Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paksuntaako permanentti ohutta, pitkää tukkaa?

Vierailija
08.09.2013 |

Vai onko se vain lopun alku jo ennestään ohuelle tukalle? Mitä ihmettä tekisin? En kertakaikkiaan haluaisi luopua pitkästä tukastani, hius on tosi hienoa, liukasta ja ohutta ja nyt vielä harventunutkin, nyyh!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:39"]

Heh, tilasin tuota biotiinia 1g tableteissa (10mg), syödään sitten kunnolla tuota :)

Miksikähän tuota (nettikokemusten perusteella) tunnutaan syövän esim. 6kk kuurina, eikös luulisi että tukka harventuu heti takaisin jos biotiinin lopettaa? Onkohan tuolla biotiinin jatkuvalla, pitkäaikaisella käytöllä jotain haittavaikutuksia esim. luustoon?

Ap

[/quote]

Nykyisin apteekista saa hinnaltaan kilpailukykyisen biotiinin ihmisille eli Strong hair & nails. Käsittääkseni näissä on 5 mg /tabletti. En tiedä, mistä olet löytänyt tuota 10 mg.

Olen käyttänyt useaan kertaan biotiinia. Aiemmin noita eläinten tabletteja ja myöhemmin tätä em. ihmisille tarkoitettua. Käytän yhden purkin kerrallaan ja pidän sitten kuukauden taukoa. Otan aluksi viikon pari tabletin kaksi kertaa päivässä, jotta hiusten kasvu käynnistyy paremmin. Sitten vähennän tablettiin ja jossain vaiheessa puoli tablettia päivässä.

Biotiiniakin paremmin minulla on toiminut d-vitamiini: otan sitä 50 mg kesällä ja 100 mg talvella. Myös apteekissa farmaseutti kertoi miehestään, jolla oli tukka lähtenyt kasvuun lisääntyneen d-vitamiinin ansiosta. Miten tuo d vaikuttaa, on tietysti yksilöllistä, mutta minulla se on selvästi auttanut.

Tuosta sinun hiusten käsittelystä sanoisin, että jos haluat pitää pitkät hiukset suht' tuuheina, niin ihanteellista olisi, että luopuisi kokonaan muotoilutuotteista ja ehdottomasti tuosta tupeerauksesta. Joidenkin tukka kestää paremmin, mutta ohut hiuslaatu katkeaa helposti.

Vierailija
22/26 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aina ihmetellyt suomalaisten hiirenhäntätukkien intoa pitää pitkiä hiuksia väkisin. Ne eivät kaunista ketään.
Useimmille sopii paljon paremmin lyhyempi malli (tarkoitan myös paksutukkaisia) ja tämä ei tarkoita sitä kananpersekampausta tai jotain tanttalookia. Mikäli vähän ap:kin asiaan perehtyisi, niin hiusmallien joukosta saattaisi löytyä miljoonasti parempi vaihtoehto kehystämään kasvoja kuin se liru. Onko tuo tuhoontuomittu taistelu oikeasti vaivan arvoista?

Ja niin, en ole katkera siilipää vaan on paksut ja pitkät hiukset. ;) Tosin harkitsen vakavasti pidempää polkkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 23:46"]

Miksi et vain leikkauta tukkaasi lyhyeksi? Olisi paljon turvallisempaa kuin pistää poskeensa aineita, jotka vaikuttavat epäilyttäviltä. Sitäpaitsi pitkä ohut tukka nyt vain näyttää ihan hirveältä, ei voi mitään. 

[/quote]

Koska haluan olla pitkätukkainen. Taidat olla itse kananpersetukkainen?

Ap

[/quote]

Ai sellainen pissistukkainenko? En ole. :D 

Minulla on todella tuuhea tukka, ja se näyttäisi upealta pitkänä. Pidän kuitenkin enemmän lyhyestä tukasta. Olen mieltynyt klassisiin, graafisiin tukkamalleihin. Sitäpaitsi lyhyt tukka on helppohoitoinen, kunhan muistaa käydä kampaajalla tarpeeksi usein. Tukkani onkin sellainen pese  ja pidä -malli, jota ei pahemmin tarvitse laitella, kunhan pesen ja kuivaan vain. 

Vierailija
24/26 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ainakin se tupeeraaminen. Kuivashampoo ja hiuspuuteri ovat tuollaiselle tukalle hyviä. Nostavat juuresta.

Vierailija
25/26 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä eri mieltä. Minulla on permis isoimmilla mahdollisilla rullilla ja kyllä olen nyt ihan paksutukkaisen näköinen, eikä hiukseni mitenkään mennyt huonokuntoiseksi. Kunhan ei muuten käsittele millään kuumalla ts. en föönää tms. Kuivatan hiukseni kuiviksi, sitten isot rullat puoleksi tunniksi ja sitten haron sormilla tai hyvin harvapiikkisellä kammalla muotoon ja valmis on loivakiharainen tuuheannäköinen kampaus. Minun pelastukseni, koska voin pitää pitkät ohuet hiukseni ja näyttää hyvältä. Ponnarilla ja löysällä nutturallakin näyttää tosi hyvältä.

Vierailija
26/26 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tukka, no joo, voi olla ihan kiva mutta kuka jaksaa juosta yhtä mittaa kampaajalla sitä leikkauttamassa? Lisäksi se vaatii joka-aamuista laittamista paljon.

Minä tein sen virheen noin vuosi sitten että leikkasin lyhyeksi. Tykkäsin mallista, joka oli sellainen vähän graafinen rajuhko poikatukkamalli. Mutta jo muutama viikko hiusten leikkaamisesta se näytti aina tanttatukalta, kun oli ylikasvanut ja se skarppius katosi mallista. Oli pakko leikkauttaa 4 viikon välein, mikä oli minusta tosi rasittavaa.

Ja lisäksi joka aamu kun heräsin, tukka lyhyenä sojotti kohti taivastsa. Siinä sitten tarvittiin pesu, aineita ja suoristusrautaa ja kasa lakkaa päälle että sen karvaston sai sileästi pitkin päätä kuten malli edellytti. Ei aamu-uninen jaksa semmoista joka hiton kiireaamu. Joten nyt kasvatan taas pitkää tukkaa.