Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OMG täitä!

Vierailija
10.09.2013 |

Meillä on päiväkodissa kunnon täi-epidemia, ja nyt huomasin, että niitä taitaa olla meidänkin lapsella.

Kertokaas nyt, mitä kaikkea mun pitää tehdä? Pestä ja kammata tukkaa ilmeisesti, mut mitä niiden lisäksi tulee pestä? Eikai kaapissa olevia puhtaita vaatteita tarvitse (naapurin täti meinas, että pitäis)? Mites lelut? Pitääkö tehdä joku kodin desinfiointi? Pitääkö peittojenpesut uusia sit jonkin ajan kuluttua, vai miten?

Voi hitsiläinen miten mä inhoan kaikkia ötököitä, ja miten paljon mä inhoankaan ylimääräistä pyykkäilyä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 pitkähiuksista kotona. Olen vuosien varrella laittanut n. 200 euroa eri täishampoisiin ym. Ollaan kyllä päästy aina niistä eroon, mutta kun joka syksy/ kevät koulussa on epidemia, niin kyllä niitä meillekin silloin tällöin kulkeutuu. Tänä syksynä päätin taistella täitä vastaan toisin. En osta enää yhtään kallista purtiloa valmista täishampoota, vaan sekoittelen mixit itse. Vähän googlausta ja kokeilut alkoivat manteli- ja teepuuöljyllä. Lisäksi lähes päivittäiset kampaukset ja halpaa hiuslakkaa runsaanlaisesti silloin tällöin, niin täit oli poissa. Ja ainoa asia, mikä harmitti oli, että miksi keksin tämän asian vasta nyt! Lisäksi laitan teepuuöljytippoja muutaman tavallisen shampoon/hoitoaineen sekaan ja annan vaikuttaa. Tämän pitäisi ennaltaehkäistä tartuntaa, koska täit karttavat teepuuöljyn hajua. Ja on muuten riittoisaa. Lisäksi manteliöljyä voi käyttää ihonhoitoon tai ruoanvalmistukseen. Mutta tosiaan, suomennettuani latinankieliset tekstit erään täipullon selosteesta, yllätys yllätys... siellä oli valmistusaineena käytetty mitäs muuta kuin manteliöljyä ja teepuuöljyä! ja kaiken maailman säilyvyysaineita todennäköisesti. Mut hei, jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa, ja onhan noi täituotteet paljon paremman tuoksuisiakin. Mun oli vaan pakko päästä jakamaan tää keksintö, jos vaikka jotain muutakin harmittaa valmiiden täiaineiden kallis hinta. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan vaihtoehtoa!

Vierailija
2/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hiukset täytyy pestä siis täishampoolla. Paranix on hyväksi havaittu. Ei puhtaita vaatteita kaapista. Kaikki lakanat ja käytössämolleet vaatteet ja lakit. Täi (ja munatkin kai) kuolee,kun ovat pari päivää ilman päätä, eli esim. pehmolelut siirrät vain syrjään. Mutta se kampaaminenon tärkeää, joka toinenilta ainakin kahden viikon ajan. Ja uusi pesu shampoon ohjeen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:54"]

Meillä on päiväkodissa kunnon täi-epidemia, ja nyt huomasin, että niitä taitaa olla meidänkin lapsella.

Kertokaas nyt, mitä kaikkea mun pitää tehdä? Pestä ja kammata tukkaa ilmeisesti, mut mitä niiden lisäksi tulee pestä? Eikai kaapissa olevia puhtaita vaatteita tarvitse (naapurin täti meinas, että pitäis)? Mites lelut? Pitääkö tehdä joku kodin desinfiointi? Pitääkö peittojenpesut uusia sit jonkin ajan kuluttua, vai miten?

Voi hitsiläinen miten mä inhoan kaikkia ötököitä, ja miten paljon mä inhoankaan ylimääräistä pyykkäilyä.

[/quote]Jos sulla on iso pakastin, niin se auttaa pitkälle. Puoli vuorokautta pakastimessa tappaa täit (älä kuitenkaan lasta pakasta). Kammat, päähineet ymv pakkaseen. Täit ei elä kauaa ihmisestä erossa, joten mitään vaatekaappikatsausta ei tarvitse tehdä.pehmolelut ymv siirretään pariksi viikoksi syrjään. En anneta täipäiden nojailla sohviin tai pehmustettuihin tuoleihin/ auton selkänojiin paljailla päillä. Unilelu aamulla pakastimeen ja illalla käyttöön (jos tarpeen) Samalla kammalla ei kammata kuin yhden pää, keittämättä sitä kampaa välillä. Petivaatteita mulla on ollut kahdet, joista toiset pakastimessa ja toiset pedissä. Myös ulkotakit olen heittänyt illalla pakastimeen.Puserot pyykkiin päivittäin ja 60 asteen pesu. Näillä pääpiirteittäin ollaan selvitty.

Vierailija
4/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan se kampaaminen on erittäin tärkeää (täishampoopesun lisäksi). Mä oon kampaillut ekalla viikolla 2 kertaa päivässä, tokalla kerran päivässä. Sen jälkeen joka toinen päivä ainakin pari viikkoa.

kolmonen lisää.

Vierailija
5/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja perheestä pestään KAIKKIEN hiukset sillä täishampoolla, ja kammataan koko jengiä... jos siellä päässä on saivareita, ne voi kuoriutua myöhemmin ja taas on epidemia...

Vierailija
6/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin. Yäks! Apteekista paranix shampoo ja sillä koko perheen päiden pesu. Paketti sisältää myös täikamman.  Lakanat ja tyynyliinat 60 asteen pesuun. Pehmot pakastimeen yön yli (tai päivän jos ei tuu uni ilman niitä). Patjan, sohvien ym imurointi. Päällä olleet vaatteet joko pesu 60, pakastimeen, saunaan tai kuivuriin. 

Vierailija
7/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaako paranix ne munatkin? Vai pitääks niitä kammata vaan pois? Pesty on mut edelleen munia löytyy lapsen päästä. 

Vierailija
8/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 22:04"]

Petivaatteita mulla on ollut kahdet, joista toiset pakastimessa ja toiset pedissä. Myös ulkotakit olen heittänyt illalla pakastimeen.Puserot pyykkiin päivittäin ja 60 asteen pesu. Näillä pääpiirteittäin ollaan selvitty.

[/quote]

Oletko siis vaihtanut petivaatteet päivittäin?

Vierailija
9/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääks jokaiselle perheessä olla oma täikampa?

Vierailija
10/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 22:14"]

Tappaako paranix ne munatkin? Vai pitääks niitä kammata vaan pois? Pesty on mut edelleen munia löytyy lapsen päästä. 

[/quote] Pitäis tappaa, mutta kaikkein tärkeintä sen pesun jälkeen on kammata mahdollisen huolellisesti kaikki munat.

Vierailija
11/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 22:04"]

Petivaatteita mulla on ollut kahdet, joista toiset pakastimessa ja toiset pedissä. Myös ulkotakit olen heittänyt illalla pakastimeen.Puserot pyykkiin päivittäin ja 60 asteen pesu. Näillä pääpiirteittäin ollaan selvitty.

[/quote]

Oletko siis vaihtanut petivaatteet päivittäin?

[/quote]Joo, ohut petari, ohut peitto, tyyny  ja lakana. Aamulla rullalle sängystä, arkkupakastimeen ja vaihtonyssykkä pakastimesta takaisin sänkyyn.

Vierailija
12/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 22:16"]

Pitääks jokaiselle perheessä olla oma täikampa?

[/quote]Riittää, että keität se kamman eri ihmisten kampaamisten välissä.

Vierailija
13/14 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne ei lähde kammalla, vaan kynsillä vetäen. Kova työ se on, käydä läpi koko tukka ja kaikki hiukset. 

Nyt on yks uusi tuote Licener, joka lupaa tappaa kertahoidolla sekä täit että munat ilman kampaamisia. Kyllä siinäkin tosin kampa tulee mukana.

Lähinnä pestä/pakastaa/saunottaa/kuivausrummuttaa kannattaa lapsen petivaatteet ja päähine. Täit elää hirveän vähän aikaa missään muualla kuin päässä. Myös säännöllinen kuumalla föönaaminen voi auttaa.

Vierailija
14/14 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on tullut melkein joka vuosi myöskin täit!tytöllä ja sen kaverilla on todella pitkät hiukset!vaatii aikaa ja vaivaa käydä päitä päivittäin läpi!samoin olemme 6 hengen perhe,joten petivaatteiden vaihtaminen  on aikasen työlästä viikon välein jos jotain löytyy taas!kovat pakkaset oli loistavat!kaikki aamulla pihalle ja illalla ulos!myös väh.2h 80 asteen saunassa tappaa täit!muistakaa hanskat ja takit myös..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi