Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus ja raskas liikunta? Miten on,

Vierailija
11.09.2013 |

kertokaapa kokeneemmat. Olen nyt ollut dieetillä (=ruokavalion kevennyt, herkut pois, ei mitään rajua) viisi viikkoa ja harrastanut aiempaa raskaampaa liikuntaa (pumppia, combatia jne.) Ongelma on se, että jos näiden tuntien jälkeen en syö paljoa, olen seuraavana päivänä ihan voimaton ja kärttyinen, jopa rappusten kiipeäminen on ponnistus. Ja usein seuraavana päivänä sorrun pienimuotoisesti ahmimaan. Yleensä pyöräilen työmatkat, mutta liikuntaa seuraavina päivinä olo on niin vetämätön, etten jaksa pyörän selkään nousta. Jonkun perusaerobis-tunnin, joodan tai zumban jälkeen ongelmaa ei ole.

Eli kun raskasta ja voimaliikuntaa suositellaan kuitenkin ettei lihakset lähde, mutta tulos lie sitten kuitenkin laihdutuksen kannalta huono, jos näiden tuntien jälkeen perusaktiivisuus laskee matalaksi + syön paljon.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitusvirheet, vauva tässä sylissä... :)

Vierailija
2/5 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko laihduttaessa mieluummin tehdä sellaista lihaskuntoharjoittelua joka lähinnä ylläpitää lihaksia? Pumppi on aika raskasta energiavajeessa. Ja yhdistettynä energiavajeeseen rankka lihaskuntoharjoittelu itse asiassa kuluttaa lihaksia. Eli vähempikin voimaharjoittelu riittäisi kyllä. Kannattaa myös huolehtia ettei energiavaje ole liian suuri. Eli hankkia esim. puolet energiavajeesta liikunnalla ja puolet ruokavaliolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa sieltähän se yksi syy tulikin. Mikäli imetät, kulutat energiaa vielä enemmän ihan laakereillakin levätessä. Oletkohan vetänyt tuon kokonaisuuden vähän överiksi nyt?

Vierailija
4/5 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päiväinen kysymykseni...Onko sinulla autoa ja kulkeeko se pitkänkin matkan ilman polttoainetta?!

Vierailija
5/5 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ap ei imetä eikä ole edes pikkuvauvan äiti, vaan siskon vauva oli aamulla tunnin hoidossa, koska olen lomalla :)

(ja ei en palstaile vauvanhoidon aikana muuten, vaan mies oli vauvan kanssa kunnes pikkuinen ryömi mun syliin ja kirjoitin kuitenkin viestin loppuun..) :)

Kiitos vastauksista, ehkäpä tosiaan otan sitten kevyemmät liikunnat kehiin, sitähän se kroppakin koettaa selvästi kertoa.