Mitä ihmettä? Kaverin miehen synttärit.
Kaverin mies täyttää pyöreitä, eli ihan jopa 50 vuotta. Meidät on kutsuttu juhliin jo kauan sitten, yhteislahjaan on pyydetty rahaa jne. Juhlat ovat lauantaina ja nyt kaveri lähetti minulle ja parille muulle viestin, että "voisitteko ystävällisesti auttaa valmistamalla juhliin ison salaatin. Se voi olla mitä vaan, luotan makuunne."
En todellakaan halua osallistua juhlien järjestämiseen! Mielestäni jos kutsuu ihmisiä synttäreille, ne eivät ole nyyttärit, ellei asiasta ole etukäteen sovittu. Ei ainakaan tässä iässä. Jonkun viinipullon vien mielelläni, mutta minusta tuo on nyt liikaa.
Kommentit (54)
Rahat loppu ja ei jaksa itse alkaa pilkkomaan aineksia. Eihän salaatin teossa se raha ole se juttu vaan se pilkkomisen vaiva... toki säästähän siinä ne rahatkin.
Itse ainakin luulisin, että olen altistunut. Katsotaan sitten 6-kymppisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatti. Ei voileipäkakkua tai mitään muuta työlästä. Mä voisin tehdä vaikka heti sangollisen jos kerran lihat on talon puolesta. Saattaa olla jääkaapit täynnä tarjottavaa proteiinia ja juomia.
No millaisen salaatin tekisit? Ihan tosissani kyselen ideoita, koska en varmasti saa sanottua ei. En haluaisi käyttää paljon aikaa tai rahaa, olen osallistunut lahjaankin jo. Tyhmintä tässä on se, että olen juhlissa vain vähän aikaa, koska oma mies on työmatkalla ja lapset jäävät yksin kotiin.
ap
Yksi purkissa kasvava lehtisalaatti, pari tomaattia ja puolikas kurkkua pilkottuna. Tuon verran tekisin itse, kun olen sen verran tossu, että välien menemisen pelosta en saisi sanottua "en tee".
Kuka koronaidiootti kehtaa edes mitään isoja juhlia näin aikoina järjestää, ihmettelen vaan...
Ihmettelen vähän tätä valtavaa närkästystä tässä ketjussa tästä pyynnöstä.
Pojallani lakkiaiset tulossa viikonloppuna. Koko kesän arvottiin, tapahtuvatko ne vai eivät. Koulu ilmoitti muutama viikko siten, että kyllä tapahtuvat. Kirjoitin 8 catering-firmaan, kaikki täyteen varattuja. Jotta saan tarjoilut kasaan, pyysin muutamaa sukulaista tuomaan jotain. Toki soitin ja selitin taustat enkä vain tekstannut. Tekstari minusta vähän tökerö, tai ainakin pitää avata pyyntöä hieman.
Liittymättä nyt varsinaisesti tähän pyyntöön, mutta näinä aikoina juhlat on suunniteltava sillä ajatuksella, että ne saattavat peruuntua vielä aivan viime sekunnilla. Jokaisen kutsujan ja vieraan kannattaa pitää tämä mielessä.
Ja kyllä, jälkiviisaana voi sanoa, että olisi pitänyt varata se catering jo keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla tyhjätasku juhlija tai loputtoman ahne kaveri.
Moista en itse kehtaisi pyytää kutsutuilta, en koskaan, ellei ja aluperin ilmoiteta että nyyttäreinä sitten juhlitaan.
Mitkä juhlat ne semmoset ovat, että kutsutut tuovat ruuan mukanaan.
Varmaan muilta kutsutuilta on pyydetty jotain muuta ruokaa tuotavaksi.
Vaikkapa sellaiset juhlat, joissa naapurin asunnossa ei ole kolmea jääkaappia. -ohis
Väliaikaisen kylmäsäilytystilan saa isosta styroksikylmälaukusta, johon laittaa muutaman jäädytetyn vesipullon. Jos tuollaista ei ole eikä sellaista viitsi hankkia, niin sitten tarjoilut voi suunnitella niin, että ne säilyvät huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vähän tätä valtavaa närkästystä tässä ketjussa tästä pyynnöstä.
Pojallani lakkiaiset tulossa viikonloppuna. Koko kesän arvottiin, tapahtuvatko ne vai eivät. Koulu ilmoitti muutama viikko siten, että kyllä tapahtuvat. Kirjoitin 8 catering-firmaan, kaikki täyteen varattuja. Jotta saan tarjoilut kasaan, pyysin muutamaa sukulaista tuomaan jotain. Toki soitin ja selitin taustat enkä vain tekstannut. Tekstari minusta vähän tökerö, tai ainakin pitää avata pyyntöä hieman.
Liittymättä nyt varsinaisesti tähän pyyntöön, mutta näinä aikoina juhlat on suunniteltava sillä ajatuksella, että ne saattavat peruuntua vielä aivan viime sekunnilla. Jokaisen kutsujan ja vieraan kannattaa pitää tämä mielessä.
Ja kyllä, jälkiviisaana voi sanoa, että olisi pitänyt varata se catering jo keväällä.
Kyllähän tuo on ihan ok, jos teillä muutenkin on ollut tapana jelppiä toinen toistanne juhlien järjestelyssä.
Varaudu ap siihen, että olet noissa juhlissa vielä tiskarina ja tarjoilijana.
On tökeröä pyytää vieraiden tuomaan tarjottavia, jos on jo kutsut aiemmin esittänyt ja yhteislahjarahankin kerännyt.
Ison salaatin teko on työlästä eikä ihan ilmaistakaan (menee paljon vihanneksia). Ja hygienia-asiatkin työläitä. En haluaisi alkaa isoa joukkoa ruokkimaan, entäpä jos joku saakin ruokamyrkytyksen vaikka siitä toisen naapurin salaatista?
Mainitsit ap ,että sinne on kutsuttu paljon vieraita. Tiedätkö on se juhlittava pyytänyt kaikkia tekemään jotakin safkaa.
Mua ei haittaisi tuoda salaattia. Tykkään kokkailusta ja auttaisin mielelläni kaveria. Mitään kaali-ananasraastetta en veisi vaan jonkun hyvän.
Vierailija kirjoitti:
Varaudu ap siihen, että olet noissa juhlissa vielä tiskarina ja tarjoilijana.
On tökeröä pyytää vieraiden tuomaan tarjottavia, jos on jo kutsut aiemmin esittänyt ja yhteislahjarahankin kerännyt.
Ison salaatin teko on työlästä eikä ihan ilmaistakaan (menee paljon vihanneksia). Ja hygienia-asiatkin työläitä. En haluaisi alkaa isoa joukkoa ruokkimaan, entäpä jos joku saakin ruokamyrkytyksen vaikka siitä toisen naapurin salaatista?
Siksipä kaali ettei tarvi pestä kun irrottaa ulommat lehdet, lehtisalaatti ei tahdo kestää ja lerpahtaa. Mä en ymmärrä miten salaatti voi olla työläs muille kuin ensikertalaiselle kokkaamassa. Muutama perusaines riittää, maustaminen on tärkeämpää.
Coleslavin tekisin. Mulla semmoinen raastin
Kari Aihisen ohje on hyvä
En menisi nyt korona-aikaan juhliin ollenkaan
Ohoh enpa odottanut ton tyyppisia kommentteja! Ma taas olisin innostunut ja alkanut heti suunnittelemaan jotain kivaa salaattia (salaattipohja, kirsikkatomaatteja, revittya mozzarellaa, hoyrytettya kylmaa parsaa, mansikoita, paahdettuja cashew pahkinoita ja balsamic glaze paalle).
Mut joo, ehka vahan erikoinen pyynto jos ei niin laheisia olla. Jos olis laheisen naapurin/kaverin juhlat niin mielellani tarjoutuisin tekemaan, varsinkin kun tykkaan ruoanlaitosta ja kestitsemisesta yleensakin.