Aiotko antaa luvan rokottaa poikasi HPV-rokotteella?
Nyt syksyllähän rokote annetaan automaattisesti kouluissa jos vanhemmat ei erikseen kiellä tai oppilas itse ei halua.
Kommentit (8)
Lapsi saa päättää lopulta,mutta kerron että älä ota.
Ei. Koska olen keskustellut poikani kanssa ja olemme yhdessä sopineet, että hän harrastaa seksiä vain avioliitossa sopivan ja siveän tytön kanssa.
(Ja kyllä: vastasin kieli poskessa. Mutta moni on väittänyt ilmeisesti ihan tosissaan samaa soopaa tyttärestään vastaavissa keskusteluissa)
Sitä TARJOTAAN ja siitä infotaan myös kotiin, ja halukkaat sen rokotteen saa.
Ja kyllä, molempien lasteni toivon ottavan sen kunhan se aika koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet? Ainakaan Espoossa ei anneta. Ihan aktiivisesti pitää itse varata aika rokotteen antoa varten. Poika on 15v ja päättää asian itse. Pohtii vielä, mutta on kallistumassa ottamisen puolelle näköjään[/quote
Tiedän koska olen hoitoalalla, ehkä teilläpäin on eri systeemi vielä.
Vanhempien joita se koskee kannattaa kyllä lukea hpv rokotteen haitoista, ovat ihan todellisia ja nuorella on oikeus tietää myös mahdolliset haitat ja tehdä sen jälkeen päätös.
Emme asu Espoossa, mutta ihan lähellä, ja meille tuli kyllä wilma-viesti, että kaikki pojat (5. lk) rokotetaan, jos ei vanhemmat erikseen kiellä 31.8. mennessä.
Meidän pojat ottaa sen koska ei omisteta foliohattua ja rokote on alkuaikojen vaikeuksien jälkeen paranneltu.
Miksi valehtelet? Ainakaan Espoossa ei anneta. Ihan aktiivisesti pitää itse varata aika rokotteen antoa varten. Poika on 15v ja päättää asian itse. Pohtii vielä, mutta on kallistumassa ottamisen puolelle näköjään