Miksi jotkut peruslenkkeilijätkin on tunkemassa heti "suorituksen" jälkeen sitä proteiinipatukkaa kitusiin?
"Huhhuh ku heikottaa". Kannattaisi enemmän kohentaa sitä kuntoa ja muuttaa ruokailurytmiä, jos kävelyllä tulee niin nälkä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää lenkin jälkeen lasillinen maitoa. Palautusjuomaksi ja proteiiniksi. En kuskaa lenkillä mukana evästä enkä juomista. Suomalaiset vaan on opetettu mätystämään välipalaa joka välissä, ja sen pitää olla mahdollisimman ultraprosessoitua tietysti.
Heitäpä 3-4 tunnin lenkki ja tule sen jälkeen kertomaan, ettet kanna lenkillä syömistä tai juomista.
Miksi perussuomalaisia saa haukkua ilman rangaistusta?
Olen varmaan vähän turhan varovainen, mutta en enää koskaan lähde edes tunnin lenkille ilman juotavaa ja/tai syötävää. Joskus tuli tehtyä valmistautumiseen nähden liian kova suoritus, minkä seurauksena kymmenen minuutin kotimatkalla (autolla) alkoi heikottaa niin etten meinannut päästä rappuja ylös, sitten kun olisi kotona voinut syödä, tuntui ettei mikään mene alas vaan oksettaa, yöllä hirveitä lihaskramppeja. En halua kokea sitä oloa enää koskaan. No, en tosin pidä mukana juuri proteiinipatukoita, mutta proteiinijuoman saatan ottaa heti suorituksen jälkeen. En ymmärrä, mikä kunnia-asia on pystyä selviytymään mahdollisimman pitkiä aikoja mahdollisimman rankoissa olosuhteissa ilman ravintoa, ei me toisin toimivat olla yhtään huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää lenkin jälkeen lasillinen maitoa. Palautusjuomaksi ja proteiiniksi. En kuskaa lenkillä mukana evästä enkä juomista. Suomalaiset vaan on opetettu mätystämään välipalaa joka välissä, ja sen pitää olla mahdollisimman ultraprosessoitua tietysti.
Heitäpä 3-4 tunnin lenkki ja tule sen jälkeen kertomaan, ettet kanna lenkillä syömistä tai juomista.
Nyt puhuttiin peruslenkkeilijöistä, ei himohiihtäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siks koska suomalaiset tykkää syödä liikaa proteiinia.
Eipä taida liika proteiini olla ongelmana suomalaisilla... ei ainakaan, kun katukuvaa katsoo :)
Ylimääräinen prode kerääntyy läskiksi kroppaan, eli saattaapa hyvin katukuvassa näkyäkin.
Tuo on hyvin pitkälti väärää tietoa. Proteiini kun hyvin huonosti konvertoituu läskiksi.
Proteiinin kohdalla ei huolta.
Kannattaisi ottaa se ennen lenkkiä, niin on energiaa.
En tiedä. En syö itse mitään tuollaista juuri koskaan (kisojen jälkeen on joskus noita siinä tuotepussissa, joten silloin olen joskus syönyt). Syön rankemman lenkin jälkeen ihan ruokaa ja sillä käynnistän palautumisen. T: kuntoileva maratoonari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuttiin peruslenkkeilijöistä, ei himohiihtäjistä.
Eikö himohiihtäjä voi olla peruslenkkeilijä tai päinvastoin?
Jos haluaa oikeasti kasvaa, niin lisäproteiini on kutakuinkin välttämättömyys. Mutta täälläkin on näitä 10-18km juoksijoita, ei semmoisella treenillä lihasmassaa saa, parempaa aerobista kuntoa kylläkin. Sekin on hyvä, jos sitä tavoittelee. Mutta siihen ei tarvita mitään erityistä proteiinipitoista ruokavaliota, koska lihaksen koko on negatiivinen asia jos haluat juosta 20km mahdollisimman nopeasti. Sen sijaan se on hyvinkin positiivinen asia jos haluat nostaa penkistä vaikka 160kg sen 100kg sijaan johon jokainen peruspertti pystyy harjoittelemalla.
Siis minä syön noita herkun korvikkeina tai välipaloina. Toiset syö banaanin, toiset pullan ja toiset proteiinipatukan. Mitä väliä.
Minun patukat ei kuulu ap:n kaltaiselle Uunolle juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Juoksen n 10 - 18 km pitkiä ja suht kovatehoisia lenkkejä useasti viikossa enkä koskaan syö mitään proteiinipatukoita. Käyn myös salilla tekemässä lihaskuntoa.
Ne patukat on huijausta, pelkkää sokeria. Suklaakin maistuu paremmalle ja on varmaan terveellisempääkin... proteiinia saa halutessaan vaikka raejuustosta, lihasta ja kananmunista. Ei ihme että ylipainoisia on niin paljon jos kävelee muutaman kilometrin ja sen jälkeen muka tarvitsee jonkun patukan.
Jos verensokeriasiat vaivaa niin pidä mukana kahta palaa suklaata!
En minä mitään raejuustopakettia ala autossani tai laukussani kuljettamaan mukana... Kaikki ei ehdi tai pysty syömään kotona päivän aterioita.
Ja millä perusteella tavallinen suklaapatukka on terveellisempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinpä. Ja vesipullo pitää tottakai olla mukana viiden kilometrin lenkillä.
Lihaskalvot ei tykkää, jos elimistö kärsii nestehukasta. Lihaskalvot on ihan jokaisella, harrasti sitten liikuntaa miten paljon tahansa, ja jos haluaa pitää ne elastisina, sitä vettä pitää juoda. Vaikka nyt siellä lenkillä. Mä otan mukaan vesipullon autoonkin, vaikka en lenkkeile ollenkaan, kelaa!
Eli et voi olla tunnin verkkaista kävelylenkkiä juomatta vettä?
Puhutaanko täällä nyt kävelylenkeistä vai juoksulenkeistä? Aikamoinen ero kävellä tunnissa 5 km kuin juosta tunnissa 10 km.
Niim minne ne sitä patuk aa tunkee ? Ei kai vaa ?
Juoksen n 10 - 18 km pitkiä ja suht kovatehoisia lenkkejä useasti viikossa enkä koskaan syö mitään proteiinipatukoita. Käyn myös salilla tekemässä lihaskuntoa.
Ne patukat on huijausta, pelkkää sokeria. Suklaakin maistuu paremmalle ja on varmaan terveellisempääkin... proteiinia saa halutessaan vaikka raejuustosta, lihasta ja kananmunista. Ei ihme että ylipainoisia on niin paljon jos kävelee muutaman kilometrin ja sen jälkeen muka tarvitsee jonkun patukan.
Jos verensokeriasiat vaivaa niin pidä mukana kahta palaa suklaata!