Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jo tullut veropäätöksiä?

Vierailija
11.09.2013 |

Omaani odottelen kovasti, mielenkiintoista nähdä paljonko tulee matkakorvauksista palautusta. Aakkosissa ollaan puolivälissä... jos ne siis aakkosissa niitä lähettää?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keväällä tuleva on esitäytetty veroilmoitus ja jos siihen ei ole mitään lisättävää tai korjattavaa, on se samalla lopullinen. Syksyllä verotuspäätös tulee niille, jotka ovat täydentäneet esitäytettyä veroilmoitusta.

Verotuspäätökset tulevat sitä mukaa kun valmistuvat.

Vierailija
22/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli alkuviikosta. Asun Turun suunnalla, K:lla alkaa sukunimi. Ja palautuksia reilut 2000 tulossa. Mukava palautus mun pienillä vuosituloilla. :)

Mutta esim. isälleni (jolla siis sama sukunimi ja samalla paikkakunnalla asutaan) ei vielä ole päätöstä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullat rakkaat, se on veroehdotus joka tulee alkuvuonna. Jos ei ole mitään lisättävää siihen, tai vähennettävää esim. matkakuluja, ehdotuksesta tulee päätös muutosajan umpeuduttua.

Mutta kun ehdotukseen tekee muutoksia, päätöstä pitää odottaa syksyyn.

Vierailija
24/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuvuonna tulee verokortti. Esitäytetty veroilmoitus tulee maalis-huhtikuussa, ja jos siihen ei tee tai tule muuta kautta muutoksia, ei uutta päätöstä enää tule. Vain niille jotka täydentävät veroilmoitusta, tulee uusi verotuspäätös syksyllä.

Vierailija
25/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:25"]

Kullat rakkaat, se on veroehdotus joka tulee alkuvuonna. Jos ei ole mitään lisättävää siihen, tai vähennettävää esim. matkakuluja, ehdotuksesta tulee päätös muutosajan umpeuduttua.

[/quote]

Miksi sitä alkaa muuttamaan jos on saamassa palautusta? Miksi lisätä matkakuluja? Eikös jo aikaisemmin ole ilmoitettu matkakuluja eli silloin kun kulut on tulleet? Miksi niitä on lykätty? Ei minun tarvitse koskaan täydentää tietoja kun ovat aina oikeat. Miten te muut niin tunaroitte?

Vierailija
26/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkakuluja voi ilmoittaa silloin kun ne tulevat, ei verottaja kesken vuoden ole mun kilometreistäni kiinnostunut. Sinne ehdotukseen ne korjataan, jotta saadaan vähennykset.

Vierailija
27/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:29"]

[/quote]

Miksi sitä alkaa muuttamaan jos on saamassa palautusta? Miksi lisätä matkakuluja? Eikös jo aikaisemmin ole ilmoitettu matkakuluja eli silloin kun kulut on tulleet? Miksi niitä on lykätty? Ei minun tarvitse koskaan täydentää tietoja kun ovat aina oikeat. Miten te muut niin tunaroitte?

[/quote]

:) jos vaikka työmatka on pidentynyt vuoden aikana? Miksipä silloin ei ottaisi takaisin niitä matkakuluja jotka itselle oikeutetusti kuuluu?

Vierailija
28/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä matkakuluja VOI ilmoittaa etukäteen. Tai siis ne voidaan huomioida suurinpiirtein veroprosenttia laskettaessa, mutta joka tapauksessa ne täytyy veroehdotukseen keväällä korjata ja vasta sen perusteella voidaan laskea todellinen veropäätös.

En minä voi joka päivä ilmoittaa verottajalle, että juu, ajoin tänäänkin töihin aamulla 53km.

Vierailija
29/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:29"]

[/quote]

[/quote]

Et sinä voi tietää matkakulujasi etukäteen. Asumiskulut mulla on huomioitu etukäteen, mutta matkakuluja ei. Vuokra on kiinteä, mutta matkakulut vaihtuvat kuukausittain työpäivien mukaan.  

Vierailija
30/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu menee kyllä niin omituiseksi, että se laittaa jo miettimään sitä mahdollisuutta, että minä olen sittenkin se ainoa tyhmä. En kyllä jaksa siihen uskoa. Millä planeetalla te elätte?

Vierailija
31/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tiedän matkakuluni kun pidän ajopäiväkirjaa. Ajot ilmoitetaan vuosittain ja tänä vuonna tuli veropäätös edellisen vuoden tuloista ja siinä oli kaikki laskettu tarkkaan. Mitään muutosta ei ole koskaan tullut loppuvuonna.

Vierailija
32/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 23:26"]

Kyllä minä tiedän matkakuluni kun pidän ajopäiväkirjaa. Ajot ilmoitetaan vuosittain ja tänä vuonna tuli veropäätös edellisen vuoden tuloista ja siinä oli kaikki laskettu tarkkaan. Mitään muutosta ei ole koskaan tullut loppuvuonna.

[/quote]

Siis milloin olet nämä kulut ilmoittanut ja puhutko nyt kodin ja työpaikan välisistä ajoista, joista me muut puhumme?

Vierailija
33/35 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli veropäätös alkuvuonna.

Vierailija
34/35 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla tuli, en tuedä lähettävätkö aakkosjärjestyksessä, mutta H-kirjain ollaan. Lähes 9 000€ mätkyjä, kiva...

Vierailija
35/35 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 23:26"]

[/quote]

Siis milloin olet nämä kulut ilmoittanut ja puhutko nyt kodin ja työpaikan välisistä ajoista, joista me muut puhumme?

[/quote]

Kodin ja työpaikan väliset matkat ovat verovapaata ja saat ne heti kun olet matkan tehnyt. Niistä ei tule verottajalta mitään lisää takaisin. Kokopäiväraha on 38 euroa ja jos olet reissussa yli 10 tuntia niin saat sen verottomana ja työnantaja maksaa sen heti sinulle ja mitään ei tarvitse odottaa loppuvuoteen. Kilometrikorvauksen saat oman auton käytöstä ja sen myös saat heti. Mikä tässä on epäselvää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi