Vaipan vaihto kylässä olohuoneessa yms.
Olenko jotenkin ahdasmielinen vai normaali äiti?
Minua on alkanut ärsyttämään kun kylässä käyvät ystävät joilla on pieniä lapsia vaihtavat surutta kakkavaipan olohuoneen sohvalla tai matolla, vaikka olen yrittänyt vihjaista että vessassa olisi hoitopöytä ja vaipparoskis niin silti vastataan että "Kyllä tämä tässä menee". Sitten se kakkavaippa saattaa lojua siinä lattialla tai pahimillaan olohuoneen pöydällä, kunnes äiti käy keittiössä ja heittää haisevan vaipan keittiön roskikseen.
On minullakin vauva, mutta en ikinä vaihda vaippaa meidän vaalealla sohvalla tai matolla, koska vahinkoja edelleen sattuu harva se päivä. Ja tuskin kenenkään mielestä on kiva juoda kahvia ja syödä tarjottavia kun kakka haisee.
Miksei sitä vaippaa voi vaihtaa siellä hoitopöydällä? Kun meilläkin wc on olohuoneen vieressä. Olenko ainoa jota asia häiritsee?
Kommentit (27)
Mä en voi myöskään sietää sitä. En myöskään siedä että ne haisevat vaipat jätetään meidän keittiön roskikseen löyhkäämään. Huomaavainen vieras vie omat kakkavaipat mennessään. Tästä en kyllä kehtaa kenellekään huomauttaa.
Meillä ei enää vaippaikäisiä ole, mutta silloin kun oli, otin omat kakkavaipat aina kyläpaikasta mukaani ja heitin ulkona roskikseen. Paitsi jos kyläpaikassa oli omia vaippaikäisiä, jonka vaipat löyhkäsivät roskiksessa muutenkin. Silloin en välittänyt.
Muakin ärsyttäisi. Erityisesti, kun on niin hyvä tilanne, että on se hoitopöytäkin käytössä, kaikissa kyläpaikoissa ei ole.
Ensi kerralla sanot suoraan, et halua, että siinä matolla vaihdetaan, ettei tule mitään vahinkoja. Sanot, että meillä ainoa vaipanvaihtopiste on kylppärin hoitopöytä. Mieti sanasi etukäteen. Ei tuosta voi kukaan loukkaantua.
Ymmärrän kyllä, mutta et varmaan voi kuin aika selkeästi sanoa, että vaihda vaippa vessassa, siellä on siihen hyvä tila.
Peruskäytöstavat ovat auttamatta unohtuneet monilta nyky äitiytyneeltä.
en tykkäisi jos meidän sohvalla tai villamatolla kävisi söpö pikku kakkavahinko. Pissatkin voi vauvalta lentää vaipanvaihdon yhteydessä ihan hyvin. Kylppäriin mars!
Tai kun yökylässä oleva äiti laittaa vauvansa ottamaan ilmakylpyä villamatolle suojanaan harso. Mitäköhän se harso estää jos pissa tulee? Okei ei ehkä suihkua niin kauas, mutta kyllä se mattoonkin asti leviää.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 15:43"]
Mä en voi myöskään sietää sitä. En myöskään siedä että ne haisevat vaipat jätetään meidän keittiön roskikseen löyhkäämään. Huomaavainen vieras vie omat kakkavaipat mennessään. Tästä en kyllä kehtaa kenellekään huomauttaa.
Meillä ei enää vaippaikäisiä ole, mutta silloin kun oli, otin omat kakkavaipat aina kyläpaikasta mukaani ja heitin ulkona roskikseen. Paitsi jos kyläpaikassa oli omia vaippaikäisiä, jonka vaipat löyhkäsivät roskiksessa muutenkin. Silloin en välittänyt.
[/quote]
Sama täällä.
Huomaavainen vieras vie omat kakkavaipat mennessään. Tästä en kyllä kehtaa kenellekään huomauttaa.
[/quote]
Huomaavainen vieras ei toisi sitä rääkyvää ja paskovaa vauvaansa ollenkaan mukanaan, vaan hankkisi sille hoitajan, jos haluaa itselleen jotain sosiaalista elämää. Parasta olisi, jos äiti keskittyisi ihan siellä kotioloissa ensin omien kakaroidensa kasvattamiseen sivistyneiksi ihmisiksi ennen kuin tunkee itseään muiden ihmisten joukkoon varsinkin jos niiden lasten täytyy olla mukana. Äidit ja lapset pitäisi oikeastaan eristää kokonaan omaan karsinaansa, mutta eiväthän ne suostu pysymään siellä. Äidit haluavat tunkea itsensä ja lapsensa sellaistenkin ihmisten seuraan, joilla on vähän toisenlainen elämänvaihe, johon kakkavaipan tuoksu ei mahdu. Tästä en kyllä kehtaa kenellekään huomauttaa.
En tiedä ärsyttäisikö, kun ei ole yhtään niin tyhmää tuttavaa/ystävää etteivät osaisi käyttää kylppäriä tai vessaa vaipanvaihtoon.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 16:26"]
Huomaavainen vieras vie omat kakkavaipat mennessään. Tästä en kyllä kehtaa kenellekään huomauttaa.
[/quote]
Huomaavainen vieras ei toisi sitä rääkyvää ja paskovaa vauvaansa ollenkaan mukanaan, vaan hankkisi sille hoitajan, jos haluaa itselleen jotain sosiaalista elämää. Parasta olisi, jos äiti keskittyisi ihan siellä kotioloissa ensin omien kakaroidensa kasvattamiseen sivistyneiksi ihmisiksi ennen kuin tunkee itseään muiden ihmisten joukkoon varsinkin jos niiden lasten täytyy olla mukana. Äidit ja lapset pitäisi oikeastaan eristää kokonaan omaan karsinaansa, mutta eiväthän ne suostu pysymään siellä. Äidit haluavat tunkea itsensä ja lapsensa sellaistenkin ihmisten seuraan, joilla on vähän toisenlainen elämänvaihe, johon kakkavaipan tuoksu ei mahdu. Tästä en kyllä kehtaa kenellekään huomauttaa.
[/quote]
Huoh. Tuskin ihmisestä tekee lapsenvihaajaa se, että hän ei erityisesti pidä lapsenkakasta ja toivoisi lapsen vanhempien hoitavan vaippa-asiat mahdollisimman diskreetisti? Vaikka lapsen vanhempien arkeen kakkarumba kuuluukin, ei kullannupun kakka vaikuta muiden ihmisten silmissä tai nenässä yhtään ihastuttavammalta kuin muukaan paska.
Voi herranjestas, jos se kakkavaippa roskiksessa häiritsee, niin senän voi vaikka itse kiikuttaa ulos. Ja se vaippa roskiksessa ei haise yhtä pahalta kuin aikuisen miehen paska vessanpöntössä...
Yllättävää. Pissavaipan voi minusta vaihtaa missä vaan (tosin kylässä ollessani sujautan jonkun liinan vauvan pyllyn alle), mutta toki kakkavaippa vaihdetaan juoksevan veden ääressä, oli hoitopöytää tai ei. Miten ne sen vauvan pyllyn pesee olohuoneessa?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 17:55"]
Voi herranjestas, jos se kakkavaippa roskiksessa häiritsee, niin senän voi vaikka itse kiikuttaa ulos. Ja se vaippa roskiksessa ei haise yhtä pahalta kuin aikuisen miehen paska vessanpöntössä...
[/quote]Onneks meillä ei ole pönttöä keittiössä. Paskanhaju ja keittiö ei vaan sovi yhteen.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:01"]
[/quote]Onneks meillä ei ole pönttöä keittiössä. Paskanhaju ja keittiö ei vaan sovi yhteen.
[/quote]
Sopiiko paskanhaju kylpyhuoneeseen, josta se leviää saunaan? En ymmärrä näitä nykyasuntoja, missä wc-pönttö laitetaan tojottamaan lähes keskelle kylpyhuonetta, kuvottavaa!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:01"]
[/quote]
Sopiiko paskanhaju kylpyhuoneeseen, josta se leviää saunaan? En ymmärrä näitä nykyasuntoja, missä wc-pönttö laitetaan tojottamaan lähes keskelle kylpyhuonetta, kuvottavaa!
[/quote]Paremmin kuin keittiöön.
[/quote]
En tiedä miten hygieenisiä teillä ollaan, mutta meillä ihan kaikki aikuiset perheenjäsenet osaavat käyttää wc-harjaa ja vessassa on hyvä tuuletus. Ja onko muiden ihmisten kuin lapsen vanhempien asia kuljetella lapsen paskavaippoja?
Mutta milläs varmistatte sen ettei uutta pissa vahinkoa tule juuri kun olette vaihtamassa sitä pissavaippaa siellä olohuoneessa?
En todellakaan vihaa lapsia, mutta en halua nähdä/haistaa vieraiden lasten kakkaa olohuoneessani/keittiössäni. Oman lapsen kakka ei tietenkään ällötä samalla tapaa, mutta silti vaihdan vaipan aina vessassa.
Eikä se vaippa siellä keittiön roskiksessa niin haittaisi, jos tietäisin sen olevan siellä että voisin viedä roskat vieraiden lähdettyä. Mutta jos vaippa ehtii olemaan siellä tunteja tai koirat ehtii haistamaan sen jos poistumme kotoota, niin hyi yök.
Otsikon luettuani ajattelin, että on sellainen kyläpaikka, jossa on niin pieni wc, ettei siellä onnistu tai ettei olisi hoitopöytää. Kyllä mä käytän aina vessaa/kylppäriä jos mahdollista ja niin on tehneet kaikki vieraatkin.
En kuitenkaan nyt niin isoa ongelmaa asiasta tekisi.. huomauttaisin, että vessassa on hoitopöytä vaipanvaihtoa varten, mutta jos eivät itse haluaisi mennä sinne vaihtamaan niin olkoon. Kakkavaipoille voi tarjota muovipussukkaa jos haju häiritsee.
Älä kutsu niitä kylään, jos noin korpee.