Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisten kenkävalinnat ovat niin tyylittömiä?

121212
23.08.2020 |

Tässä XL-kokoisten t-paitojen ja telttatunikoiden luvatussa maassa ei ehkä pitäisi yllättyä asiasta, mutta ihmettelen silti kuinka suomalaisten kenkävalinnat voivat olla niin tyylittömiä?

Yhäkin kaupungilla näkee sämpylätennareita, Crocseja, ja tiiliskiven muotoisia bootseja. Suurin osa näistä heikkolaatuista halpiskamaa johon ei panosteta yhtään suhteessa kaikkeen muuhun.

Jo muutamalla satasella saa edes vähän kelvollisemmat ja tyylikkäämmät kengät jotka kestävät hyvin huollettuna kauan, koska ommellut pohjat (vs liimatut) voi vaihdattaa suutarilla. Ei luulisi olevan suuri investointi.

On turn-off naisessa jos haluttaisiin muuten kaikkea luksusta, mutta kengät ovat mallia halpistennarit jostain tavaratalosta. Korkokengät näyttäisivät paljon paremmalta jos ollaan vaikka ravintolaan tai kunnolliseen yökerhoon menossa.

Miesten tyyli on yhtä heikolla tasolla, mikä on ymmärrettävää koska naiset eivät arvosta tyyliä ollenkaan, paitsi merkkinä asemasta ja statuksesta.

Palstan koulutetut kosmopoliittinaiset voisivat kommentoida ainakin naisten osalta mistä tämä johtuu?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama satanen on paljon rahaa etenkin kun tarvitaan useammat kengät eri säälle.

Vierailija
2/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räzistinen aloitus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä sääolosuhteissa haetaan käytännöllisyyttä ei tyyliä...

Vierailija
4/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä oikein asut? En tunnista ongelmaa.

5/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuosien syöpähoitojen jälkeen köyhä. Pari sataa on suuri summa.

Korkokengillä kävelyn jätän niille, joita kiinnostaa vahingoittaa jalkojaan. 

Vierailija
6/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei arvosteta pukeutumista niin paljon  kuin etelä-Euroopan maissa. Suurin osa vuodesta kylmää talvea tai ikiloskaa, joissa villakangaspuku ja nahkapohjakengät eivät ole parhaat vaatteet.  Toimistotyöasuna sentään on vielä pukuja ja korkokenkiä ainakin pankki- ja rahoitusalalla. 

Ei Suomessa voi pojillekaan laittaa päälle villakangastakkia ja polvihousuja, kuten Ranskassa. Vähintäänkin kiusatuksi joutuu, jos ei ole toppahaalaria kuten muillakin. Ostin tyttärelleni  Lontoosta kauniin  villakangastakin ja hatun. Sain lahjoa 5-6 -vuotiasta aika kauan, että edes kaupungilla kävellessämme suostui asun päälleen ottamaan. Häntä ärsytti, kun kaikki täti-ihmiset pysähtyivät ihastelemaan takkia :D

Nyt sentään on kauniita vaatteita Suomessakin, mutta käytännöllisyys edellä mennään aina.  

Vierailija
7/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ollut tuo 121212-kirjoittaja joka yhdessä ketjussa suositteli jotain herrainliikkeen kenkiä jotka muka olivat hyvä "budjettivaihtoehto" jos ei ole rahaa?

Maksoivat tyyliin 500 euroa/pari.

Vierailija
8/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin joskus pukeutua tyylikkäästi, mutta näytin yhtä feikiltä kuin tatuoitu nuorisorikollinen puku päällä oikeudenkäynnissä. Vaelluskengillä pärjää vuoden ympäri Helsingissä.

Vierailija
9/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaisilla periytynyt qleveä jalan malli. Ja nyt on ns iskäkengät muotia. (Iskäkenkä? Oliko se tuo sana vai joku muu?)

Vierailija
10/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35379 kirjoitti:

No sehän on kurjaa kuulla. Toivottavasti kuitenkin olet parantunut, se nyt on tyylikkyyttäkin tärkeämpää.

Vierailija
11/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sä oikein asut? En tunnista ongelmaa.

Hki.

Vierailija
12/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaablaa

Vierailija
13/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ollut tuo 121212-kirjoittaja joka yhdessä ketjussa suositteli jotain herrainliikkeen kenkiä jotka muka olivat hyvä "budjettivaihtoehto" jos ei ole rahaa?

Maksoivat tyyliin 500 euroa/pari.

Tarkoitat varmaankin Herrainpukimoa.

Vierailija
14/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaterveyteni on minulle tärkeämpää kuin kenkämuoti.

15/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Käyttäjä35379 kirjoitti:

No sehän on kurjaa kuulla. Toivottavasti kuitenkin olet parantunut, se nyt on tyylikkyyttäkin tärkeämpää.

Kiitos! Olen parantunut, mutta minut irtisanottiin syöpähoitojeni aikana yt-neuvotteluissa ja uuden työn löytäminen oli hankalaa. Löysin työn, mutta palkkani romahti. Harmillinen tilanne syöpähoitovuosien jälkeen. 

16/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asiallisen tyylikkäitä kenkiä ja sitten niitä pihatyö- ja lenkkikenkiä. Korkokengissä 5 cm korko on vielä jalkaystävällinen, sitä korkeammat pilaavat jalat. En ole tavannut vielä sellaista miestä, joka menisi oman terveyteni edelle.

Vierailija
17/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat kengät kestää vuosia. Tekonahkakengät kestää yhden talven.

Kumpi on ekologisempaa ja kumpi säästää?

Vierailija
18/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkaterveyteni on minulle tärkeämpää kuin kenkämuoti.

Tyylikäs kenkä ei ole aina korollinen.

Vierailija
19/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman satasen kenkiä en kyllä käytä, mutta satasellakin saa jo huollettavissa olevat hyvät nahkakengät. Ostan mieluummin yhdet hyvät 5-10 vuodeksi kuin 5-10 paria halpaa keinomateriaalia.

Korot voi olla myös hyvät jalassa, jos ei joka päivä käytä.

Vierailija
20/55 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35379 kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Käyttäjä35379 kirjoitti:

Kiitos! Olen parantunut, mutta minut irtisanottiin syöpähoitojeni aikana yt-neuvotteluissa ja uuden työn löytäminen oli hankalaa. Löysin työn, mutta palkkani romahti. Harmillinen tilanne syöpähoitovuosien jälkeen. 

Kuulostaa kyllä harmilliselta. Mutta hyvä että henki säilyi ja olet päässyt takaisin työelämään. Voihan sitä sitten panostaa tyyliinkin kun saa talouden takaisin jaloilleen.