Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset saa nykyään sotkea?

Vierailija
23.08.2020 |

Kun olin lapsi, meillä oli aina siisti auto. Siellä ei ollut leluja, lehtiä, karkkipapereits ja murusia ympäriinsä. Ei ollut myöskään tuttavalapsiperheiden autoissa.

Meillä ei levitelty leluja muihin, kuin lastenhuoneeseen. Jos levitettiin, ne kerättiin viimeistään nukkumaanmennessä tarkasti pois. Sama tuttavaperheissä, ei ollut joka nurkkaan levitelty lasten leluja ja lehtiä.

Nykyään kaikki näkemäni lapsiperheiden autot ovat järjestään kamalan näköisiä, kun lapsilla pitää olla autossakin koko viihdytysarsenaali mukana ja ilmeisesti ei opeteta lapsille, että matkan lopuksi siivotaan roskat ja lelut pois. Tuntuu, että sotkuinen ja lasten rojuilla kuorrutettu auto on normi.

Sama lapsiperheiden kotona. Joka ikinen neliö on lasten tilaa, 24/7. Kaiken saa levittää kaikkialle. Vessaa ja keittiötä myöten.

Olenko ainoa joka ihmettelee tätä? Muisttteko itse omasta lapsuudestanne tällaista sikailua?

Kommentit (63)

61/63 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt aivan samaa jo silloin kun olin itse lapsi ja kävin kylässä kavereilla. En käsittänyt, miksi joidenkin kotona lojui kaikissa huoneissa ja nurkissa leluja aivan rikkinäisinä ja pölyyntyneinä. Toisin sanoen joka huone oli lastenhuone.

Olen itse äärimmäisen lepsujen vanhempien kasvattama, mutta kyllä minulle aina huomautettiin jos jätin omia tavaroitani esim. olohuoneeseen. Huoneeni sai olla ja olikin kuin pommin jäljiltä, jouluna vain piti kaikkien paikkojen olla tiptop.

Vierailija
62/63 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolfina Mielivalta kirjoitti:

Olen ihmetellyt aivan samaa jo silloin kun olin itse lapsi ja kävin kylässä kavereilla. En käsittänyt, miksi joidenkin kotona lojui kaikissa huoneissa ja nurkissa leluja aivan rikkinäisinä ja pölyyntyneinä. Toisin sanoen joka huone oli lastenhuone.

Olen itse äärimmäisen lepsujen vanhempien kasvattama, mutta kyllä minulle aina huomautettiin jos jätin omia tavaroitani esim. olohuoneeseen. Huoneeni sai olla ja olikin kuin pommin jäljiltä, jouluna vain piti kaikkien paikkojen olla tiptop.

Just tämä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lasten annetaan olla lapsia, ei saa tarkoittaa sitä, että lapsia ei kasvateta lainkaan.

Jos leikistä tulee sotkua, se on ihan ok, mutta sitten pitää opettaa, että leikin jälkeen pitää myös ne sotkut siivota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi