Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte ajan kulumaan kotona?

Vierailija
24.08.2020 |

Lenkillä käyty, kämppä siivottu, ruoka tehty ja nyt kaikki muu aika meneekin koneella istuessa (eli yli 10h päivässä). Onko muita "kohtalotovereita"? Pitäisi varmaan joku harrastus aloittaa, jota voi tehdä kotona.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mitenkään. Mä aloitin ja lopetin leipomisharrastuksen, kun perhe ei leipomuksiani syönyt ja olen itse ylipainoinen eli en voi itse kaikkea syödä. Sitten yritin harrastaa, että laitan ruokia, joita perhe ei ole ennen syönyt. Eivät kelvanneet nekään. Lopetin senkin.

Vierailija
2/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihalla, harrastuksissa, marjassa,sienessä, siivotessa, kotihommia tehdessä, sisustaessa, onhan noita vaikka mitä, eläimet siihen päälle vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaamalla.

Vierailija
4/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on töitä niin tuntuu että on ihan liian vähän aikaa. Nytkin pitäisi säilöä kurkkuja ja sieniä ja hoitaa puutarhaa. Kehtuuttaisi mutta ei auta kääriä hihat ja alkaa hommiin. Ihanaa jos voisi vaan olla..,

5/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myönnän, että joskus menee vähän liiankin kauan katsoessa ruutua. Mutta haluan olla esimerkki ainakin omille lapsilleni.

Kaikki on hoidettu ajallaan, ei mikään ole sinänsä laiskuudesta kiinni. Pitäisi vaan keksiä jotain muuta. Se on vain niin helppo ottaa puhelin esille ja tehdä sillä jotain.

Esimerkiksi kuntoilen, juttelen tutun äidin kanssa ja käydään joskus hänen kanssa yhdessä ulkona. Tylsimpinä hetkinä järjestelen yksinkertaisesti miehen tavaroita, koska omani on jo järjestyksessä eikä miestäni haittaa.

Valittelen itsekseni, että mies on laiskempi kuin minä, vaikka se ei välttämättä pidä paikkaansa. Itselleen valittaminen on hauskaa.

Vauvan hoito myös 10+

Alina Virtanen

Vierailija
6/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka miten.  Teen paljon käsitöitä. Ja kotitaloushommia, myös sienessä ja marjassa käydessä ja niiden säilömisessä ja mehustamisessa on mennyt aikaa.

Liikun paljon, teen palapelejä, käyn kirjastossa ja lueskelen.

Katselen elokuvia sekä telkkarista että tilatuilta kanavilta.   Kesällä tein reissun kotimaassa ja silloin tällöin tapailen ystäviä kahvilla kaupungilla.

Vierailija
7/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirjaa, joogaa, meditoi, kirjoita päiväkirjaa, opiskele, neulo, virkkaa, leivo, soita ystävälle tai sukulaiselle, keitä kahvit ja rentoudu sohvalla siistiä kotia ja aikaansaavaa itseäsi ihaillen :)

Vierailija
8/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein mitenkään. Mä aloitin ja lopetin leipomisharrastuksen, kun perhe ei leipomuksiani syönyt ja olen itse ylipainoinen eli en voi itse kaikkea syödä. Sitten yritin harrastaa, että laitan ruokia, joita perhe ei ole ennen syönyt. Eivät kelvanneet nekään. Lopetin senkin.

Mitäpä jos harrastaisit lenkkeilyä?

Vierailija
9/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun lista:

1) hoida pihasi tai viherkasvejasi ikkunalaudalla, ei tarvitse olla mikään orkideafriikki, riittää että siellä on jotain elossa, joka pakottaa sinut nousemaan aamulla ja parhaimmassa tapauksessa pinkaisemaan katsomaan että kuinka se lehdenalku on kasvanut. Jos kasveja on usemapia siinä kuluu kastellessa ja niitä nyppiessä jopa 30 - 45 minuuttia ja tauoilla lisää kun tietysti tarkkailet että onko se nupunalku yhtään pullistunut. Lisää kärsivällisyyttä ja suvaitsevaisuutta itseäsi ja elämää kohtaan. 

2) Lemmikki, mikä tahansa sopiva, vrt kasvi, vähän vaativampi jo, mutta samalla tavalla pakko nousta ja ylläpitää kurinalaisuutta elämässä

3) Hanki hyväntekeväisyyskohde, siis ihminen, ryhdy mentoriksi, riittää että olet inhimillinen ihminen toiselle, tekstaamisen sijaan mieluummin soitat puheluita ja tietysti tapaatte, tähän ei mene rahaakan, kun tapaatte puistonpenkillä, esim joku sinua nuorempi ehkä opiskeluja aloittava arvostaa kannustustasi jos itselläsi on jo opiskelut takana, mentoroitavan tai aikuiskaverin löydät mistä vaan, riittää kun avaat suusi ja vaihdat kuulumisia ja tutustutte ja tarjoudut jeemaamaan kannustamalla jne. ei siis tarvita rahaa

4) inspiroivan sisällön seuraaminen, siis jonkun kannustavan ja mieltä siivittävän ja ylevöittävän live, podcast, etc materiaalin seuraaminen, oli se työhön liittyvää, vaikka Tony Robbins, tai Oprhin livet, tai Oshon diskurssit Osho Radiosta, netissä on maksuttomasti jokaiselle jotakin joka antaa sillekin päivälle siivet eikä maksa mitään

5) Opiskelu online, kansainvälisillä yliopistoillakin runsaasti maksuttomia kursseja online

6) Kirjan lukeminen tai äänikirjan kuunteleminen

7) Kotikuntoilu jos vaikka parvekkeella tai pihalla jopa

Eiköhän näillä saada nettiaikaa pienennettyä, itsekin yritän

Vierailija
10/10 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos harrastaisit lenkkeilyä?

Mä harrastan jo rollaattorini kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän