Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu millään

Kilpirauhassairas
24.08.2020 |

Mulla on lääkitys kunnossa, kaikki ok ja pari kuukautta nyt urheillut joka päivä, tehnyt 10 kilometrin lenkkejä ja laskenut joka kalorin minkä syön pitäen huolen, että kulutan n. 800 kilokaloria enemmän kuin syön. Paino putosi ensin pari kiloa ja sitten ei mitään. Nyt taas noussut melkein sen pari kiloa takaisin. Sain pari viikkoa sitten naprokseenikuurin lääkäriltä ja nyt epäilen että voiko se vaikuttaa painoon? Tosi masentavaa kun en saa millään laihdutettua. Seuraavaksi aion karsia ruokavaliosta sokerin ja lihan ja katsoa auttaako mitään. Pitäis saada painoa pudotettua noin seitsemän kiloa normaalipainoon ja kymmenen, viistoista ihannepainoon.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnalla ei laihdu. 

Mutta ei varmaan oo kyllä haittaakaan laihuttamisessa!☺

Vierailija
62/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) mee pois tältä palstalta, täältä et saa asiallisia neuvoja

2) mene hakemaan tukea ja apua lääkäristä tai sit vaan liikut kuten tuntuu parhaalle ja syöt 3-4 tunnin välein pieniä annoksia, mutta et myöskään kärvistele nälässä

3) älä syö mielitekoihin, vain nälkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2) mene hakemaan tukea ja apua lääkäristä tai sit vaan liikut kuten tuntuu parhaalle ja syöt 3-4 tunnin välein pieniä annoksia, mutta et myöskään kärvistele nälässä

Kiitos! Siltä alkaa kyllä tuntua! Sen verran olen nyt tästä saanut irti että tosiaankin ne turhat herkut pois ja ehkä normaalin ruoan määrää voisi vähän lisätä. Ehkä mun liikunta ei vaikuta kovin hurjalle mutta en ole vielä saanut pulssia nousemaan yli 200 kuin ehkä pari kertaa ihan hulluna liikuttuani. Ikääkin kyllä se 40 eli kaipa tässä ollaan eläkeikäisiä teinien mielestä. :D 

Vierailija
64/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus on matematiikkaa. Syöt liikaa. T. 120-> 57 vuodessa ilman roikkuvaa nahkaa, paastosin 23 h ja söin 1400 kcal päivässä yhdellä aterialla.

Vierailija
65/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Siltä alkaa kyllä tuntua! Sen verran olen nyt tästä saanut irti että tosiaankin ne turhat herkut pois ja ehkä normaalin ruoan määrää voisi vähän lisätä. Ehkä mun liikunta ei vaikuta kovin hurjalle mutta en ole vielä saanut pulssia nousemaan yli 200 kuin ehkä pari kertaa ihan hulluna liikuttuani. Ikääkin kyllä se 40 eli kaipa tässä ollaan eläkeikäisiä teinien mielestä. :D 

Laskennallinen maksimisykkeesi on n. 180. Ja vaikka se riippuukin yksilöstä, niin suht hyväkuntoisellakaan taviksella ei pitäisi nelikymppisenä enää mennä yli 200, huippu-urheilijat ovat eri asia.

Vierailija
66/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se alkaa vasta useamman kuukauden kuluttua näkyä.

Jos dieetti tehoaa niin se näkyy jo seuraavana päivänä. Oon ite ollu n. 12000 kcal dieetillä nyt, joskus lipsunut tosin. Joka aamu on n. 100- 200 grammaa kevyempi paino.

Toki urheilu ja veden kittaaminen sekoittaa tätäkin , se lisää painoa, näkyy heti seur. Aamuna vaaassa.

Vierailija
67/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä nyt vaikka eiliseltä tulos. 20 045 askelta, 14,3 km, aktiivista liikuntaa 2h 35 minuuttia, kalorinkulutus 3065 kilokaloria ja syönyt 1966 kilokaloria. Mutta ehkä tätä vaan pitää tehdä kauan ja hartaasti. Arvatkaa vaan tekiskö mieli lopettaa toi lääkekuuri ja ottaa jotain laksatiivia... 

Tuo "kalorinkulutus 3065 kilokaloria" on ihan hemmetin paljon! Iso mies joka harrastaa kunnon hikiliikuntaa monta tuntia päivässä voi päästä tuollaiseen kulutukseen. Tavallinen nainen joka kävelee parin tunnin lenkin ja tekee kotona jotain jumppaliikkeitä ei todellakaan kuluta tuollaista energiamäärää.

Jos kulutuksesi oikeasti olisi tuota luokkaa niin sun pitäisi syödä kuin hevonen. Paino putoaisi melkein väkisinkin ilman reippaan kokoisia ruoka-annoksia.

Mikä on "iso mies"? En ole tavallinen nainen koon puolesta kuten tuossa ylempänä sanoin vaan 180-senttinen ja yli 80-kiloinen. Lihaksia tulee suht helposti.

Iso viittaa tässä yhteydessä lähinnä lihasmassaan. Ei ne ylimääräiset rasvakilot tai pitkä vartalo lisää kulutusta pätkän vertaa.

Vierailija
68/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se alkaa vasta useamman kuukauden kuluttua näkyä.

Jos dieetti tehoaa niin se näkyy jo seuraavana päivänä. Oon ite ollu n. 12000 kcal dieetillä nyt, joskus lipsunut tosin. Joka aamu on n. 100- 200 grammaa kevyempi paino.

Toki urheilu ja veden kittaaminen sekoittaa tätäkin , se lisää painoa, näkyy heti seur. Aamuna vaaassa.

Siis 1200 kcal. Lol

Vierailija
69/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee jillian michaelsin youtube kanavalle. Näin just yhen erittäin hyvän opetusvideon missä hän selittää perinpohjin kaikille niille jotka valittaa ettei laihdu, sen miten laihtuu. Vihdoin itsekin tajusin pari seikkaa. Se on melko uus video, en muista nimeä, mut joku " miksi en laihdu" tms.nimi.

Vierailija
70/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä vanhempi sitä vaikeempi laihduttaa. et vielä ole siis vanha, mutta se on fakta että sulla on jo nuoriin verrattuna hitaampi aineenvaihdunta ja en kyllä sinuna riskeerais sen hidastamista enää. et kannatta ehkä mennä ammattilaisen puheille jos oikeasti haluat laskea kaloreita ja kulutusta yms

Vierailija
71/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskennallinen maksimisykkeesi on n. 180. Ja vaikka se riippuukin yksilöstä, niin suht hyväkuntoisellakaan taviksella ei pitäisi nelikymppisenä enää mennä yli 200, huippu-urheilijat ovat eri asia.

Maksimisyke ei liity kuntoon mitenkään. Hyväkuntoisen ihmisen maksimisyke voi olla laskennallista matalampi ja päinvastoin. Laskennallinen menee myös lähes aina pieleen. Mulla on maksimisyke 195 ja olen yli 40-vuotias (virallisesti mitattu). Siinä olet kyllä oikeassa, että 120 on todella matala treenisyke. Jos oikeasti hyppii ja heiluu, niin pitäisi kyllä olla korkeampi. (Tai sitten maksimisyke on ihan poikkeuksellisen matala.)

Vierailija
72/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla laihtuu, mutta ihmiset usein aliarvioivat tarvittavan liikunnan määrän. Itselläni tarvittava määrä liikuntaa oli yli 20h reipasta aerobista liikuntaa viikossa (kajakkimelontaa). Ja toisaalta, liikunnan lisäys lisää myös nälkää, joten helposti käy niin, että liikkumalla lopulta vain lihoo. 

Vierailija
73/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi ollenkaan sykemittarien arvioimaan kulutukseen, näin sivuhuomiona. Ne yliarvioivat kulutusta keskimäärin aika railakkaasti.

Ei ole myöskään mahdollista "syödä liian vähän", että sen seurauksena ei paino putoaisi. Fysiikan lakien mukaisesti paino putoaa väkisin, jos syö alle kulutuksensa. Ei se keho sitä energiaa tyhjästä taio. Säästöliekkikuvitelma ei voi pysäyttää ihmisen energiankulutusta niin kauan kuin olet hengissä.

Vierailija
74/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tämä ole tätä samaa perinteistä mikä täällä pastalla on nähty lukemattomia kertoja. Syöt liian paljon ja arvioit sen energiamäärän alakanttiin. Sitten samalla yliarvioit liikunan energiakulutuksen ja kuvittelet parin tunnin kävelylenkin kuluttavan mielettömästi energia. Harmi vaan kun ei se loppujen lopuksi niin älyttömän suurta ruoka-annosta vastaavaa energiamäärää kuluta. Jos haluaa painon putoavan niin pitää olla tosi tarkka syömisistään.

Keskimäärin menee 1500-1800 kilokaloria päivässä syömiseen, toki kulutuksen mukaan. Tiedän kyllä miten vaikeaa on kuluttaa energiaa koska seuraan sitä aktiivisuusmittarilla ja kyllä saa tosissaan kuntoilla syke ylhäällä että saa vaikkapa 200 kilokaloria palamaan. Olen ollut tosi tarkka syömisistäni. Ilmeisesti vaan aineenvaihdunta ei toimi.

1500-1800 kcal on todella paljon. Sun peruskulutus ilman liikuntaa on n. 1300 kcal ja saat juosta aikamoisia maratoneja, että tolla syömisellä saat jotain kalorivajetta aikaiseksi. Jos itse laihdutan, niin kalorit on pakko pitää alle 1000 kcal.

Eiköhän ihmisen kokokin vaikuta siihen mikä peruskulutus on. Itsellä pituutta 180 cm ja painoa 84. Jos söisin vain 1000 kilokaloria päivässä niin kalorivajetta jäisi yli 1400 kilokaloria. Mulla se ei toimi koska silloin elimistö menisi säästöliekille ja alkaisi kuluttaa vielä vähemmän koska luulisi kyseessä olevan nälänhätä.

En tiiä, oon ymmärtäny et säästöliekki hidasyaa metaboliaa vasta kun oot jo saavuttanu sen normaalipainon ja yrität alipainoiseksi, koska sitä ennenhän sulla on varastorasvaa jota keho ottaa kun ruoka loppuu? Voin olla väärässä. Dr now laittaa ne asiakkaat 1200 kcal dieetille ja on asiantuntija.ei pelleile.

Vierailija
75/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä nyt vaikka eiliseltä tulos. 20 045 askelta, 14,3 km, aktiivista liikuntaa 2h 35 minuuttia, kalorinkulutus 3065 kilokaloria ja syönyt 1966 kilokaloria. Mutta ehkä tätä vaan pitää tehdä kauan ja hartaasti. Arvatkaa vaan tekiskö mieli lopettaa toi lääkekuuri ja ottaa jotain laksatiivia... 

Mistä ihmeestä sä tuon kulutuksesi tiedät??

Tosta kulutuksesta voit ottaa huoletta puolet pois, niin ruvetaan olemaan lähellä totuutta..

No kuinka paljon 180-senttinen 84-kiloinen nainen kuluttaa kun syö n. 2000 kilokaloria ja tekee melkein viidentoista kilsan lenkin 100 - 150 sykkeellä? Ehkä olen sitten satuolento. Toivon todellakin että toi nimimerkki "iso sika" viittaa itseesi.

No vastataan nyt amatsooni provolle. Lähetään nyt siitä liikkee, että minä painan 110kg ja olen nelikymppinen mies. Käyn kävelemässä 5km lenkin joka päivä, ja poltetut kalorit noin 500 hujakoilla per lenkki. ( uskallan väittää, että sinulla ei ole yhtään suurempi kalorien kulutus kun minulla.) Eli summa summaarum, jos minä kävelisin tuon 15 km niin kaloreita kulusi aikas tarkasti noin 1500/ +- jotain per/ lenkki. Eli sinulla ei todellakaan kulu mitään yli 3000 kaloreita noilla lenkeillä vaikka päälläs hypit ne. Ja tämä on fakta!☺ eipä mulla muuta tällä kertaa....

Vierailija
76/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnalla laihtuu, mutta ihmiset usein aliarvioivat tarvittavan liikunnan määrän. Itselläni tarvittava määrä liikuntaa oli yli 20h reipasta aerobista liikuntaa viikossa (kajakkimelontaa). Ja toisaalta, liikunnan lisäys lisää myös nälkää, joten helposti käy niin, että liikkumalla lopulta vain lihoo. 

Tuokin on kyllä totta..

Vierailija
77/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta kulutuksesta voit ottaa huoletta puolet pois, niin ruvetaan olemaan lähellä totuutta..

No kuinka paljon 180-senttinen 84-kiloinen nainen kuluttaa kun syö n. 2000 kilokaloria ja tekee melkein viidentoista kilsan lenkin 100 - 150 sykkeellä? Ehkä olen sitten satuolento. Toivon todellakin että toi nimimerkki "iso sika" viittaa itseesi.

No vastataan nyt amatsooni provolle. Lähetään nyt siitä liikkee, että minä painan 110kg ja olen nelikymppinen mies. Käyn kävelemässä 5km lenkin joka päivä, ja poltetut kalorit noin 500 hujakoilla per lenkki. ( uskallan väittää, että sinulla ei ole yhtään suurempi kalorien kulutus kun minulla.) Eli summa summaarum, jos minä kävelisin tuon 15 km niin kaloreita kulusi aikas tarkasti noin 1500/ +- jotain per/ lenkki. Eli sinulla ei todellakaan kulu mitään yli 3000 kaloreita noilla lenkeillä vaikka päälläs hypit ne. Ja tämä on fakta!☺ eipä mulla muuta tällä kertaa....

Maratonin juoksu kuluttaa noin 3000 kcal eli siitä voidaan lähteä :). Toki tuossa ehkä haettiin sitä, että koko päivän kulutus on 3000 kcal, jos siinä on mukana se 1500 liikunnasta tullutta. Tuo sykeväli 100-150 on kyllä melko laaja skaala. Sykkeellä 100 kävellään ja useimmilla 150 menee jo vauhtikestävyyden puolelle eli ihan oikeasti juostaan.

Vierailija
78/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että provo... Kyseisellä lenkillä (1h 20 min) ei kulunutkaan kuin 483 kilokaloria, lisäksi vedin 50 minuutin keskiverron (eli ei välttämättä nyt muiden mittareilla tarpeeksi rankka) aerobic-session, kulutus 491 kilokaloria. Loput tulee sitten muusta liikkumisesta kun en istu koko aikaa paikoillani vaan vähintään 250 askelta tunnissa.

Vierailija
79/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen 3000 kaloriin taisi kuitenkin sisältyä myös peruskulutus... Ei siitä jää kuin joku 1000 liikuntaan ja muuhun akiivisuuteen.

Vierailija
80/88 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maratonin juoksu kuluttaa noin 3000 kcal eli siitä voidaan lähteä :). Toki tuossa ehkä haettiin sitä, että koko päivän kulutus on 3000 kcal, jos siinä on mukana se 1500 liikunnasta tullutta. Tuo sykeväli 100-150 on kyllä melko laaja skaala. Sykkeellä 100 kävellään ja useimmilla 150 menee jo vauhtikestävyyden puolelle eli ihan oikeasti juostaan.

Joo, koko päivän kulutus on tuo 3000, sekin tosiaan vaan ihan parhaimpina päivinä. Keskiverrosti noin 2700 päivässä. Sykevälin vaihtelu tulee siitä että yleensä kävellessä mulla syke vauhdista riippuen jotain 105 - 130, hetkittäin enemmän jos lisään vauhtia. Mulla ei alkuun syke noussut hirveästi, mutta kyllä jos alan oikein vauhdilla kävelemään niin 150- 155 on ihan normisyke mulle. Jos siitä haluan ylemmäs niin pitää juosta tai tosiaan vaikka hyppiä haarahyppyä nopeasti vähintään kymmenen minuuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi