Mulla on sama veriryhmä kuin Amerikan eräällä presidentti perheellä.
ja vielä se harvinaisin.Olenkohan sukua tai kaukaista sukua heille? Mitä luulet.Meitä ei ole paljon maailmassa.
Kommentit (15)
Olen ollut samassa sateessa Urho Kekkosen kanssa. Olenkohan sukua hänelle?
en kerro.Ei kuulu sulle.Läl lää läskipää liian paksu lentämään.
TOTTAKAI olet sukua tälle "eräälle Amerikan presidentti perheelle"
AB- on harvinaisin, minulla ja tyttärelläni on se. Ei ole tullut pieneen mieleenkään että olisimme sukua joillekin amerikkalaisille. Ihan on suomalaiset sukujuuret.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:39"]
Mikä ryhmä ja mikä suku? Itselläni on AB ja harmittaa siinä mielessä, että jos jotain sattuu jossain ja tarviin verta, niin ei oo se helpoin saatava...
[/quote]
Kyllä olette sekoja. AB+ veriryhmäläisille käy minkä tahansa muun veriryhmän veri, AB-:lle kaikki muut veriryhmät plussana. O- -ryhmäläiset on niitä jotka on pulassa, kun niille käy vain O- -veri.
Olen kätellyt Obamaa, olenkohan sukua KOKO heidän perheelle?
niin.Joo mutta Kennedyillä ja Marilyn Monroella on ollu tämä ab-veri.Että näin.1.2% maailman väestöstä omaa tämän veriryhmän.Tajuat varmaan että kyse on VÄHEMMISTÖSTÄ.
Verensiirroissa pitää sekä luovuttajan että vastaanottajien veriryhmien olla yhteensopivat. Alla olevasta taulukosta näkee, kuinka eri veriryhmien verta voi luovuttaa tai vastaanottaa. Esimerkiksi A−-veriryhmän henkilö voi vastaanottaa joko O−- tai A−-veriryhmän verta ja luovuttaa verta AB+-, AB−-, A+- ja A−-veriryhmien henkilöille. Näiden tietojen perusteella voidaan laskea, että noin 47,92 %:n todennäköisyydellä Suomessa satunnaisesti valitulta henkilöltä otettu verinäyte ei sovellu toiselle satunnaisesti valitulle henkilölle. Ennen veriryhmien havaitsemista noin puolet potilaista kuoli verensiirtoon. Käytännössä kuitenkin saajalle pyritään antamaan oman veriryhmän verta tai veriplasmaalähde?.
Veriryhmien yhteensopivuustaulukko
VastaanottajaLuovuttajaO−O+B−B+A−A+AB−AB+AB+AB−A+A−B+B−O+O−
höh.. ei se kopioinut sitä taulukkoa oikein :) Wikipediasta sen näkee.. ei tartte kinata terv . 11
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 14:08"]
Olen kätellyt Obamaa, olenkohan sukua KOKO heidän perheelle?
[/quote]
Jos et ennen ollut, niin kättelyn jälkeen varmasti. Onnea!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:39"]
Mikä ryhmä ja mikä suku? Itselläni on AB ja harmittaa siinä mielessä, että jos jotain sattuu jossain ja tarviin verta, niin ei oo se helpoin saatava...
[/quote]
Siis AB- on minulla.