyksellä ollut beibi ollut ihan pakko ottaa mukaan. Kukaan ei ole koskaan siistiä liinan alla tapahtuvaa imetystäni ihmetellyt, tuskin huomannutkaan. Sen sijaan hämmästelty on monen pienen lapsen äidin hyvää tuulta, jaksavaisuutta ja valoisuutta. Ehkä näihin on päästy, kun en ole koskaan suostunut VAIN kärvistelemään kotona.

Olen siis lisääntynyt ja jatkanut niiden asioiden tekemistä, joita rakastan. Olen mennyt ystävien ja kollegojen joukkoon ja ollut oma itseni. Lapsi rinnallani. Yllättäen kaikki kolme ovat kasvaneet sosiaalisiksi ja valoisiksi hekin. Ovat saaneet huomiota ja rakkautta ja ravintoa aina tarvitessaan, mutta maailman navaksi ei ole ketään lapsistani asetettu koskaan. Eikä aseteta. Sitä se kaiken muun irti leikkaaminen ja rauhassa neljän seinän sisällä tai lapsille suunnitelluissa ympäristoissä lapseen keskittyminen minusta on, sori vaan :)

Vierailija
12/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 13:49"]

Mistä näitä imetysvihamielisiä sekopäitä oikein sikiää? Voisinpa lyödä vetoa, että yli 90% heistä kuuluu johonkin seuraavista kategorioista:

a) kouluttamaton (ja usein nuori) äiti, joka ei halua imettää, kun tissit menvät pilalle ja imetys sitoo liikaa estäen biletyksen. "Siis tää vauva ei mitenkään muuta mun elämää."

b) mahdollisesti vähän koulutetumpi ja kypsempi äiti-ihminen, jonka oma imetys kuitenkin epäonnistui, mistä johtuen henkilö kokee imetyksen jotenkin outona/luonnottomana/häiritsevänä.

En kertakaikkiaan kykene ymmärtämään, miten kukaan normaaliälyinen ja tunne-elämältään ja psykkeeltään jotakuinkin tasapainoinen nainen, joka on itse imettänyt lapsiaan voi kokea imettämisen jotenkin seksuaalisena ja/tai huomiohakuisena toimintana. Itselleni se on mitä neutraalein asia eikä missään määrin häiritsevä.

Ja lohdutuksen sanana yllä kirjoittaneelle ulkolaisten vieraiden (hysteeriselle) emännälle: käyn aika usein bisneslounaalla ns. paremmissa paikoissa (Savoy, Sundmans, Olo ym.) enkä koskaan ole nähnyt niissä lapsia. Pelko pois vaan, ja vieraita viihdyttämään!

[/quote]

omassa tuttavapiirissä olen huomannut imettämisen häiritsevän eniten miehiä ja lapsettomia naisia. 

Vierailija
13/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa julki-imettäjät. Ei mene ruokahalu, vaikka molemmat tissit olisi ilman "suojaa." Tosin en edes katso muihin pöytiin... 

Itse hoidan imetyksen mieluiten omassa kotona. Siellä vauvallakin on mukavin olla. :) Jos tulee tilanne, että joudun imettämään julkisella paikalla niin sitten imetän, mutta mahdollisimman huomaamattomasti. Ruokin vauvani aina ennen ulos lähtöä, joten hyvin harvoin joudun imettämään julkisella paikalla. Joskus kauppareissu saattaa venähtää ja sitten joudun imettämään. En lähde kotiin vain sen takia, että joku pahastuu.

Te, jotka luulette minun tai kenen tahansa muun paljastelevan tahalleen rintaruokinnan varjolla, olette naurettavia.

Vierailija
14/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:29"]

Okei, eli kun vauvalle tulee nälkä kesken ruokailumme, menenkö imettämään  muualle esim. vessaan ja jätän sisarukset(kolme alle 6v) keskenään jatkamaan ateriaa vai raahaanko heidät mukaan sinne vessaan?

[/quote]

Älä mene yksin lasten kanssa mihinkään niin hienoon paikkaan, että pöydässä ei voi imettää. Kyllä minä Ikeassa menin syöttämään imetysnurkkaukseen mikä sinne oli tehty ja jätin 3v ja 5v syömään pöytään. 

Vierailija
15/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:29"]

[/quote]

Miksi käydä ravintolassa, jätä lapset autoon kun haet siwasta mikropizzaa

Vierailija
16/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:15"]

Ap. Tässä sinulle muutamia syitä, kun et muuten "käsitä":

1) Vauvan huutoon olisi hyvä pyrkiä vastaamaan heti, ei hetken päästä. Mitä nopeammin vauva tyyntyy, sen parempi muille asiakkaille. Jos siinä pitää vaihtaa paikkaa, kenties jopa hiukan etsiskellä hyvää paikkaa imetykselle, huutoa joutuu kuuntelemaan pidempään.

2) Ruokaravintoloissa vessoja on usein vain yksi (per sukupuoli). Haluatko tosiaan, että se ainoa vessa on imettäjän motittamana puolikin tuntia, jonka imetys helposti voi kestää?

3) Ravintolassa syöminen on sosiaalinen tilanne. On aika kurjaa joutua jättämään ruokaseuransa puoleksi tunniksi.

4) Ruoka ei ole halpaa. On aika ikävä, jos joku kolmenkin kympin annos on pakko jättää siihen pöytään jäätymään pilalle.

5) Jos vauvaa vaivihkaa imettää siellä pöydänreunan takana, täytyy olla aika fakiiri ja kyttäämällä kytätä niska notkolla viereisestä pöydästä, jotta näkisi edes sitä sentin kaistaletta rinnan ihoa paidanreunan ja vauvan suun välissä. Enemmän rintaa näkyy helposti tavallisen ruokailevan asiakkaan avarasta kaula-aukosta!

6) Oikeasti kyse on siitä, että lapsettomat nuoret aikuiset eivät siedä lapsia näköpiirissään. He häiriintyvät elämästä ympärillään. Miksi maailman pitäisi pyöriä heidän vaatimustensa mukaan?

[/quote]

Komps. Imettämisestä hermostuminen on maailman turhimmasta päästä pissis-meininkiä. Ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
17/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:03"]

Te jotka kiljutte että "ei me mihinkään vessaan mennä imettämään" niin te juntit ette ole edes käyneet näissä ravintoloiden ja ostareiden lastenhoitohuoneissa, nehän on todella siistejä ja tilavia nykyään, sieltä löytyy niin vauvan peppukosteuspyyhkeet kuin hyvät nojatuolit joissa voi istua rauhassa.

[/quote]

Sorry, ei oo siellä missä me käydään syömässä :)

Tai siis anteeksi, on joo. Toisessa päässä rakennusta. En lähde sinne. Ja ravintolan vessassa en lastani syötä.

[/quote]

Niin ostareiden mäkkärissä on tosiaan aina välillä veskiin vähän pidempi matka

[/quote]

Anteeksi vain, mutta emme asioi mäkkäreissä :)

Vierailija
18/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvät tissit niin saa minun puolesta.

Vierailija
19/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma onkin juuri se, että _mihin_? Kohtuutonta minusta että usein ainoa vaihtoehto on vessa, mieluummin sitten menen sinne ravintolasalin nurkkaan, mahdollisimman huomaamattomaan paikkaan. Mihinkään hienoon ravintolaan etenkään ilta-aikaan en vauvan kanssa lähtisikään. 

Vierailija
20/58 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ravintolasalissa saa syödä?

Minua häiritsee ruokaillessa muiden mussutus.