Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmisruoka parempaa kuin itse tekemäni mauton mössö

Vierailija
09.09.2013 |

Joopa joo... Onko joku jo keksinyt "Suomen surkein kokki" -ohjelman? Voisin nimittäin ilmoittautua siihen, ja saletisti myös voittaa koko roskan!

Siis tuo ruuanlaitto ei vaan suju, ihan turha säätää yli tunti keittiössä ja yrittää tehdä jotain makaronilaatikkoa, kun kaupasta saa 10x paremman laatikon parilla eurolla. Sitä helkatin makaronilootaakin olen tehnyt ties kuinka monta kertaa, mutta aina se on samanlainen mureneva ja mauton mössö. Nakkikastikkeeni on ruskeaa vettä, jossa kelluu nakinraatoja, mokkapalani on aina niin kummallisen makuisia, että suurin osa lentää suoraan roskiin. Roskis tykkää myös kuivasta lihamurekkeestani ja pahvilta maistuvista jauhelihapihvesitä. Ja kyllä, seuraan ohjeita, mutta jotenkin aina tapahtuu jotain kummia ja kaikki ei mene putkeen. 

Ainoa arkiruoka minkä osaan kunnolle tehdä on kananuudelikeitto: perunaa, kanaa, nuudeleita, pakastevihanneksia ja liemikuutio. Tilliä päälle. Nam nam vaan. Taidan olla ainoa tälläinen täystuho keittiössä? niin ja ikää on semmoiset 20+ 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi paljon minkäänlaista vaivaa, että opettelee laittamaan edes auttavasti maistuvaa ruokaa. Tälle ei ole olemassa tekosyytä, onnistuu varmasti jokaiselta aikuiselta.

Vierailija
42/49 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy youtubesta kattoo jotain, siellä taas tehään mokkapaloja kuin liukuhihnalta. miten se mokkapalojen kuorrutekin kuivuu mulla aina ihan kovaksi koppuraksi, ennen kun saan levitettyä sen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto on kyllä tympeetä hommaa. Ihan kun siivous. Meillä ei kumpikaan osaa eikä halua kokata. Olis voinut yrittää naida kokin mutta ei tullut mieleen.

Vierailija
44/49 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä peruskeittokirja on esim Kotiruokaa. Siellä on myös paljon "oheistietoa" ruoanlaitosta, ei pelkästään reseptejä.

Ja tuohon kuorruteongelmaan, jos 50g voita ei riitä, tuplaa määrä seuraavalla kerralla ihan suosiolla :)

Vierailija
45/49 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 16:51"]

Joopa joo... Onko joku jo keksinyt "Suomen surkein kokki" -ohjelman? Voisin nimittäin ilmoittautua siihen, ja saletisti myös voittaa koko roskan!

Siis tuo ruuanlaitto ei vaan suju, ihan turha säätää yli tunti keittiössä ja yrittää tehdä jotain makaronilaatikkoa, kun kaupasta saa 10x paremman laatikon parilla eurolla. Sitä helkatin makaronilootaakin olen tehnyt ties kuinka monta kertaa, mutta aina se on samanlainen mureneva ja mauton mössö. Nakkikastikkeeni on ruskeaa vettä, jossa kelluu nakinraatoja, mokkapalani on aina niin kummallisen makuisia, että suurin osa lentää suoraan roskiin. Roskis tykkää myös kuivasta lihamurekkeestani ja pahvilta maistuvista jauhelihapihvesitä. Ja kyllä, seuraan ohjeita, mutta jotenkin aina tapahtuu jotain kummia ja kaikki ei mene putkeen. 

Ainoa arkiruoka minkä osaan kunnolle tehdä on kananuudelikeitto: perunaa, kanaa, nuudeleita, pakastevihanneksia ja liemikuutio. Tilliä päälle. Nam nam vaan. Taidan olla ainoa tälläinen täystuho keittiössä? niin ja ikää on semmoiset 20+ 

[/quote]

Sulla on koko loppuelämä aikaa oppia kunnon kokiksi:) Hyvän ruuan tekeminen on helppoa. Kokeilemalla, maistamalla ja maustamalla. En minäkään saa makaronilaatikosta keskivertoa paremman makuista mutta mielummin teenkin muita maukkaampia ruokia. Pataruuista saa taivaallisen hyviä, kasvisruuista samoin.

Kokeiluniloa!

Vierailija
46/49 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva nähdä pari käyttämääsi reseptiä (muita kuin tuo nakkikastike koska en itse sellaista ole kokkaillut), ehkä siitä selviäisi jotain. Ja kyllä ruoanlaitto on taito johon pitää käyttää satoja jollei tuhansia tunteja... Esimerkkinä, olen jo 10 vuotta tehnyt lihapullia vaihtelevan huonolla menestyksellä. Nyt lopulta niistä on alkanut tulla herkullisia! Olen kokeillut varmaan parillakymmenellä eri ohjeella ennen kuin tähän päästiin. Lihapullat on muuten yllättävän vaikea ruoka siksi koska taikinaa ei voi maistaa etukäteen, tai siis itse en maista enkä jaksa koepaistaakaan. Useimpiin muihin ruokiin voi sentään lisätä mausteita valmiinakin.

Paras vinkkini: Jos ruoka on mautonta, lisää vähän suolaa, sekoita ja maista sitten uudestaan. Yllättävän usein mauttomuus on juuri suolasta kiinni, sitä ei voi täysin korvata millään muulla mausteella.

Vierailija
47/49 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi kuulostaa paremmalta?

a. murentuneet / liian kovat mauttomat (suolaa kyllä ripoteltu) perunat, kastikkeena ruskea vesi, jossa kelluu pari lihapullaa, salaatiksi pari kurkkua ja tomatin siivua. Aikaa käytetty reilusti yli tunti. jälkiruuaksi muffinsseja, jotka maistuu pahvilta, päältä kovat sisältä raa'at. 

b. mikrossa lämmitetty valmisruoka, esim. kirjolohikiusaus / kanaviilokki yms. salaatiksi joku italiansalaatti. jälkkäriksi leipomosta ostettua kääretorttua. Aikaa, pari minuuttia. 

Vierailija
48/49 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on asenteessa tai lukutaidossa. Jäikö kotitaloustunnit väliin? Siellä opin tekemään perusruokia ja juurikin mokkapaloja. Nykyään haen ruokaohjeita netistä ja ohjeet ovat sikäli helppoja, että onnistuu kyllä.

Vierailija
49/49 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 17:46"]

täytyy youtubesta kattoo jotain, siellä taas tehään mokkapaloja kuin liukuhihnalta. miten se mokkapalojen kuorrutekin kuivuu mulla aina ihan kovaksi koppuraksi, ennen kun saan levitettyä sen? 

[/quote] JOtain sun täytyy tossa tehdä väärin. Miten sä sen kuorrutteen teet?