Miksi jotkut peruslenkkeilijätkin on tunkemassa heti "suorituksen" jälkeen sitä proteiinipatukkaa kitusiin?
"Huhhuh ku heikottaa". Kannattaisi enemmän kohentaa sitä kuntoa ja muuttaa ruokailurytmiä, jos kävelyllä tulee niin nälkä.
Kommentit (56)
Kaverini on tämmöinen. Ylipainoinen mutta "muka-niin-fitness".
Olen pari kertaa sanonut, että patukat on turhia, syö vaikka banaani mieluummin. Mutta ei.
Sitten ihmettelee, miksei laihdu vaikka on niiiiin urheilullinen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, kuinka pitkiä lenkkejä ne peruslenkkeilijät tekevät? Jos tiedät, niin ehkäpä kannattaisi keskittyä omaan suoritukseen.
Ei sitä lisäproteiinia tarvitse kuin tehokkaasti treenaavat huippu-urheilijat. Pääsääntöisesti Suomessa sitä syödään liikaa.
Niissähän on kaloreitakin kuin suklaapatukassa. Sain pari ja hyi että oli ällömakeaa, Tupla olisi ajanut saman asian.
En tiedä, mutta huvittavaa se on. Kun olin nuori, tuli vedettyä 10-km juoksulenkkejä ilman että tarvitsi ruokailuja miettiä. Viikonlopun mittaisten treenileirien kohdalla piti vasta miettiä, mitä syön.
Nyt olen kesku-ikäinen ja ylipainoinen, mutta kyllä nyt 10km lenkit kävellen menee vielä arkiliikuntana ilman, että pitäisi miettiä.
Nykymaailman meno nyt vaan on huvittavaa... Pienestäkin liikunnasta tehdään jokin elämää suurempi suoritus.
Prismassa (se tiedeohjelma) oli kerran englantilaistutkimus jossa oli kaksi ryhmää joilla oli samanlaiset kuntosalitreenit ja joiden lihasvoiman kehitystä tutkittiin. Toiset saivat proteiinilisän ja toiset eivät.
Tulos: Ei mitään eroa kehityksessä.
Taas vihervassarit aukoo perussuomalaisille jonkin smoothielasin takaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinpä. Ja vesipullo pitää tottakai olla mukana viiden kilometrin lenkillä.
Lihaskalvot ei tykkää, jos elimistö kärsii nestehukasta. Lihaskalvot on ihan jokaisella, harrasti sitten liikuntaa miten paljon tahansa, ja jos haluaa pitää ne elastisina, sitä vettä pitää juoda. Vaikka nyt siellä lenkillä. Mä otan mukaan vesipullon autoonkin, vaikka en lenkkeile ollenkaan, kelaa!
Eli et voi olla tunnin verkkaista kävelylenkkiä juomatta vettä?
Vierailija kirjoitti:
Siks koska suomalaiset tykkää syödä liikaa proteiinia.
Eipä taida liika proteiini olla ongelmana suomalaisilla... ei ainakaan, kun katukuvaa katsoo :)
Vierailija kirjoitti:
Prismassa (se tiedeohjelma) oli kerran englantilaistutkimus jossa oli kaksi ryhmää joilla oli samanlaiset kuntosalitreenit ja joiden lihasvoiman kehitystä tutkittiin. Toiset saivat proteiinilisän ja toiset eivät.
Tulos: Ei mitään eroa kehityksessä.
Miksi ihmeessä olisi ollut? Sehän nyt on aivan sama mistä se proteiini tulee.
Mulle riittää lenkin jälkeen lasillinen maitoa. Palautusjuomaksi ja proteiiniksi. En kuskaa lenkillä mukana evästä enkä juomista. Suomalaiset vaan on opetettu mätystämään välipalaa joka välissä, ja sen pitää olla mahdollisimman ultraprosessoitua tietysti.
Siksi koska syöminen on kivaa ja ne patukat hyviä.
Asia käsitelty, next. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida liika proteiini olla ongelmana suomalaisilla... ei ainakaan, kun katukuvaa katsoo :)
Ylimääräinen prode kerääntyy läskiksi kroppaan, eli saattaapa hyvin katukuvassa näkyäkin.
Tästä buumista on monella tulevaisuudessa munuaissairaus. Munuaiset ei tommosta lisäproteiinia kestä. Ainoa proteiini tulee saada ruuasta.
Ainoa hyvä proteiinipatukka löytyy haarovälistä.
Minulla tulee herkästi nälkä oli liikuntasuoritus mikä tahansa. En osaa syödä suuria määriä ruokaa kerralla, eli en pysty syömään varastoon. Minulla on 2-tyypin diabetes, ja yleensä heti liikunnan jälkeen (esim. kahden tunnin kävelylenkki) pitää heti syödä. Proteiinipatukoita en ole koskaan syönyt, eikä ole jatkossakaan tarvetta niitä syödä.
Ajatelkaa jotain muinaisia tukkijätkiä. Nassuttiko ne vartin välein jotain patukkaa naamaan? No ei, vaan tekivät rankkoja 10-12 tunnin päiviä jonka puolessa välissä syötiin leipää ja piimää. Silti oli vartalot kuin veistokset.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska syöminen on kivaa ja ne patukat hyviä.
Asia käsitelty, next.
Jatkan vielä, että eihän tälle muuta selitystä voi olla, vaikka en itse niitä käytäkään. Kuka muka ei selviytyisi jääkaapille asti ilman proteiinipatukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräinen prode kerääntyy läskiksi kroppaan, eli saattaapa hyvin katukuvassa näkyäkin.
Aivan taatusti ei yksikään lihava ole itseään lihottanut syömällä liikaa proteiinia =D
Nykyään on outo meininki kun ihmiselle ei saisi koskaan tulla nälkä tai jano! Pitäisi koko ajan syödä ja juoda jotain ettei varmasti pikku masulle tule paha mieli. Ei ihme että ylipainoisia on niin paljon.
Otetaan mallia ammattiurheilijoiden suorituksista ja elämäntavoista, vaikka ollaan perus-Pirkkoja, joilla on elämässä muutakin sisältöä kuin vain se urheilu. Sitten ihmetellään kun ei näytetä samalta kuin fitnesstähdet.