Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen sairaus, tilapäinen hoitovapaa ja työt

Vierailija
11.09.2013 |

Ärsyttää tämä kankea järjestelmä. Kouluikäinen lapsemme on flunssassa. Hän ei tarvitse koko ajan kädestäpitelyä, mutta haluan kuitenkin kesken työpäivän käydä katsomassa että hän on syönyt/juonut jotain ja onko kunto edelleen ihan ok.

Työni puolesta voisin hyvin tehdä töitä työpaikalla vaikkapa 8-11 ja 14-16, jolloin minulle on sovittuna asiakaspalavereja. Mutta jos haluaisin käydä kotona syömässä ja viettää pari tuntia kipeän lapseni kanssa, niin saan toki tehdä näin, mutta siihen pitää ottaa miinustunteja. Voin myös olla tilapäisellä hoitovapaalla koko päivän.

Eli työnantajalle on ok, että perun kaikki vaivallasovitut palaverit tältä päivältä, tungen ne uudestaan ylitäyteen kalenteriini  (ja asiakkaat luonnollisesti joutuvat myös tekemään uusia järjestelyjä) ja röhnötän kotona koko päivän lapsen katsoessa dvd:ta, lukiessa ja pelatessa tietokoneella. Mutta en voi olla kotona muutamaa tuntia ilman että siitä tulee minulle alityötunteja. 

Miten voi olla näin typerää?! 

Eli käytännössä tämä järjestelmä houkuttaa käymään kotona salaa. Minulla on läppäri ja kännykkä työn puolesta, joten voisin hyvinkin hoitaa puolet töistä kotona. Sitä paitsi osa töistä on nyt pakko kuitenkin tehdä tänään. En voi mennä huomiseen klo 8 asiakastapaamiseen täysin valmistautumatta siihen tänään.

Ärsyttää...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei onnistu etäpäivät ja virtuaalikokoukset?

Vierailija
2/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä tarkoita, että työnantajalle on ok, että perut kaiken, mutta työnantajasi joutuu toimimaan tessin tavalla...

Eli minä olisin töissä tämän päivän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 11:30"]

Ei se sitä tarkoita, että työnantajalle on ok, että perut kaiken, mutta työnantajasi joutuu toimimaan tessin tavalla...

[/quote]

Miksi tessissä ei voitaisi sopia osapäivähoitovapaasta? Isä voisi pitää puoli päivää ja äiti toisen puolen? Tai voisi pitää vaikka pari tuntia jos työntekijä haluaa?

ap

Vierailija
4/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitas aloitetta vetämään...

Vierailija
5/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köh, nyt en ymmärrä, selitäpä minulle ap.

Mitä VÄLIÄ sillä on, kummin päin toimit - lopputulemahan on joka tapauksessa se ja sama eli että joudut ikään kuin maksamaan omasta pussistasi poissaolosi. Ok, jos tulee miinustunteja, joudut tekemään ne toiste, tilapäisessä hoitovapaassa sinulta vähenevät tulot, etkä joudu toiste töihin.

Ainakin meidän duunipaikassa miinustunnit voi myös ottaa tulon alenemana, kysypä palkanmaksustanne, käykö se.

Vierailija
6/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?!

Vierailija
7/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:36"]

Mitä VÄLIÄ sillä on, kummin päin toimit - lopputulemahan on joka tapauksessa se ja sama eli että joudut ikään kuin maksamaan omasta pussistasi poissaolosi. Ok, jos tulee miinustunteja, joudut tekemään ne toiste, tilapäisessä hoitovapaassa sinulta vähenevät tulot, etkä joudu toiste töihin.

Ainakin meidän duunipaikassa miinustunnit voi myös ottaa tulon alenemana, kysypä palkanmaksustanne, käykö se.

[/quote]

Tilapäisessä hoitovapaassa saa kyllä normaalin palkan.

Ap:n tilanteessa kyllä ottaisin ne miinustunnit, jos noinkin näppärästi järjestyy. Ja tosiaankin, kun kouluikäistä ei tarvitse olla koko aikaa kädestä pitämässä.

Vierailija
8/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kun oli alle kouluikäinen, jota oli pakko jäädä hoitamaan, niin olin sit tilapäisellä hoitovapaalla (= sain palkan) ja jos sain jotain työtä tehtyä päivän/illan aikana koneella, niin tein. Ei sulla ole mitään mahdollisuutta keskustella asiasta työnantajan kanssa? Mun kaveri, joka tekee miehensä kanssa vuorotyötä, niin oli saanut esimiehensä kanssa sovittua, ettei tullut miinustunteja, kun meni sairaan lapsen hoidon takia pari tuntia myöhässä töihin (kun siis lapsen isä saapui iltapäivästä kotiin).

Vierailija
9/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:38"]

Missä isä?!

[/quote]

Työmatkalla tällä kertaa.

Tilapäinen hoitovapaa ei vie mitään pussistani. On täysin palkallista. Miinustunteja en hirveästi haluaisi ottaa kun niitä tulee muutenkin (pitää esim. viedä lasta harrastukseen keskellä päivää).

ap

Vierailija
10/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:36"]

[/quote]

Tilapäisessä hoitovapaassa saa kyllä normaalin palkan.

Ap:n tilanteessa kyllä ottaisin ne miinustunnit, jos noinkin näppärästi järjestyy. Ja tosiaankin, kun kouluikäistä ei tarvitse olla koko aikaa kädestä pitämässä.

[/quote]

Ahaa, sorry. Ajattelin osittaista hoitovapaata varmaan, joka on palkatonta (siis työajan lyhennys leikkaa palkkaakin).

Tilapäistä hoitovapaata ei muuten oikeastaan saisi käyttää kuin sen osan päivästä, joka on ehdottoman välttämätöntä eli esim. itse tulin iltahukipäivinä sitten illalla duuniin, kun lapsen isä pääsi neljältä töistä.

Vierailija
11/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitat ilmaisesta lomapäivästä? Röhnötä kotona kun kerran saat. Ei sinun tarvitse ajatella työnantajaa.

Vierailija
12/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, ap ei ajattelekaan pelkästään omaa napaansa kuin sinä ehkä teet, vaan ihmettelee, mitä järkeä tuollaisessa järjestelmässä on. Joustavampaa ja halvempaa olisi työnantajalle se, että koko päivän sijasta työntekijä on poissa vain muutaman tunnin.

Ja toisaalta, jos ap:lla ei ole sijaista, hän joutuu tekemään ne työt joka tapauksessa, entistäkin kovemmalla kiireellä vaan.

Vierailija
13/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole tilapäisellä hoitovapaalla, hoida niitä palavereja ja käy välillä kotona? saat palkan, kaikki hyötyvät. Ei meillä kukaan sano, että tilapäisellä hoitovapaalla ei saisi olla osan aikaa työpaikalla.

Vierailija
14/14 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 17:16"]

Miksi et ole tilapäisellä hoitovapaalla, hoida niitä palavereja ja käy välillä kotona? saat palkan, kaikki hyötyvät. Ei meillä kukaan sano, että tilapäisellä hoitovapaalla ei saisi olla osan aikaa työpaikalla.

[/quote]

En pysty kirjaamaan (ja tilastoimaan) asiakaskäyntejä jos sähköinen kalenterini merkitään poissaolopäiväksi. 

ap