Minut kutsuttiin lähinnä maksajan rooliin kaverin polttareihin, sain tietää että häät menivät enkä saanut kutsua
Olikohan tämä kaveruus nyt sitten tässä.
Minut otettiin polttareihin mukaan ja parempituloisena muu porukka halusi minun maksavan suurimman osan kaikesta. Suostuin tähän koska tiesin heidän rahatilanteensa. Päivä päättyi kalliiseen ravintolaan ja loppulasku kaikkien syötävistä ja juotavista lykättiin minun vastuulleni. En kuitenkaan ole niin hyvätuloinen että olisin maksanut kuuden hengen syötävät ja juotavat omasta pussistani (loppulasku reippaasti yli 400€) Kun kieltäydyin ja vaadin että lasku jaetaan tasan, porukka maksoi naamat nurinpäin oman osansa. Myöhemmin minusta kirjoitettiin ilkeästi someen selän takana (tunnistin kyllä kenestä puhuttiin)
Nyt sain kuulla että häät olivat ja menivät. Kuvissa näkyvät kaikki muut polttariporukasta.
Millainen ihminen tekee tällaista, kysyn vaan?
Kommentit (22)
Älä ole kynnysmatto enää jatkossa.
no ei ainakaan sun ystävät,eikä varsinkaan morsian/sulhene tai mikä kombo nyt on ollutkin.
Laita sinne faceen kuva kukkarosta,eiks siellä ole se gif missä Travolta hyppää tyhjästä kukkarosta,siihen siisti lause että...no,en nyt keksi,jotenkin kroisoksesta keppikerjäläiseksi kun ois pitänyt syöttää...no joo,ehkä et enää pidä yhteyttä mosiiin kavereihin. Itse suuttuisin kanssa!
Kas ettet ole jo aikaisemmin tehnyt heihin pesäeroa.
Onpa kurjaa. Ikäviä ihmisiä.
Eikö hääkutsut kuitenkin lähetellä aika ajoissa? Voisi sitten polattreihin osallistua kutsutut, kun kaaso hoitaisi asian hyvin.
Jätä ihan suosiolla tuommoset, ei voi pitää edes kavereina. Törkeää.
Tuommoset tyypit on niin w e e teetä, että et ole menettänyt mitään. Laita jokaiselle suora palaute ja lopuksi, että tämä on nyt tässä.
Kerrotko näille, että suurin osa ei ole koko lasku?
poistaisin samantien ne facebook kavereista.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole kynnysmatto enää jatkossa.
Sen takia ap:ta ei taidettu häihin kutsuakkaan, kun ei ollut mikään kynnysmatto. Kynnysmatto ei olisi uskaltanut avata ravintolassa suutaan ja kieltäytyä maksamasta yksinään.
Tämähän on ilmiselvä provo.
Kaikkea ne tyhmät mamma uskovatkin.
Voit aina muistuttaa, että "en minä mikään Rockefeller ole ja se on teidän onnenne, sillä hän se vasta saita olikin". Jos ystäväsi eivät tiedä kuka oli Rockefeller, niin vaihdat välittömästi sivistyneempiin ysrätäviin.
Kyllä se oli nyt tossa. Ei se ole sinun vikasi, ettei muilla ole rahaa. Monet kerrat olen syönyt kanasalaatin vedellä, ja vielä useammin jättänyt menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ilmiselvä provo.
Kaikkea ne tyhmät mamma uskovatkin.
Provo on! Onhan ne hääkutsut lähetetty jo aikapäiviä sitten, jos polttareita jo vietettiin.
Tuohan on tuollainen marttyyri-itsesääli ajatus, missä ap haluaa rypeä. Entäs, jos morsian (rouva) tulee nyt itkua tuhraten pyytämään sinulta vielä rahaa häämatkaan? Olet vaikean pulman edessä :D.
Voitas yhdessä keksiä ap:lle lisää kärsimyksiä.
Aika ikävää olettaa, että yksi maksaisi muidenkin puolesta. Minulla on rahaa ja joskus joudun tuollaiseen tilanteeseen, että minulle lasku uhkaa lykkääntyä. Nyt sanon jo ennakkoon, että minulla ei ole varaa ja keksin selityksiä yllättävistä menoista. Yksi kaveri ruinasi aina rahaa lainaan ja lopulta kun sanoin, ettei minulla ole, niin hän sanoi, että "pitäisikö sinun mennä parempaan työpaikkaan, niin olisi enemmän rahaa". Kutsuja illanviettoon häneltä tuli usein silloin kun hän oli rahaton ja oletuksena oli, että minä tarjoan. Ryhdyin sanomaan, että mielellään tulen, mutta rahatilanteeni on heikko (vaikka ei ollutkaan) joten poistui se, että minua katsotaan kerjäävillä koirasilmillä kuivin suin baarissa.
Hirveitä ihmisiä! Älä ole tuommoisten kanssa missään tekemisissä!
Mulle kävi näin: mies oli ollut apuna järjestämässä polttareita, eikä ollut tajunnut että sinne kutsutaan vain häihin kutsuttuja! Voi sitä häpeän määrää. Meillä oli pieni häätila johon oli jo valmiiksi ahdettu liikaa, eikä siis näitä ”ylimääräisiä” kavereita perheineen tai edes ilman voinut ajatella kutsuvansa. Ihan hirveää oli selitellä, onneksi ei ollut mitään kallista järjestetty, mutta silti. Vieläkin hävettää kun ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi näin: mies oli ollut apuna järjestämässä polttareita, eikä ollut tajunnut että sinne kutsutaan vain häihin kutsuttuja! Voi sitä häpeän määrää. Meillä oli pieni häätila johon oli jo valmiiksi ahdettu liikaa, eikä siis näitä ”ylimääräisiä” kavereita perheineen tai edes ilman voinut ajatella kutsuvansa. Ihan hirveää oli selitellä, onneksi ei ollut mitään kallista järjestetty, mutta silti. Vieläkin hävettää kun ajattelen.
Siis kenen polttareita mies oli järkkäämässä? Sinun, omiaan vai jonkun muun? En ymmärtänyt kuka häpesi.
Todella törkeää. En haluaisi olla enää tekemisissä näiden ihmisten kanssa.