Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vero modan myyjät Jyväskylässä

Vierailija
10.09.2013 |

Jestas sentään mitä pakkomyyntiä. Aivan kauheaa mennä ostoksille kun yritetään väkisin myydä ja suorastaan loukkaannutaan jos ei ostakaan. Onko muut Jyväskylässä asuvat huomanneet saman ja onko muissa kaupungeissa samanlainen meininki? Saakohan heille jostain laitettua palautetta..

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jyväskylän vero modassa/jack&jonesissa joudut pihalle jos et myy tarpeeksi joten luultavasti siksi myyvät niin paniikinomaisesti. Muutama ystävä ollut siellä töissä eivätkä kuulemma suosittele kellekään, sen verran epäreilua on meininki työnantajan puolelta."

jep

Vierailija
2/43 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on keksinyt mennä VeroModaan ostoksille ulkolupuvussa ja rauhassa on saanut ostoksensa tehdä. Jos menen sinne vähääkään "paremmissa" vaatteissa "ahdistelu" myyjien puolelta alkaa heti liikkeeseen astuessani, eikä ole muuten kassallakaan enään yritetty asusteita tuputtaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni "lisämyynti" on ok, jos koitetaan myydä jotain oikeasti alkuperäiseen ostokseen sopivaa tuotetta. Esimerkiksi juhlapukua ostettaessa on kiva jos myyjä muistaa kysäistä että tarvitsenko sukkahousuja, ne kun tuppaavat aina muuten unohtumaan.

Mutta jos oon sen juhlamekon kanssa kassalla ja yhtäkkiä mulle tarjotaan sateenvarjoa tai ponnareita, niin se on jo mielestäni ärsyttävää tuputtamista. Samoin se, kun kerron ensimmäisen lisämyyntiyrityksen kohdalla (neuletta ostaessa vaikka tuo mainittu alustoppi) "kiitos en nyt tarvi muuta ku tän neuleen", ja silti myyjä kysäisee vielä että no mites oisko tällaiselle uudelle nenäliinapakkaukselle ollut käyttöä. Ja uuden kieltäytymisen myötä siirrytään itse maksutapahtumaan, jonka aikana kaupataan vielä liikkeen kanta-asiakaskorttia. Mulle riitää usein se "entä tulisko muuta?" -kysymys, jonka kohdalla kyllä mainitsen, jos on tarvitsen jotain muuta.

On aivan naurettavaa, että yritykset painostavat myyjiä toimimaan epämiellyttävästi. Olen tästä laittanut palautetta melko moneen liikkeeseen, mutta edelleen kierrän kaukaa ainakin glitterin, vilan ja vero modan. Itse toimin muutamia vuosia sitten myyjänä liikkeessä, jossa oli tuollaisella tukkimiehen kirjanpidolla toimiva leikkimielinen kilpailu, mutta se ei kyllä ainakaan minua saanut tuputtamaan tuotteita. Meillä tuo lisämyynti tuli melko pitkälle somistajan ansiosta, hän kun osasi sijoittaa takkien lähelle kauniisti yhteensopivat huivit, sekä neuleiden viereen kivoja alustoppeja. Samoin myymälän kauniisti puetut mallinuket auttoivat asiakkaita ostamaan yksittäisten tuotteiden sijaan kokonaisuuksia. Pelkkiä farkkuja hakeva asikas ei osta tuotteeseen sopivaa jakkua tai polvisukkia, vaikka niitä kuinka yrittäisi kaupata.

Vierailija
4/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:46"]

Ei tule myyjille provikkaa oheistuotteiden myynnistä. Tuputtamisohjeet tulevat ylemmältä taholta mutta provikkaa siihen ei kyllä kuulu :/

[/quote]

No miksi kannattaa tuputtaa jos siitä ei ole itselle mitään hyötyä? (eli siis myyjä ei saa provikkaa)

Itse en ainakaan lähtis moiseen mukaan, tulkoon vaan ohjeet ylemmältä taholta, mutta en ala päivääni pilaamaan paskalla.

Vierailija
5/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 01:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:46"]

Ei tule myyjille provikkaa oheistuotteiden myynnistä. Tuputtamisohjeet tulevat ylemmältä taholta mutta provikkaa siihen ei kyllä kuulu :/

[/quote]

No miksi kannattaa tuputtaa jos siitä ei ole itselle mitään hyötyä? (eli siis myyjä ei saa provikkaa)

Itse en ainakaan lähtis moiseen mukaan, tulkoon vaan ohjeet ylemmältä taholta, mutta en ala päivääni pilaamaan paskalla.

[/quote]

No katsos, sinulle maksetaan palkkaa siitä, että teet niinkuin käsketään, eikä siitä kuinka itse haluisit tehdä. Myymälöillä on myös tavoitteet myynnissä, kuinkas sitten selittelet kun myynnit ei ole siellä päinkään?

Vierailija
6/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite välttelen Veromodaa just tän takia. Joskus joskus käyn, niin pyrin hiipimään seiniä pitkin/välttämään koskettamasta mitään ja jos jotain näen niin juoksen äkkiä sovituskoppiin.

Tosi ahdistavaa niskaan hengittämistä. Tämä pakoili onnistuu vaihtelevasti, usein hyvin huonosti.

Glitterissä oli taas tyylikästä palvelua, suositeltiin pinnejä hiusdonitsin kanssa (oli tarjous osta 3, maksa 2 hiustuotetta). Nappasin ne sitten mukaani. Sekin jo vähän ahristi.

Vierailija
7/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa itse asiakkaana noita lisämyyntejä ja joskus piti niitä tehdä myyjänäkin ollessa, mielestäni tympeää niin asiakkaalle kuin myyjälle, tuntuu aika aivottomalle touhulle myyjänä kuin rasittavana asiakkaalle. Ymmärrän että myyjä voi tarjota apuaan ja sitten auttaa asiakasta täyttämään niitä tarpeitaan, mutta markkinoinnin osalta toi on vaan niin ärsyttävää, kun olettaisi että ihmiset itse kyllä tietävät jos haluavat ostaa jotain lisää...

Provikkamyynti ja ylenpalttinen tuputus on myös todella ärsyttävää, esim. Gigantissa ja Askossa tyyliin jokainen myyjä tulee tarjoamaan apua, he voisivat pitää vähän silmällä keltä on jo kysytty ja huikata myöhemmin jotain muuta... Mielestäni ei ole hyvää asiakaspalvelua että asiakkaalta tullaan kysymään 5 kertaa todella lyhyellä aikaa tarvitseeko apua, sekä jos esimerkiksi sanoo miettivänsä jonkin tuotteen hankintaa, niin saattaa tulla vastaus tyyliin että "vieläkö sitä pitää miettiä?"... Onhan se kiellettyä käydä tsekkaamassa ja vertailemassa liikkeissä tarjontaa, hintaa ja laatua yms...;) Mun mielestä hyvä myyjä ottaa asiakkaan huomioon ja antaa kuvan että asiakas on tervetullut myös kysymään jos tarvitsee apua, ehkä huikkaa jotain jossain välissä, ei painosta eikä tyrkytä, palvelee hyvin vaikka sillä kertaa ei ostaisikaan ja mikä tärkeintä - reklamaatiot hoidetaan hyvin. Itse ainakin tykkään rauhassa katsella, tiedän kyllä mikä minua miellyttää ja jos löydän mieluista, osaan tehdä ostopäätöksen itsekin. Jos etsin jotain tiettyä, osaan kysyä myyjältä.

Harmi että monessa paikassa myyjät hyökkäävät kuin hyeenat vuorotellen tuputtamaan ja jos ostat jotain ja tuotteessa on vika, alkaa kauhea taisto että saat reklamaation hoidettua laillisesti ja siten kuin kuuluu. Mun mielestä on ahdistavaa että yritykset laittavat myyjänsä toimimaan kuin robotit kaikki samalla tavalla, vaikka osa voisi tehdä parempaa tulosta jos saisivat käyttää hienovaraisempia ja omia taktiikoitaan:)

Vierailija
8/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se on kaikkialla :( Siivoojana työskennellessäni olen nähnyt kaikkien vaatekauppojen takahuoneissa ties mitä tulosvaatimustaulukkoja, joihin pitää jatkuvasti raportoida asiakasvuorovaikutustilanteita, lisämyyntejä yms. Paras tuputtaja sitten palkitaan kuukauden myyjänä. Masentaa ajatuskin niistä listoista, onneksi en enää ole kauppakeskuksessa töissä niitä näkemässä! Kuulin myös samassa työssä, kun myyjiä koulutettiin aamupalavereissa tehostamaan myyntiään - painostus oli kovaa. Parhaiten vaikuttivat menestyvän sellaisen mielistelevät tuputtajat, heidän myyntistrategioitaan kehuttiin kovasti.

Vierailija
9/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin Tiimarissa, sielläkin yritettiin tyrkyttää kassalla, tosi ärsyttävää! Se saa vaan asiakkaat ärsyyntymään.

Vierailija
10/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä esim keskustan Vero modissa on tosi mukavat / hyvät myyjät, ovat aina valmiita auttamaan jne, mutta antavat myös asiakkaalle tilaa. Aina hyväntuulisia ja hymyileviä ! Mutta helsingin ulkopuolella, esimerkiks vantaan yhessä myymälässä on sen enempää erittelemättä niin vmäiset tytöt töissä (ainakin ennen oli, en oo muutamaan kuukauteen viittinyt enää jalallani astua ko. myymälään nimenomaan myyjien takia) ettei mitään rajaa. 

Vierailija
11/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 18:32"]

Mun mielestä esim keskustan Vero modissa on tosi mukavat / hyvät myyjät, ovat aina valmiita auttamaan jne, mutta antavat myös asiakkaalle tilaa. Aina hyväntuulisia ja hymyileviä ! Mutta helsingin ulkopuolella, esimerkiks vantaan yhessä myymälässä on sen enempää erittelemättä niin vmäiset tytöt töissä (ainakin ennen oli, en oo muutamaan kuukauteen viittinyt enää jalallani astua ko. myymälään nimenomaan myyjien takia) ettei mitään rajaa. 

[/quote]

Jumboako tarkoitat?

Vierailija
12/43 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Vilassa tyrkytys on pahempaa, mutta Vero Modassakin myyjät ovat kunnostautuneet nykyään tässä tyrkytyksessä.

Kerran Ideaparkin Vilassa asioineena menin sovittamaan yhtä toppia. Liike oli hiljainen ja myyjä tuli kyselemään sovituskopin sermin taakse että millainen paita on... "voisinko nähdä miten paita istuu?"  Ei siinä auttanut muu kuin näyttää paitaa, vaikka olo tuntui tungettelevalta. Myyjä lähti hakemaan jotain bleiseriä, housuja ja toppia sovituskoppiin (joita en todellakaan pyytänyt) koska ne kuulemma sopi väreihini ja minulle hienosti että "kokeile ihmeessä".
En kehdannut sanoa etten halua niitä vaatteita vaan kokeilin nopeasti myyjän tuomat rääsyt..

Sen jälkeen menin kassalle ostamaan topin minkä alunperin suunnittelinkin. Myyjä oli suorastaan pettynyt ja loukkaantunut kun en ostanut mitään näistä hänen tuomistaan vaatteista. Kassalla hän alkoi vielä pakkomyymään jotain toppia "näitä tarvitaan aina" "tosi hyvää materiaalia, mullakin on"..sanoin että mulla on näitä- kaapit täynnä.. "ota nyt..tule vaikka sitten palauttaan myöhemmin jos et tykkää". ARGH, liian nössö olen mutta ajattelin että paskat..otetaan nyt toi toppi sitten vaikka tyrkytys otti niin paljon päähäni. Lähdin suorastaan vihaisena koko liikkeestä.

Vilaan en enää mielellään mene näiden hyeena-myyjien takia jotka jo hyökkäävät kimppuun heti kun liikkeeseen sisään pääsee ja suorastaan änkeevät sovituskoppeihin katsomaan miltä vaatteet näyttävät. Vero Modassakin nykyään tuntee jo olonsa tukalaksi kun 4 myyjää kysyy mitä etsit ja tulee esittelemään uutuuksia ja myymään huiveja ja koruja ja muita oheistuotteita. Jopa Seppälässä olen nykyään törmännyt tähän tyrkytykseen!!

Kohta ei viitsi paljoa shoppailemaan mennä jos tätä tyrkytystä on pian joka liikkeessä. H&M:ssä on ollut kiva asioida kun siellä saa katsella rauhassa :)

Vierailija
13/43 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin kuin niiden tarkoitus. Museot on erikseen, jos tykkäät vain katsella tavaroita.

Vierailija
14/43 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään myyjän tarkoitus EI OLE väkisin tuputtaa ja näyttää sitten hapanta naamaa, jos ei kauppoja synnykään. Sillä korkeintaan karkottaa ostajat. Jos sinä kakkonen olet myyjä niin voisitko ystävällisesti ottaa tämän palutteen rakentavasti ja koittaa toetuttaa sitä työssäsi.

Vierailija
15/43 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo just kävin jkl vero modassa viime vkolla. Kassalla ois pitäny ostaa hiuslenkkejä tai pinnejä. Sitten myös kun ostin 2kpl neuleita, niin olis niihin alle pitäny ostaa sopivan väriset topit alle. Meinasin haksahtaa ostamaan, vaan en sitte viittiny. Onneks en ostanu, kun eihän hihattomat topit sovi neuleitten alle, kun ne ei suojaa kainaloitten kohdalta sitä neuletta lainkaan!!

Vierailija
16/43 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Modan myyjät on ohjeistettu kohtaamaan asiakas tietyllä tavalla eli pitää tervehtiä, pitää kysyä, mitä asiakas etsii ja vielä hetken kuluttua palata "olen vain katselemassa" -asiakkaan luo kertomaan uutuuksista. Heidän tehtävänsä on myydä! Jos haluat vain katsella, mene Anttilaan tai Prismaan.

Jokainen myyjä näyttää hapanta naamaa siinä vaiheessa, kun asiakas ei etsi mitään ostettavaa., mutta sotkee pinot ja vaaterekit ihan vain kiusallaan.

Vierailija
17/43 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Ihan rauhassa olen aina saanut katsella eikä kukaan ole tullut mitään tuputtamaan. Apua olen saanut, kun olen tarvinnut.

Vierailija
18/43 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä postiin ja osta yksi postimerkki. Samalla sinulle tuputetaan suklaata, kortteja, lisää postimerkkejä, heijastimia jne. Postissakin täytyy myydä, ei vain vaatekaupassa.

Vierailija
19/43 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä lisämyyntiä, ovat ohjeistettuja toimimaan näin. Mutta mielestäni jos asiakas selkeästi ilmoittaa, että ei kiitos en nyt tarvitse korviksia/kaulakorua/sukkahousuja/legginssejä/toppia, niin asian pitäisi olla selvä. Ei myyjän siitä nyt pitäisi loukkaantua tai alkaa lisää tuputtamaan. Laita palautetta myymälän esimiehelle.

Vierailija
20/43 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilassa on kyllä vielä pahempi meno.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan