Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaipan vaihto kylässä olohuoneessa yms.

Vierailija
10.09.2013 |

Olenko jotenkin ahdasmielinen vai normaali äiti?

Minua on alkanut ärsyttämään kun kylässä käyvät ystävät joilla on pieniä lapsia vaihtavat surutta kakkavaipan olohuoneen sohvalla tai matolla, vaikka olen yrittänyt vihjaista että vessassa olisi hoitopöytä ja vaipparoskis niin silti vastataan että "Kyllä tämä tässä menee". Sitten se kakkavaippa saattaa lojua siinä lattialla tai pahimillaan olohuoneen pöydällä, kunnes äiti käy keittiössä ja heittää haisevan vaipan keittiön roskikseen.

On minullakin vauva, mutta en ikinä vaihda vaippaa meidän vaalealla sohvalla tai matolla, koska vahinkoja edelleen sattuu harva se päivä. Ja tuskin kenenkään mielestä on kiva juoda kahvia ja syödä tarjottavia kun kakka haisee.

Miksei sitä vaippaa voi vaihtaa siellä hoitopöydällä? Kun meilläkin wc on olohuoneen vieressä. Olenko ainoa jota asia häiritsee?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että pitäisikö vieraiden viedä kakkavaippa mukanaan kotiinsa? Meidän taloyhtiössä roskakatokset on lukossa, joten hankala sitä olisi ulos mennessään sinnekään heittää. Varmaan mukava kuljettaa sitä vaikkapa bussi- ja junamatkalla mukana. 

Kannattaa varmaan puhua asiasta niiden vieraiden kanssa eikä täällä?

Vierailija
22/27 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan silti haluaisi meidän sohvalle/matolle kakkatahroja tai pissoja. Ja kyllä minulta vaan menee ruokahalu ja tekee pahaa jos yritän juoda kahvia esimerkiksi ja joku vaihtaa vaippaa siinä metrin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:58"]

Miten ne sen vauvan pyllyn pesee olohuoneessa?

[/quote]

Ei vauvan pyllyä pestä joka kerta vaan pyyhitään baby wipes -liinalla. Näin erityisesti ulkoilu- ja kyläilyreissuilla.

Jos vauvan pyllyn pesu olisi välttämätöntä jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä, niin missä iässä lapsen persnahka on sen verran parkkiintunut, että voi lopettaa sen pesemisen pissa- ja kakkahädän jälkeen? Eihän monet aikuisetkaan pese alapäätään jokaisen vessakäynnin jälkeen. Hyvä jos pari kertaa viikossa, keskiviikko- ja lauantai-iltaisin saunassa. Hmm...

Vierailija
24/27 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan kakkavaipan aina vessassa. Tapana on heittää kakka vaipasta pönttöön ja sitten vaippa roskikseen. Yleensä ei edes ala haisemaan kun ei sitä kakkaa säilö sinne roskikseen. Tämä ei tietysti onnistu jos on pieni vauva jonka kakka on vielä ihan löysää. Pissavaipan vaihdan yleensä siellä missä se on helpointa. Pöntön päällä on meidän mahdotonta vääntäjäkääntäjää todella vaikea pukea vaippaan, joten yleensä vaihdan lattialla/sohvalla/keittiön tuolilla. Yritän löytää sellaisen paikan, missä on suurempi alua paljasta lattiaa alla/vieressä. Jos vauva sattuisi pissaamaan niin tarjoutuisin välittömästi siivoamaan. Vauva ei ole koskaan pissannut vaipanvaihdon yhteydessä parin kk iän jälkeen. 

Ja kyllä mun mielestä kakkavaipan yhteydessä pylly pestään AINA. Koskaan en ole kakkaa kosteuspyyhkeellä pyyhkinyt, vaan aina olen pessyt. 

Vierailija
25/27 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdan kakkavaipan aina vessassa. Tapana on heittää kakka vaipasta pönttöön ja sitten vaippa roskikseen. Yleensä ei edes ala haisemaan kun ei sitä kakkaa säilö sinne roskikseen. Tämä ei tietysti onnistu jos on pieni vauva jonka kakka on vielä ihan löysää. Pissavaipan vaihdan yleensä siellä missä se on helpointa. Pöntön päällä on meidän mahdotonta vääntäjäkääntäjää todella vaikea pukea vaippaan, joten yleensä vaihdan lattialla/sohvalla/keittiön tuolilla. Yritän löytää sellaisen paikan, missä on suurempi alua paljasta lattiaa alla/vieressä. Jos vauva sattuisi pissaamaan niin tarjoutuisin välittömästi siivoamaan. Vauva ei ole koskaan pissannut vaipanvaihdon yhteydessä parin kk iän jälkeen. 

Ja kyllä mun mielestä kakkavaipan yhteydessä pylly pestään AINA. Koskaan en ole kakkaa kosteuspyyhkeellä pyyhkinyt, vaan aina olen pessyt. 

Vierailija
26/27 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä olen vaihtanut kaverin luona myös sen kakkavaipan olkkarissa. Kaverillani tosin on kaksosvauvat ja hän vaihtaa itsekin vaipat siinä olkkarissa missä oleillaan, ei jaksa turhaa nipottaa. Jos joku vaihtaisi meillä olohuoneessa tai vaikka keittiössä niin ihan ok mulle. Hoitopöytää on ihan turha tuollaisella kohta 1-vuotiaalla käyttää, ei se siinä pysy. Vaippa puetaankin nykyään sylissä. En tiedä miten rauhallisia vauvoja ja taaperoita teillä on, mutta mun on ihan turha yrittää saada tuota meidän tyttöä pysymään selällään.

Vierailija
27/27 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä suotta kiukuttelemaan, ohjaat vaan suoraan sen vaipanvaihtajan sinne hoitopöydän viereen ja sanot että "ole hyvä, tässä". 

Jotenkin tuntuu että nykyaikana äidit ovat unohtaneet hyvät tavat KAIKESSA suhteessa mitä tulee vauvoihin. Kun ei meitä kiinnosta katsella sen vauvan ripulipeppua, ei vaikka se olisikin vuosien keinohedelmöitysten tulos. Siinä vaipassa on pissaa ja paskaa, ihan kuin vanhuksillakin on. Eikä heidänkään vaippojaan vaihdeta olohuoneessa. - tosin ei vissiin oikein muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän