Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu millään

Kilpirauhassairas
24.08.2020 |

Mulla on lääkitys kunnossa, kaikki ok ja pari kuukautta nyt urheillut joka päivä, tehnyt 10 kilometrin lenkkejä ja laskenut joka kalorin minkä syön pitäen huolen, että kulutan n. 800 kilokaloria enemmän kuin syön. Paino putosi ensin pari kiloa ja sitten ei mitään. Nyt taas noussut melkein sen pari kiloa takaisin. Sain pari viikkoa sitten naprokseenikuurin lääkäriltä ja nyt epäilen että voiko se vaikuttaa painoon? Tosi masentavaa kun en saa millään laihdutettua. Seuraavaksi aion karsia ruokavaliosta sokerin ja lihan ja katsoa auttaako mitään. Pitäis saada painoa pudotettua noin seitsemän kiloa normaalipainoon ja kymmenen, viistoista ihannepainoon.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä nyt vaikka eiliseltä tulos. 20 045 askelta, 14,3 km, aktiivista liikuntaa 2h 35 minuuttia, kalorinkulutus 3065 kilokaloria ja syönyt 1966 kilokaloria. Mutta ehkä tätä vaan pitää tehdä kauan ja hartaasti. Arvatkaa vaan tekiskö mieli lopettaa toi lääkekuuri ja ottaa jotain laksatiivia... 

Tän on pakko olla joku trolli. Heitä se sun kalorilaskuri roskiin ja kopioi netistä vaikka jonkun fitness-kilpailijan dieettiruokavalio. Syömälläsi ruokamäärällä kukaan aikuinen nainen ei laihdu.

Hä?! Osta itse Fitbit Versa ja seuraa paljonko liikut ja syöt. Ota huomioon, että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Miten niin aikuinen nainen ei laihdu? Omasta mielestäni syön kohtuullisen paljon, kaksi ateriaa ja aamupalan ja iltapalan. Joskus välipalan.

Vierailija
42/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä nyt vaikka eiliseltä tulos. 20 045 askelta, 14,3 km, aktiivista liikuntaa 2h 35 minuuttia, kalorinkulutus 3065 kilokaloria ja syönyt 1966 kilokaloria. Mutta ehkä tätä vaan pitää tehdä kauan ja hartaasti. Arvatkaa vaan tekiskö mieli lopettaa toi lääkekuuri ja ottaa jotain laksatiivia... 

Mistä ihmeestä sä tuon kulutuksesi tiedät??

Fitbit Versa ranteessa ympäri vuorokauden. Mittaa koko ajan sykettä ja kulutusta. Lisäksi kirjaan ylös jokaikisen kalorin minkä syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin kilpparin vajaatoiminta ja meni aikaa että lääkitys saatiin kohdilleen ja toimivaksi. Laihduttelin kuitenkin tuona aikana 22 kg. Puolitin syömiset ja lisäsin veden juontia. Liikuntaa myös hieman enemmän.

Vierailija
44/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se liikunta. Kaloreitten kulutus on ihan minimaalista liikunnan osalta, enemmän vaikuttaa mitä syöt. Koita pitää kalorit 1200-1500 per päivä.

Olipa tyhmä ohje! Liikunta auttaa laihdutuksen tukena ja vaikka ei laihduttaisi kannattaa liikkua. Vaikka se kalorienkulutus ei niin paljoa liikkuessa lisäänny, niin pitkällä aikavälillä tuollakin on merkitystä ja lihakset kasvaa ja kuluttaa taas pikkuisen enemmän. Liikunta auttaa sekä arjen jaksamisessa, että motivaation ylläpidossa.

Ja yksi asia mitä ei usein oteta huomioon, on se, että ihmisen arjessa on vain tietty määrä vapaa-aikaa, jolloin tunkea herkkuja naamaan. Jos siitä käyttää ison osan liikkumiseen, ei yksinkertaisesti ehdi viettää aikaa sohvalla suklaalevyn kanssa.

No ei se liikunnan jättäminen tarkoita, että jää sohvalle. Kyllä arkiliikuntaa saa harrastaa, mutta jättää aluksi ainakin kovat rääkit tekemättä.

Vierailija
45/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yli tuhannen kilokalorin vaje. Aivan liikaa, ellei kyse ole satunnaisesta poikkeuksesta.

Millaista liikuntaa harrastat? Aerobinen liikunta matalalla eli ns. rasvanpolttosykkeellä on painonpudotuksen kannalta tehokkainta, vaikka tietysti pitää harrastaa myös kovatehoisempaa liikuntaa.

Satunnainen poikkeama. Mitä noita katon niin yleensä on siinä 700-800 kilokaloria vajetta. Eniten teen suht reippaita kävelylenkkejä n. tunti tai kaksi. Lisäksi kotona nopeaa jumppaa, semmoista aerobic-tyyppistä musiikin tahdissa, välillä tanssin. Koitan pysyä muutenkin liikkeessä etten vaan istuisi paikoillani koska silloin jää kaikki paikat jumiin.

Se 700-800 on edelleen aika paljon. Liikuntatottumukset vaikuttaa hyviltä. Oletko kokeillut sauvakävelyä? Vaihtelevassa maastossa sillä saa vielä vähän lisätehoa lenkkiin.

Vierailija
46/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän on pakko olla joku trolli. Heitä se sun kalorilaskuri roskiin ja kopioi netistä vaikka jonkun fitness-kilpailijan dieettiruokavalio. Syömälläsi ruokamäärällä kukaan aikuinen nainen ei laihdu.

Hä?! Osta itse Fitbit Versa ja seuraa paljonko liikut ja syöt. Ota huomioon, että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Miten niin aikuinen nainen ei laihdu? Omasta mielestäni syön kohtuullisen paljon, kaksi ateriaa ja aamupalan ja iltapalan. Joskus välipalan.

Oletko idiootti? Siis nimenomaan syöt aivan liikaa, eikä liian vähän!

Vierailija
47/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole tätä samaa perinteistä mikä täällä pastalla on nähty lukemattomia kertoja. Syöt liian paljon ja arvioit sen energiamäärän alakanttiin. Sitten samalla yliarvioit liikunan energiakulutuksen ja kuvittelet parin tunnin kävelylenkin kuluttavan mielettömästi energia. Harmi vaan kun ei se loppujen lopuksi niin älyttömän suurta ruoka-annosta vastaavaa energiamäärää kuluta. Jos haluaa painon putoavan niin pitää olla tosi tarkka syömisistään.

Keskimäärin menee 1500-1800 kilokaloria päivässä syömiseen, toki kulutuksen mukaan. Tiedän kyllä miten vaikeaa on kuluttaa energiaa koska seuraan sitä aktiivisuusmittarilla ja kyllä saa tosissaan kuntoilla syke ylhäällä että saa vaikkapa 200 kilokaloria palamaan. Olen ollut tosi tarkka syömisistäni. Ilmeisesti vaan aineenvaihdunta ei toimi.

1500-1800 kcal on todella paljon. Sun peruskulutus ilman liikuntaa on n. 1300 kcal ja saat juosta aikamoisia maratoneja, että tolla syömisellä saat jotain kalorivajetta aikaiseksi. Jos itse laihdutan, niin kalorit on pakko pitää alle 1000 kcal.

Eiköhän ihmisen kokokin vaikuta siihen mikä peruskulutus on. Itsellä pituutta 180 cm ja painoa 84. Jos söisin vain 1000 kilokaloria päivässä niin kalorivajetta jäisi yli 1400 kilokaloria. Mulla se ei toimi koska silloin elimistö menisi säästöliekille ja alkaisi kuluttaa vielä vähemmän koska luulisi kyseessä olevan nälänhätä.

Vierailija
48/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jätä lihaa vaan ala syödä vhh:sti tai ketosti. Sillä minä sain oman painoni laskemaan sen kummemmin yrittämättä. Ei tarvitse kituuttaa. BMI nyt 19 ja siinä pysyy. Syön melko vhh:sti mutta en enää ihan niin vhh:sti kun paino on jo tavoitelukemissa :) Lihastakin on, teen ihan kehonpainotreeniä kotona niin ei tarvitse vinkua että urheilu on hankalaa kun ei jaksa lähteä salille :')

Ketoilua/vhh olen kokeillut muutaman kerran, mutta joka kerta mulla menee hormonit ihan sekaisin eli menkat alkaa noin viikon päästä tällaisen ruokavalion aloittamisesta vaikkei olisi aikakaan siihen. Eli vähän pelottaa kovin radikaalisti karsia hiilareista.

Jos ei muita ongelmia ole, odottaisin kolmet menkat ja tekisin johtopäätökset vasta sitten.

Mulla ketoilun myötä alkoi myös menkat n. 2 viikkoa aloittamisesta, ja vuosin kuin teurassika seuraavat kolme viikkoa, ja vasta kun aloin syödä taas normaalisti ( itselleni) niin menkat loppui kolmessa päivässä.

Myöhemmin olen kokeillut uudestaan, mutta kun n. viikon dieetin jälkeen on taas menkat alkamassa/alkaa, niin pakko todeta, että ei ole mun juttu.

ja mulla on siis hormonaalinen ehkäisy, ja milloinkaan muuten ei ole menkkoja.

Mutta ei  se tunnu silti menevän jakeluun, että ketoilu ei vaan kertakaikkiaan sovi kaikille.

Vierailija
49/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen nainen ei laihdu noin suurilla miinuskaloreilla.

Vierailija
50/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan energiamäärää on lähes mahdotonta arvioida oikein pelkästään näppituntumalta. Käytännössä pitää tarkan täsmällisesti punnita kaikki ja kirjoittaa paperille ylös. Muuten menee arviot pieleen.

Aina välillä näkee näitä juttuja missä joku syö lähes tuplasti sen verran mitä kuvittelee syövänsä. Ei pidä olettaa yhtään mitään vaan mitata jämptisti jokainen ruoanmurunen jonka suuhunsa laittaa!

Joo tästä oli se brittiläinen ohjelmakin Secret eaters, primessä ja youtubessa on jaksoja. Siellä ihmiset itseään huijaten söi keksiä, karkkia ja noutoruoka hillittomät määrä, eikä yhtään tajunneet miksi ovat lihavia.

Kannattaa heittää oikeasti kaikki epäterveellinen roskiin. Minä tosin kaivoin kaikki esiin pöydälle ja sanoin perheelle, että saa syödä. Maistui heille ja varmaan itsekin söin siitä salaa :D sen jälkeen on meille ostettu epäterveellisiä silloin tällöin ja heti syötäväksi. Mitään vierasvaroja ei oo säilytetty. Samaan sarjaan kuuluivat kaikki majoneesikastikkeet.

Jossain ketjussa kerroinkin, että sinkkuna laskin kalorit ostetusta ruuasta, enkä syödystä, koska minähän sen yksin söin. Oli aika iso ero siihen mitä luulin syöneeni.

Pienet lautaset on myös hyvä vinkki.

Vierailija
51/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekavaa ohjetta täällä, osa sanoo että syö liian vähän, osa että liikaa. Liikkua ei saisi ja toisaalta liikkuu liikaa. Ota tuosta nyt sitten selvää... Ja tosiaan erikokoiset ihmiset kuluttaa peruskulutuksenaan eri määrän kilokaloreita.

Vierailija
52/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön tosi paljon hiilareita ja vain vähän rasvaa, ja olen normaalipainoinen. Ei hiilarien syönti automaattisesti johda lihomiseen. Kokeilin joskus karpata eikä se toiminut mulle ollenkaan, koska vaikka söin hulluna rasvaa, niin mun makeanhimo ei kadonnut minnekään. Mulle toimii parhaiten vähärasvainen kasvisruokavalio. En rajoita hiilareita ollenkaan ja syön niin paljon kuin haluan. Makeanhimo on lähes kadonnut ja voin muutenkin hyvin.

Vierailija
53/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "kalorinkulutus 3065 kilokaloria" on ihan hemmetin paljon! Iso mies joka harrastaa kunnon hikiliikuntaa monta tuntia päivässä voi päästä tuollaiseen kulutukseen. Tavallinen nainen joka kävelee parin tunnin lenkin ja tekee kotona jotain jumppaliikkeitä ei todellakaan kuluta tuollaista energiamäärää.

Jos kulutuksesi oikeasti olisi tuota luokkaa niin sun pitäisi syödä kuin hevonen. Paino putoaisi melkein väkisinkin ilman reippaan kokoisia ruoka-annoksia.

Vierailija
54/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "kalorinkulutus 3065 kilokaloria" on ihan hemmetin paljon! Iso mies joka harrastaa kunnon hikiliikuntaa monta tuntia päivässä voi päästä tuollaiseen kulutukseen. Tavallinen nainen joka kävelee parin tunnin lenkin ja tekee kotona jotain jumppaliikkeitä ei todellakaan kuluta tuollaista energiamäärää.

Jos kulutuksesi oikeasti olisi tuota luokkaa niin sun pitäisi syödä kuin hevonen. Paino putoaisi melkein väkisinkin ilman reippaan kokoisia ruoka-annoksia.

Mikä on "iso mies"? En ole tavallinen nainen koon puolesta kuten tuossa ylempänä sanoin vaan 180-senttinen ja yli 80-kiloinen. Lihaksia tulee suht helposti.

Vierailija
55/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne "jumppaliikkeet" tosiaan on semmoista hyppimistä ja heilumista että syke on vähintään 120 puolen tunnin ajan.

Vierailija
56/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta kulutuksesta voit ottaa huoletta puolet pois, niin ruvetaan olemaan lähellä totuutta..

Vierailija
57/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö leipää kuin sen palan tai korkeintaan kaksi aamiaisella. Muuten mun hiilarit koostuu kasviksista ja joskus hedelmistä. Karkkia yritän olla syömättä ja jos joskus syön niin se on sitten se pari palaa suklaata tai pari suklaahippukeksiä. Syön gluteenittomasti, mutta kuten sanoin en juuri ollenkaan viljoja paitsi joskus kauraa.

"En syö leipää, paitsi aamiaisella, karkkia yritän olla syömättä, mutta pari palaa suklaata menee tai keksiä. En syö viljaa, paitsi joskus kauraa"

Ei se mun mielestä ole synti jos syö palan leipää aamiaisella. Suklaata ja keksejä ei mene tosiaankaan joka päivä. Kaurapuuroa toisinaan muttei välttämättä edes joka viikko.

Vierailija
58/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne "jumppaliikkeet" tosiaan on semmoista hyppimistä ja heilumista että syke on vähintään 120 puolen tunnin ajan.

120 ei ole mikään korkea syke, ellet sitten ole jo liki eläkeikäinen.

Vierailija
59/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta kulutuksesta voit ottaa huoletta puolet pois, niin ruvetaan olemaan lähellä totuutta..

No kuinka paljon 180-senttinen 84-kiloinen nainen kuluttaa kun syö n. 2000 kilokaloria ja tekee melkein viidentoista kilsan lenkin 100 - 150 sykkeellä? Ehkä olen sitten satuolento. Toivon todellakin että toi nimimerkki "iso sika" viittaa itseesi.

Vierailija
60/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö leipää kuin sen palan tai korkeintaan kaksi aamiaisella. Muuten mun hiilarit koostuu kasviksista ja joskus hedelmistä. Karkkia yritän olla syömättä ja jos joskus syön niin se on sitten se pari palaa suklaata tai pari suklaahippukeksiä. Syön gluteenittomasti, mutta kuten sanoin en juuri ollenkaan viljoja paitsi joskus kauraa.

"En syö leipää, paitsi aamiaisella, karkkia yritän olla syömättä, mutta pari palaa suklaata menee tai keksiä. En syö viljaa, paitsi joskus kauraa"

Ei se mun mielestä ole synti jos syö palan leipää aamiaisella. Suklaata ja keksejä ei mene tosiaankaan joka päivä. Kaurapuuroa toisinaan muttei välttämättä edes joka viikko.

Et siis tajunnut :D:D:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme