Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu millään

Kilpirauhassairas
24.08.2020 |

Mulla on lääkitys kunnossa, kaikki ok ja pari kuukautta nyt urheillut joka päivä, tehnyt 10 kilometrin lenkkejä ja laskenut joka kalorin minkä syön pitäen huolen, että kulutan n. 800 kilokaloria enemmän kuin syön. Paino putosi ensin pari kiloa ja sitten ei mitään. Nyt taas noussut melkein sen pari kiloa takaisin. Sain pari viikkoa sitten naprokseenikuurin lääkäriltä ja nyt epäilen että voiko se vaikuttaa painoon? Tosi masentavaa kun en saa millään laihdutettua. Seuraavaksi aion karsia ruokavaliosta sokerin ja lihan ja katsoa auttaako mitään. Pitäis saada painoa pudotettua noin seitsemän kiloa normaalipainoon ja kymmenen, viistoista ihannepainoon.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40-vuotias kuntojuoksija (nainen) ja juuri lauantaina juoksin kisavauhtisen puolimaratonin (eli siis reipasvauhtista juoksua 21 km sykkeet just alle ana-kynnyksen). Kulutus oli 1500 kcal. Eli vaatii kyllä ihan todella raskasta treeniä, jos monta kertaa viikossa saa tuollaisia kulutuksia liikunnalla aikaan. Jos todella treenaat noin, niin todennäköisesti et laihdu, koska sun elimistö on täysin sekaisin, eikä ehdi käytännössä lainkaan palautua. Nyt himmaat tahtia ja mietit rauhassa syömisiä ym. ennen kuin romahdat täysin.

Vierailija
82/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 40-vuotias kuntojuoksija (nainen) ja juuri lauantaina juoksin kisavauhtisen puolimaratonin (eli siis reipasvauhtista juoksua 21 km sykkeet just alle ana-kynnyksen). Kulutus oli 1500 kcal. Eli vaatii kyllä ihan todella raskasta treeniä, jos monta kertaa viikossa saa tuollaisia kulutuksia liikunnalla aikaan. Jos todella treenaat noin, niin todennäköisesti et laihdu, koska sun elimistö on täysin sekaisin, eikä ehdi käytännössä lainkaan palautua. Nyt himmaat tahtia ja mietit rauhassa syömisiä ym. ennen kuin romahdat täysin.

Luonnollisesti kuntojuoksijana pystyt tekemään rankemman suorituksen pienemmällä kulutuksella kuin vasta liikunnan aloittanut ylipainoinen. Itse aloitin lenkkeilyn tammikuussa, ja kun vertailin lenkkidataa silloin ja nyt, teen saman lenkin nopeammin, mutta matalammalla sykkeellä ja pienemmällä kalorikulutuksella. Eli ei ole mitään syytä epäillä, etteikö aloittajan lukemat pitäisi paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miksi ihminen ei laihdu:

1. Oman syömisen aliarviointi

2. Liikkumiseen käytetyn energian yliarviointi

3. Stressi, ikä, hormonit, säästöliekki, geenit, venynyt vatsalaukku ja ravintoaineiden puutos hidastavat laihtumista ja lisäävät nälkää.

4. Joku sairaus.

Käytännössä siis aivosi huijaavat sinua jatkuvasti syömään enemmän. Siksi annetut ruokavaliot grammamääräisine syömisineen ovat niin tehokkaita, niissä on vaikeampi syödä salaa lisää. Kannattaa siis opetella oikeat syömistavat jollain annetulla tai itse tehdyllä parin kuukauden ruokavaliolla, jos mittaa jokaisen suupalan.

Vierailija
84/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä mulle on tullut vähän pakkomielle tuosta että pitää saada tavoitteet täyteen joka päivä. Kun Fitbit-softa näyttää, että päivässä olisi tavoitteena 10 000 askelta, 30 aktiivista minuuttia, 10 kerrosta, 8.1 km ja 2500 kilokaloria (750 kilokalorin vajeella eli 1750 kilokaloria jos saa sen 2500 kasaan, ehkä olen valinnut liian tiukan diet planin) niin mulle tulee olo että ne kaikki pitää saada täyteen. Varsinkin kun olen tehnyt niin nyt kesäkuun loppupuolelta asti. En tiedä miten tätä pitäisi säätää mutta selvää on ettei varmaan joka päivä tarvitsisi tehdä niin rankasti kaikkia suoritteita. 10 000 askelta nyt tulee pienellä vaivannäöllä mutta se kalorien kuluttaminen jotta voi "ostaa" lisää syötäviä kaloreita ja kilometrien täyttäminen on kyllä rankkaa. En vaan osaa levätä kun en tiedä milloin. Mä lähdin vähän niinkuin pystymetsästä tähän karanteenikilojen usuttamana. Olen nimittäin aikaisemmin saanut 15 kiloa putoamaan ja silloin ohjelmassa oli -500 kilokaloria, en saavuttanut tavoitteita läheskään joka päivä ja välillä söin yli rajankin. Silloin myös rajoitin aika paljon herkkujen syömistä eli olin tiukkana, alkoholia en ottanut ollenkaan.

Vierailija
85/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. Stressi, ikä, hormonit, säästöliekki, geenit, venynyt vatsalaukku ja ravintoaineiden puutos hidastavat laihtumista ja lisäävät nälkää.

4. Joku sairaus.

Käytännössä siis aivosi huijaavat sinua jatkuvasti syömään enemmän. Siksi annetut ruokavaliot grammamääräisine syömisineen ovat niin tehokkaita, niissä on vaikeampi syödä salaa lisää. Kannattaa siis opetella oikeat syömistavat jollain annetulla tai itse tehdyllä parin kuukauden ruokavaliolla, jos mittaa jokaisen suupalan.

No mulla on siis krooninen sairaus joka hidastuttaa aineenvaihduntaa. En syö salaa.

Vierailija
86/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Joku sairaus.

1. Punnitsen syömäni ruoan ja katson kalorit pakkauksista. Jos joudun arvioimaan niin lasken mieluummin kalorit yläkanttiin kuin ala. 

2. Voi olla että aktiivisuusmittari laskee yläkanttiin.

3. On stressiä, ikä 40, hormonit - e-pillerit on, geenit - suvussa hoikkia ja lihavia, venynyt vatsalaukku - tuskin, ravintoaineiden puutos - yritän syödä monipuolisesti ja lisäksi otan vitamiineja

4. Hashimoton tauti

Olen onnistunut hyvin välttämään mielitekoja.

Vierailija
87/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivisuusmittarit voi heittää  sen 50% ,testeissä monet kerrat nähty.

ja omaa kulutusta hyvin hankala tietää ja mitata , en edes tiedä miten sen voi mitata sairaalassa, ilmeisesti hengitysilman hiilidioksidista.

Vierailija
88/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti kuntojuoksijana pystyt tekemään rankemman suorituksen pienemmällä kulutuksella kuin vasta liikunnan aloittanut ylipainoinen. Itse aloitin lenkkeilyn tammikuussa, ja kun vertailin lenkkidataa silloin ja nyt, teen saman lenkin nopeammin, mutta matalammalla sykkeellä ja pienemmällä kalorikulutuksella. Eli ei ole mitään syytä epäillä, etteikö aloittajan lukemat pitäisi paikkaansa.

Niin, teet matalammalla sykkeellä JA pienemmällä kulutuksella. Eli jos haluaa kuluttaa 1500 kcal siihen tarvitaan se pari tuntia korkean sykkeen liikuntaa. Huonommalla kunnolla matka jää lyhyemmäksi toki, mutta rasitus elimistölle on saman suuruinen. Monta kertaa viikossa tuollainen treeni on vaan liikaa tavalliselle ihmiselle, eikä elimistö palaudu. Romahdus on väistämättä edessä. Normaali pitkä lenkki (joka tehdään kerran viikossa) kuluttaa reilu 1000 kcal. Muut viikon lenkit jää reilusti alle tuon ja tällä treenillä juostaan maratoneja. Eli rauhoitu ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi