Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä? Kaverin miehen synttärit.

Vierailija
24.08.2020 |

Kaverin mies täyttää pyöreitä, eli ihan jopa 50 vuotta. Meidät on kutsuttu juhliin jo kauan sitten, yhteislahjaan on pyydetty rahaa jne. Juhlat ovat lauantaina ja nyt kaveri lähetti minulle ja parille muulle viestin, että "voisitteko ystävällisesti auttaa valmistamalla juhliin ison salaatin. Se voi olla mitä vaan, luotan makuunne."

En todellakaan halua osallistua juhlien järjestämiseen! Mielestäni jos kutsuu ihmisiä synttäreille, ne eivät ole nyyttärit, ellei asiasta ole etukäteen sovittu. Ei ainakaan tässä iässä. Jonkun viinipullon vien mielelläni, mutta minusta tuo on nyt liikaa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatti. Ei voileipäkakkua tai mitään muuta työlästä. Mä voisin tehdä vaikka heti sangollisen jos kerran lihat on talon puolesta. Saattaa olla jääkaapit täynnä tarjottavaa proteiinia ja juomia.

No millaisen salaatin tekisit? Ihan tosissani kyselen ideoita, koska en varmasti saa sanottua ei. En haluaisi käyttää paljon aikaa tai rahaa, olen osallistunut lahjaankin jo. Tyhmintä tässä on se, että olen juhlissa vain vähän aikaa, koska oma mies on työmatkalla ja lapset jäävät yksin kotiin.

ap

Vierailija
22/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ilmoita että et tee etkä tule juhliin ollenkaan.

No mutta siis. Juuri näin haluaisinkin tehdä, mutta välithän siinä menisi. Ollaan naapureita kuitenkin, ei olisi kauhean kiva alkaa kyräillä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla tyhjätasku juhlija tai loputtoman ahne kaveri.

Moista en itse kehtaisi pyytää kutsutuilta, en koskaan, ellei ja aluperin ilmoiteta että nyyttäreinä sitten juhlitaan.

Mitkä juhlat ne semmoset ovat, että kutsutut tuovat ruuan mukanaan.

Varmaan muilta kutsutuilta on pyydetty jotain muuta ruokaa tuotavaksi.

Vaikkapa sellaiset juhlat, joissa naapurin asunnossa ei ole kolmea jääkaappia. -ohis 

Vierailija
24/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmoita että et tee etkä tule juhliin ollenkaan.

No mutta siis. Juuri näin haluaisinkin tehdä, mutta välithän siinä menisi. Ollaan naapureita kuitenkin, ei olisi kauhean kiva alkaa kyräillä.

ap

Ei tarvitse tehdä salaattia, eikä tulla juhliin. T. Naapuri

Vierailija
25/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko jo rahan yhteislahjaan? Jos et niin tee salaatti ja sano että se on lahja. Jos laitoit rahan jo niin sitten et tee salaattia. Menet kuitenkin juhliin. Sanot että ollut niin kiirettä ettet ehtinyt näin lyhyellä varoitusajalla.

Vierailija
26/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävuorisalaattia, kurkkua ja tomaattia. Ei tarvitse olla sen kummempaa, kun noin tökerösti toimii. Noita ämpärillinen.

Vierailija
27/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatti. Ei voileipäkakkua tai mitään muuta työlästä. Mä voisin tehdä vaikka heti sangollisen jos kerran lihat on talon puolesta. Saattaa olla jääkaapit täynnä tarjottavaa proteiinia ja juomia.

Kyllä näin on, tiedän hyvin. Siltikään minusta ei ole asiallista muutaman päivän varoitusajalla vaatia tai edes pyytää kavereita osallistumaan, jos asiasta ei ole edes keskusteltu etukäteen. Olen jotenkin ihan ällistynyt moisesta röyhkeydestä. Hän ei edes mitenkään pahoittele asiaa, vaan pitää itsestään selvänä, että toimimme heti.

ap

Vierailija
28/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt korona-aikaan ole todella helppo perua kaikkia juhliin menoja. Sanoo vaan ettei nyt viitti tulla kun korona-aika ja että itselläkin pientä nuhaa ja yskää pukkaa päälle.

Tollasesta on kyl vaikee kenenkään paljastua.

Vierailija
29/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että harmi kyllä nyt on tälle viikolle sen verran ohjelmaa, etten ehdi auttaa nyt yllättäen valmisteluissa. Ei ollut mielestäni asiallinen pyyntö, mutta ei nyt niin törkeäkään, että haluaisin välejä sen takia katkoa. Mikäli kieltäytymistä ei otettaisi hyvin vastaan tai juhlissa olisi siksi nihkeää, välit varmaan viilentyisivät sitten tulevaisuudessa luonnostaan.

Mutta mikäli juhlissa silti olisi kivaa ja luontevaa, voisin tuon pyynnön jättää omaan arvoonsa. Kaikki tekee virheliikkeitä joskus.

Vierailija
30/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla tyhjätasku juhlija tai loputtoman ahne kaveri.

Moista en itse kehtaisi pyytää kutsutuilta, en koskaan, ellei ja aluperin ilmoiteta että nyyttäreinä sitten juhlitaan.

Mitkä juhlat ne semmoset ovat, että kutsutut tuovat ruuan mukanaan.

Varmaan muilta kutsutuilta on pyydetty jotain muuta ruokaa tuotavaksi.

Vaikkapa sellaiset juhlat, joissa naapurin asunnossa ei ole kolmea jääkaappia. -ohis 

Lainaisin ihan mielelläni jääkaappia.

ap

Vierailija
31/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että harmi kyllä nyt on tälle viikolle sen verran ohjelmaa, etten ehdi auttaa nyt yllättäen valmisteluissa. Ei ollut mielestäni asiallinen pyyntö, mutta ei nyt niin törkeäkään, että haluaisin välejä sen takia katkoa. Mikäli kieltäytymistä ei otettaisi hyvin vastaan tai juhlissa olisi siksi nihkeää, välit varmaan viilentyisivät sitten tulevaisuudessa luonnostaan.

Mutta mikäli juhlissa silti olisi kivaa ja luontevaa, voisin tuon pyynnön jättää omaan arvoonsa. Kaikki tekee virheliikkeitä joskus.

Oletpa kiva ihminen! Harmittaa, että itse olen tällainen pikkusielu.

ap

Vierailija
32/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No millaisen salaatin tekisit? Ihan tosissani kyselen ideoita, koska en varmasti saa sanottua ei. En haluaisi käyttää paljon aikaa tai rahaa, olen osallistunut lahjaankin jo. Tyhmintä tässä on se, että olen juhlissa vain vähän aikaa, koska oma mies on työmatkalla ja lapset jäävät yksin kotiin.

ap

Kaalia, tomaattia ja kukkua. Öljyä, sitruunaa, suolaa ja pippuria. Ohutta suikaletta ja yhdestäkin kaalista tulee jo melkoinen määrä. Ei tuon kummempaa tarvita. Hifistele ja heitä melonia sekaan.

Vierailija
33/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyvä idea, teen kaalisalaatin, kiitos!

ap

Vierailija
34/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikunruikunruikun. Nielaise pääsi ap 

Vierailija
35/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä että " Voin tehdä. Tuokaa ainekset ja iso astia siihen ja siihen mennessä niin tuon sitten valmiin salaatin tullessani" Turha miettiä mitään draamaa. Ja jos nikottelevat että "Ajateltiin että jos nyyttärinä" niin vastaat vaan että " Siitä ei oo ollu puhetta että sankari on toivonut että lahja olisikin ruokatuominen" Eiköhän tuolla mene perille....

Vierailija
36/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaali-porkkana raaste. Piristeenä puolukoita ja appelsiinipaloja. Maksaa alle 5 euroa. Jos on jokin laite, jolla tekee raasteen, niin tuo tulee nopeasti.

Vierailija
37/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruikunruikunruikun. Nielaise pääsi ap 

Nielaise sinä pillerisi pikku ystävä.

Vierailija
38/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin.

Pyydä heitä tuomaan valmiit salaattiainekset, ja teet niistä sitten salaatin.

Pyysivät sulta salaatintekoa, kun olet naapuri ja nähtävästi niin mukava ja hyvätahtoinen ihminen, ettet pysty kieltäytymään.

Aivan selkeää ja puhdasta naapurin hyväksikäyttöä.

Vierailija
39/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse varmaan tekisin salaatin ihan silkkaa hyvää hyvyyttäni. Toki pyytäisin maksun etukäteen jos itselläni rahatilanne olisi sellainen. Mutta onhan tuo aika tönkköä pyytää, varsinkin kun on kyse ns yksityistilaisuudesta, eikä mistään talkoojuhlista.

Vierailija
40/54 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coleslaw tai joku makaronisalaatti. Ei tule kalliiksi etkä saa tympeän periaatteistaa kiinnipitävän nillittäjän mainetta.

Aikaa menee noin puoli tuntia ja nyt ollaan vasta maanantaissa, kyllä sä viidessä vuorokaudessa ehdit valmistautua siihen henkisesti.