Mies sulkeutuu kun otan lapsenteon esille
Mikä neuvoksi? Olemme yli 30 pariskunta ja yhdessä useita vuosia. Olen parin vuoden aikana yrittänyt ottaa esiin lastenhankinna, mutta puoliso keksii aina jonkun syyn vielä odottaa. Nyt olen tullut kärsivällisyyteni päähän, lääkärinkin minulle totesi että jos aion tehdä lapsia nyt on sen aika. Puoliso ei usko että on kiire (vaikka ikää on molemmilla) ja silmin nähden ahdistuu aina kun otan aiheen esille. Olen yrittänyt antaa omaa aikaa ja tilaa miettiä asioita, mutta uskon että hän yrittää vielä pitää kynsin ja hampain kiinni elämästä ilman lapsia. Hän keksii jatkuvasti jotain mitä "on pakko saada tehtyä" ennen lapsia vaikka käytännössä kaikki on aivan täysin valmista. En halua ahdistaa häntä, mutta en enää halua odottaa. Hänen mielestä esimerkiksi puolen vuoden tai vuoden odotus ei ole mitään, ja minä tiedän että biologisesti se on paljonkin! Tiedän, että uhkavaatimuksen antaminen ei toimi enkä sellaista halua. Taistelen tämän asian kanssa joka kuukausi ovulaationaikaan, jolloin en voi olla ajattelematta asiaa kokoajan... Ja toinen välttelee asiaa kuin ruttoa. Syy hänellä on mielestäni (ei ole itse saanut kerrottua kunnolla syytä) että hän haluaa vielä olla ilman lapsia vuoden tai pari. Haluaa nauttia elämästä ja tehdä omia juttuja. Ei usko että vielä on kiire ja luulee että liioittelen.
Tunnen kuinka kello käy ja tuntuu todella pahalta.
Mielellään järkeviä neuvoja kiitos, ihan on tarpeeksi huono fiilis muutenkin.
Kommentit (930)
Jahas, täällä on tällainenkin ketju, jään seuraamaan... ;)
1. Mies ei halua lapsia nyt. Luultavasti ei lainkaan tai vuosia myöhemmin nuoremman kanssa? 2. Aloittaja haluaa lapsia. 3. Luultavasti ei tule lapsia tuon miehen kanssa ja odottaessa menee tilaisuus ohi. 4. Pitäisi olla eri mies kumppanina joka haluaa lapsia tai hedelmöitysklinikka, tai sitten jää lapset hankkimatta. Pitääkö miehen selitys paikkansa "ehkä sitten kahden vuoden kuluttua". 5. Moni nainen on käyttänyt aikansa miehiin, joiden kanssa ei tule edes parisuhdetta.
Kysyessäni mies haluaa? Miehen puheet ei kerro mitään, se ei halua missään tilanteessa.
Tuossa asiassa on mahdoton tehdä kompromisseja. Vaihda miestä.
Nyt pakkaamaan ja etsit jonkun paikan minne muuttaa. Silloin mies tajuaa mitä tapahtuu. Mies ei sitä muuten ymmärrä. Minun työtoverilla oli tuollinen poikaystävä. Siinä meni 7 vuotta , kun nainen tajusi tehneensä maatalossa ilmaista työtä. Ei,ei miten tyhmä ihminen uskoo miehen valheet.Olet ilmainen piika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT: Kaikista pahinta ekan lapsen tekemisessä oli aikataulutus ja "pakkoseksi". Siis kyllä: sanon tämän miehenä. Tuore vaimo katsoi kalenteria ja kelloa, että nyt panemaan siitä. Sitten se kysyi että "no mitä sä haluat?". Kysymys voisi olla todella kiva muuten, mutta ideana oli vain se, että nyt sulta pitää saada mahdollisimman paljon spermaa tulemaan. "Laitanko tämän alusasun päälle?". Siis niin teknistä suorittamista kuin vain voi olla. Sitten itse toimeen: ensin pari minuuttia mulle suuseksiä, sitten se vehje sinne minne se kuuluukin ja vaimo voihki näytellysti. Ei nauttinut koko hommasta pätkääkään ja mulla oli vaikeaa saada pidettyä erektio yllä. Sitten kun homma oli ns. done, niin vaimo hetken "sulatteli" sitä siellä ja nousi sängystä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. "Laitanko meille lämpimiä voileipiä illaksi?" ja paineli keittiöön.
Huh huh... se oli todellista siitosorin hommaa tuolloin. Ja ei edes toiminut, piti mennä inseminaatioon.
Kuulostaa kamalalta, miksi noin? Yritittekö kauan? Meillä ei tarvinnut kalenteria vahdata kun halut nousi itsestään siitä hetkestä lähtien kun päätettiin jättää ehkäisy. Mies oli aivan hulluna minuun ja paukutti menemään vähän väliä ;D tulin kolmannesta kierrosta raskaaksi.
Tuskinpa teilläkään olisi paukutus jatkunut tuota rataa, jos yritys olisi kestänyt vaikka yli vuoden.
Voihan sitä monesta asiasta soutaa ja huovata parisuhteessa, mutta lapsien osalta täytyy löytyä selkäranka ajoissa ennen näkymätöntä deadlinea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon miesvihaa taas. Loputon määrä naisia syyttämässä ap:n miestä valehtelemisesta, kun tämä ei täysin hypi naisen pillin mukaan vaan huolellisesti pohdiskelee tilannettaan tehdäkseen viisaita ratkaisuja.
Kyllä mies saa miettiä ja pohtia asiaa, luulisi että mies osaa ottaa eri aspektit huomioon ja tehdä oikean suunnitelman max. kuukaudessa kun yhteisiä VUOSIA on jo takana. Miehen viivytystaktiikka joka kestää vuosia ei ole OK. Kyse on myös vallasta ja tuntuu että mies pelaa jotain valtapeliä ja tavoitteet eivät näytä olevan yhtenäisiä AP:n kanssa. Mies kuitenkin hyötyy nykyisestä tilanteesta.
Yritin itse aiemmin elämässäni ymmärtää ja joustaa loputtomasti miehen kanssa. Lopputuloksena oli vain ero ja oma mielenterveyden menetys.
Toivon että AP:lla ei ole sama kohtalo ja mies olisi oikeasti näin "kujalla". Ikävä kyllä miehet todella tietävät mitä haluavat ja ovat aktiivisia, jos haluavat... :(
Miehen pitää osata kuukaudessa muodostaa tiekartta loppuelämälleen, mutta naisen on ihan ymmärrettävää vaiheilla vuodesta toiseen. Jepjep
Mieshän tässä on vaiheillut vuosia asian kanssa, ja häntä pitäisi nyt vaan loputtomasti ymmärtää, vaikka naisella meinaa aika ja kärsivällisyys loppua. Kuukausi on kyllä lyhyt aika, mutta yli puolta vuotta en enää ap:n tilanteessa odottelisi.
Kortsun käyttö ja sterilisaatio on tapoja estää lapsi, lisäksi voi kokeilla aseksuaalista parisuhdetta.
Ja jos miehet sitä tahtoisi, niin miesten lääkkeellistä ehkäisyä kehitettäisiin. Mutta miksipä kehtaisi, kun sekä raskauden että ehkäisyn haitat on niin helppo pyöräyttää kohdullisille.
Monille miehille ei tule ikinä vauvakuumetta. Se on miehen valittava joko suhde, johon aletaan yrittää lasta tai sitten jatkettava itsekseen. Vauvakuumeilevan naisen ei epäröivään mieheen kannata haaskata aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään voi käsittää, en sitten millään miksi naiset ovat aina hinkumassa niitä lapsia?
Miksi?
Ja sitten itketään ja valitetaan yksinhuoltajina, kun se lapsi on kuitenkin tehty, vaikka mies ole ollut yhtään halukas lapsiaa saamaan.
Siksi koska se on ihmiseen koodattu.
Minä en pysty ikinä käsittämään sitä että miehet on niin p......n perään että sen vuoksi ollaan valmiit pilaamaan kaikki mitä on.
Tämä.
Naiset synnyttää vaikka valmiiksi liikakansoitettuun polttopalloon ja miehet panee ilman kortsua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään voi käsittää, en sitten millään miksi naiset ovat aina hinkumassa niitä lapsia?
Miksi?
Ja sitten itketään ja valitetaan yksinhuoltajina, kun se lapsi on kuitenkin tehty, vaikka mies ole ollut yhtään halukas lapsiaa saamaan.
Minä en pysty ikinä käsittämään sitä että miehet on niin p......n perään että sen vuoksi ollaan valmiit pilaamaan kaikki mitä on.Tämä.
Naiset synnyttää vaikka valmiiksi liikakansoitettuun polttopalloon ja miehet panee ilman kortsua.
AV olisi parempi paikka, jos vanhempasi olisivat pidättäytyneet seksistä.
Moi.
Pakko näin miehenä ja isänä kommentoida. Mies pitää laittaa päättämään asia. Ette ole teinejä. Yli 30-v ihmisen pitää jo tietää haluaako lapsen vai ei. Jos ei osaa sanoa, vastaus on ei halua. Jos pystyt elämään asian kanssa, suhde jatkuu. Jos et, päätät suhteen ja yrität löytää jonkun, joka haluaa lapsia.
Joku ehdotti, että pakasta munasoluja. Hyvä idea, mutta ei sen takia, että miehesi saisi lisäaikaa päättää. Älytön ajatus. Hyvä ajatus siksi, että kun olette eronneet, sinulla on lisäaikaa löytää mies, joka haluaa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Minä en pysty ikinä käsittämään sitä että miehet on niin p......n perään että sen vuoksi ollaan valmiit pilaamaan kaikki mitä on.Tämä.
AV olisi parempi paikka, jos vanhempasi olisivat pidättäytyneet seksistä.
Samoin. Muista vaan se kortsu itse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä neuvoja nyt haluat, tai mitä neuvoja tuohon pystyy antamaan?/
Ja mitä neuvoja pystyt vastaanottamaan, Ap?
Ota jo silmälaput pois.
Ketju on pitkä, mutta kerron kuitenkin oman tarinani. Mun mies oli kans näitä en-ehkä-halua-lapsia-tai-oikeastaan-en-halua-lapsia-ollenkaan miehiä. Ikäeroa meillä kymmenisen vuotta, ja miehellä oli lapsi edellisestä liitosta. Parikymppisenä olin ok tässä asetelmassa pitkään, meillä oli kivaa ja miehen lapsi oli kiva tyyppi silloin ja on vieläkin. Mutta kolmenkympin lähestyessä huomasin haöuavani myös omia lapsoa.Asiasta keskuteltiin ja välillä väännettiin. Välillä olimme jo asumiserossakin. Palasimme kuitenkin yhteen ja vääntö jatkui. Lopulta tein selväksi miehelle, että teemme ne lapset yhdessä tai minä teen ne jonkun muun kanssa.
Nyt yhteiset lapsemme, kaksi tyttöä, ovat teinejä. Maailman ihanimmat tytöt. Mies taas, no minä olen kantanut suurimman vastuun perheestä ja arjesta. Mies on joskus tuonut esille sen, että minähän tätä halusin. Ei tosin enää, koska olen kertonut miehelle että tokihan hän aikuisena tietää missä ulko-ovi on ja että jos ei halua perhe-elämää ja avioliittoa voi vapaasti lähteä.
Elämä on valintoja täynnä ja vastuun kantoa niistä valinnoista, niin miehille kuin naisille.
Tule ap kertomaan, joko jätitte ehkäisyn pois ja onko seksiä ollut sen jälkeen eli onko mies oikeasti mukana projektissa?