Työhaastattelija lupasi soittaa, muttei soittanut?
Olin n. 3 viikkoa sitten eräässä työhaastattelussa ja he lupasivat soittaa sieltä seuraavaan viikkkoon mennessä kunhan ovat tarkastelleet syksyn tilannetta. Soittoa ei kuulunut joten otin puhelimen itse käteen ja soitin, sieltä sanottiin että eivät ole vielä ehtineet hoitaa tätä asiaa ja sanoivat hyvä kun soitit. Lupasivat taas soittaa seuraavan viikon loppuun mennessä, mutta soittoa ei kuulunut. Onko järkevää enään ottaa itse yhteyttä? Tajuan kyllä jos eivät ota minua töihin, mutta mikseivät voi sitä suoraan sanoa? Mitä tekisitte itse?
Mielestäni haastattelu meni todella hyvin ja annoin itsestäni hyvän kuvan ja haastattelija oli myös erittäin mukava ja aidosti vaikutti kiinnostuneelta.. Mikä meni vikaan?
Kommentit (12)
Kuulostaa vähän työpaikkani toiminnalta: ensin mietitään, että jossain vaiheessa olisi tarvetta ehkä uudelle työntekijälle, julkaistaan ilmoitus nopealla aikataululla, saadaan hyviä hakemuksia ja hakijoita haastatellaan, ja sitten vasta aletaan tarkemmin funtsimaan, missä vaiheessa nyt tarvittaisiin, ja kuka näistä nyt palkattaisiin. Ihme sähläystä siis, mutta mikäli haluat kyseiseen paikkaan, kannattaa osoittaa oma aktiivisuus, sillä erottuu muista hakijoista positiivisesti ja sitä moni rekrytöintiä tekevä arvostaa.
Odottaisin vielä ainakin pari viikkoa ennen seuraava soittoa. Monesti kestää tosi pitkään että firmat saa noita asioita selvitettyä. ja voihan se olla ettei niillä ole itsellä jokin kauppa varmistunut vielä ja siihen tarvitsevat lisää tekijöitä.. Kuukausikin voi mennä nopeasti..
kuulostaa harmillisen tutulta. Ei tule tietoa vaikka on luvattu, tai sitten tulee viikkoja/kuukausia myöhässä, niin ettei enää ole sitä osannut odottaakaan.
Itse en soittaisi. Liika päällepäsmäröinti aiheuttaa vain ärtymystä ja on jotenkin noloa. Onhan se kurjaa, että ajattelevat, että sinun aika ja elämä on mitätöntä ja sulla aikaa odotella. Mut fraasejahan nämä soittamiset on. Aivan kuten ne sanonnat, kun näkee jonkun tutun hamasta menneisyydestä ja sanotaan "Tavataan joskus/soitellaan". ...vaikka ei vaihdettaisi edes numeroita...
Eivät ole vaan ehtineet vielä hoitaa asiaa. Mua rekrytoijana enemmän ärsyttäisi tyyppi joka soittelee "koko ajan". Jos haluavat sut töihin niin palaavat asiaan. Hyvä rekrytoija soittaa haastatelluille mutta ei valituille myöskin, mutta kaikki ei sitä varmaan tee.
Toisaalta aktiivinen kyselijä selkeästi ainakin osoittaa olevansa todella kiinnostunut ko. työpaikasta ja voi luoda tällä tavalla hyvän kuvan.
Aktiivinen kyselijä osoittaa, että pitää omaa asiaansa tärkeämpänä kun rekrytoivan esimiehen kaikkia muita töitä. Minä minä minä, mun työpaikka. Kyllä se palaa asiaan kun ehtii.
no. Jos olisiivat susta oikeasti kiinnostuneita, kyllä soittaisivat.
Mä soitin kerran yhdelle oharihemmolle joka silmiin katsoen ja kättä puristaen sanoi että "Me soitamme varmasti joka tapauksessa kun selviää ketkä pääsivät jatkoon".
Kului juurikin 3 viikkoa
Soitin perään. Hemmo soperteli että "ai niin joo olemme palkanneet tähän tehtävään toisen henkilön".
Jos kantti kestää, voi kysyä rauhallisesti että
- "Onko joku syy, että et soittanut ja ilmoittanut jatkoon päässeistä vaikka näin oli sovittu ?"
jos tyyppi ei ole ihan tyhmä, voi olla että seuraava hakija saa paremman kohtelun
Terveisin eräs tänään 2 hylkäävää vastausta saanut erittäin hyvä työntekijä
[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 16:26"]
Eivät ole vaan ehtineet vielä hoitaa asiaa. Mua rekrytoijana enemmän ärsyttäisi tyyppi joka soittelee "koko ajan". Jos haluavat sut töihin niin palaavat asiaan. Hyvä rekrytoija soittaa haastatelluille mutta ei valituille myöskin, mutta kaikki ei sitä varmaan tee.
[/quote]
Kuule rekrytoija, jos et hoida hommiasi (=palaa asiaan sovitusti) voin uskoa että ärsyttää kun soitellaan. Mutta silti sellanen henkilö voi olla sellanen joka sen sun TOIMEKSIANTAJAN kanattaisi rekrytoida.
Meidän firmassa ainakin aktiiviset ihmiset jotka eivät jää odottelemaan, ovat erittäin toivottuja työntekijöitä. Eivät nämä pöydällä papereita makuuttavat virkailijat.
Soittaisin taas. Tosin kyseenalaistaisin vahvasti, haluaisinko töihin paikkaan, jossa hommat hoidetaan tuolla tavalla.