Jos muuten sun jalka amputoidaan niin saako sen jalan mukaan vai minne se viedään, kuitenkin se on oma jalka?
Kommentit (273)
Laittavat sulle dogibägiin mukaan jos pyydät.
Isällä oli poistetut sappikivet purkissa muistona. Mulla tuli sama vaiva jo 25 v mutta eivät antaneet, pyysin.
Jos jalkaterä on ehjä, sen voi liittää tynkäön, mutta varpaat taaksepäin.
Luin omaelämänkerrallisesta kirjasta, jossa oli lääkäriltä (ei vielä valmis lääkäri) poistettu polven lähellä olleen syövän takia keskiosa jalat ja jalkaterä laitettiin noin.
Nään sieluni silmin ap:n vakavana leikkauksen jälkeen, valmiina asialliseen väittelyyn ja puolensa pitämiseen:
"Tää on kuitenkin mun oma jalka".
😄
Alkoi naurattamaan ajatus siitä, että oma jalka olisi"säilössä" esim. jossain varastossa tai kodin seinällä ^^
Entä jos kuolen siinä amputaatioleikkauksessa, niin viedäänkö se jalka silti poltettavaksi vai saako sen siinä tapauksessa mukaan hautaan?
Vierailija kirjoitti:
Ennen sai esim. sappikivet. Muistan, kun äidillä oli ne purkissa. Itse en saanut kohtua enkä luupalaa jalasta, mutten kyllä pyytänytkään.
Sappikivistä saa Joulukuusen koristeet se koko Joulukuusihan alkoi siitä kun voittaja ripusti ne vihollisen sisukset kuuseen merkiksi voitosta. Pakanatapoja. Ihan kunnioituksesta nykyään ne koristeet ovat muista syistä.
Se annetaan Heleniuksen isän maailman kilteimmälle koiralle lounaaksi.
Jaloista tehdään urheiluvälineitä, joita myydään alan liikkeissä. Kysyt vaan tarvikkeita jalka-palloa varten, niin myyjä tietää mitä tuoda näytille.
En kyl haluis jalkaa nurkkiin mätänemään
Yhdessä dieettikirjassa oli kysytty, että laihtuuko jos syö oman jalkansa. Siihen vastaukseen oli sitten laskettu jalan kalorit ja otettu huomioon myös menetetyn jalan takia pienempi kulutus.
Jalka tulisi ehdottomasti saada mukaan. Se olisi illanistujaisten varma vetonaula esim. pullonpyörityksen korvikkeena. Se tarttuisi kätevästi mukaan vaikkapa mökillekin, jossa sillä pelattaisiin vaikkapa jotain mölkyn tapaista porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain käden mukaan. Sillä on hyvä rapsuttaa selkää ja huitoa kärpäsiä.
Täällähän sitä aina sanotaan naisen puutteesta valittaville, että sitten pitää turvautua omaan käteen.
Eräs jenkkimies pyysi saada jalkansa mukaan ja järjesti kavereilleen tilaisuuden kokeilla ihmislihan syöntiä.
Juttu ja kuvia löytyy googlettamalla foot tacos.
Instagramissa on nuori jenkkinainen, joka preparoituttitti amputaatiojalkansa. Siinä on vain luut jäljellä, ja nainen sitten poseeraa kaverikuvissa sen kanssa turistinähtävyyksissä, tyyliin ”minä ja jalka Eiffel-tornilla”. Harmi kun en muista nimeä, minusta se oli hulvatonta
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni poistettiin korva, tein siitä kirjanmerkin.
Minä käytän koirankorvia.
Kyllä sille jalalle aina käyttöä löytyisi!
Vierailija kirjoitti:
Hautakivessä ois jo tarrat niistä osista jotka ois haudattu, kuten silmä, jalka, tukka...
Sitten sinä olisit jo toinen jalka haudassa, kirjaimellisesti
Ja ei oo enää kirjat hiirenkorvilla! Nerokasta.