Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö nainen kertoa miksi et halua enää äänestää 40+ naista? Miksi nuori ja kaunis nainen on mielestäsi paras asioiden hoitaja?

Vierailija
23.08.2020 |

Naiset siirtyvät takariviin nelikymppisenä koska äänisaaliit vähenevät. Toiset naiset äänestävät näin. Siirtyvät aina äänestämään uutta raikasta kasvoa kun entinen suosikki rupsahtaa.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän miestä.

Vierailija
22/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty kertoa, mutta pystyn kertomaan.

Tahdon tarinani kertoa, joll' ei oo vertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En naisena seuraa politiikkaa, valitsen aina jonkun nuoren naisen sopivasta puolueesta, vihreistä tai sdp, joskus vasemmistoliitto ja annan hänelle ääneni N26

naisena teet noin tietenkin

Ottaen huomoon, että mies äänestää todennäköisemmin miestä kuin nainen naista, naiselta on todella viisas veto äänestää naista omaan arvomaailmaan istuvasta puolueesta.

Vierailija
24/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmin on pelissä mukana sitä useamman äänestäjän kerkee pettämään perättömillä lupauksilla.

Vierailija
25/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu provo.

Mä en ole koskaan äänestänyt nuorta naista vaan päin vastoin.

Uskon, että vanhemmat naiset ovat viisaampia ja pätevämpiä kuin nuoret. Kauniit ja nuoret kasvot ei pätevöitä mihinkään eikä ole mikään meriitti.

En äänestäisi muutenkaan ketään alle 38 vuotiasta. Se on mulle alaikäraja. Viimeksi äänestin Päivi Räsästä.

Vierailija
26/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ nainen, edellinen äänestämäni 30-40v nainen loikkasi toiseen puolueeseen, tämänhetkinen äänestämäni n. 40v mies on osoittanutunut ääliöksi. Seuraavalla kerralla vedän netin random generaattorilla äänestettävän. Tuskin tulee huonompaa äänestettävää, kuin tähän asti "tarkoin harkiten" valitsemani, vaikka sitten olisi kommunisti tai feministipuolue, johon arpa osuu. Ihmistuntemukseni kun on selvästi todella surkea.

Vierailija
27/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En naisena seuraa politiikkaa, valitsen aina jonkun nuoren naisen sopivasta puolueesta, vihreistä tai sdp, joskus vasemmistoliitto ja annan hänelle ääneni N26

naisena teet noin tietenkin

Ottaen huomoon, että mies äänestää todennäköisemmin miestä kuin nainen naista, naiselta on todella viisas veto äänestää naista omaan arvomaailmaan istuvasta puolueesta.

Ei naiset aja naisen asiaa juuri koskaan. En tiedä yhtäkään naista, joka olisi millään tavalla hyödyttänyt muita naisia toimillaan, pikemminkin päin vastoin.

Äänestän miestä mieluummin. Ne eivät välttämättä aja naisten asiaa mutta yhteistä etua kuitenkin, naiset eivät välttämättä tee edes sitä.

Vierailija
28/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tjaa. Itse olen aina äänestänyt suunnilleen ikäistäni ja samassa elämäntilanteessa olevaa ihmistä samantyyppisellä koulutus/työtaustalla kuin itsellä. Olen ajatellut, että toivottavasti parhaiten ajaa sitten minun asiaani.

Sukupuolella ei väliä.

Julkkista tai aiemmin tunnettua poliitikkoa en ole äänestänyt koskaan. Äänestän aina taviksia.

Tässä se taas tuli. Nainen ei välttämättä äänestä naista. Miehet sen sijaan äänestävät lähes yksinomaan miehiä. Ihanaa, että heteronaiset ovat niin solidaarisia ja suvaitsevaisia - miehille. On näiden muka tasapuolisten naisten syytä, etteivät miehet koskaan joudu luopumaan ylivallastaan.

Vierailija
29/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pystytkö nainen kertoa". Mitä kieltä? Ei ainakaan suomea.

Vierailija
30/52 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä naista tai miestä. Äänestän puoluetta, koska yksikään kansanedustaja ei saa yksin mitään läpi. 

Äänestän pätevintä ehdokasta, jolla on kokemusta myös business maailmasta tai yrittäjyydestä.

Kiinnitän huomiota koulutukseen ja kielitaitoon. Käyn läpi vaalikoneen ja vertailen muutamaa ehdokasta ja käyn läpi heidän vastaukset kysymyksiin. 

Vierailija
31/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaako vihervasemmisto jotenkin erityisesti naisten asioita? Minusta ei aja, sen sijaan naisen on helpompi kokea olevansa hyvä ihminen jos äänestää heitä. Aika moni vihervasemmiston ajama asia tekee naisen elämästä aiempaa kurjempaa.

Vierailija
32/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä äänestä naista.

Äänestän korkeasti koulutettua (yliopisto) miestä, mielellään yli 40+

T. N37

Vierailija
33/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin äänestää vaikka 80-vuotiasta jos hän olisi hyvä ehdokas. Ei iällä tai sukupuolella ole väliä.

Vierailija
34/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö sinä AP kertoa, miksi miehet eivät mielestäsi äänestä?

Pystytkö AP kertoa Kuinka vanha olet. Oletko riittävän vanha itse äänestämään?

Vierailija
35/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty kertoa, mutta pystyn kertomaan.

Noinhan se olisi, mutta minä en pysty kertomaankaan, sillä äänestin viimeksi 43-vuotiasta naista, vaikka olisi ollut myös niitä nuoria ja nättejä tarjolla.

Vierailija
36/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äänestänyt aina kaunista nuorta naista, ehkä jatkossa muutan tapaani koska kokemusta olisi hyvä olla enemmän kuin liian vähän. M44

Vierailija
37/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän itse ensi sijassa nuorehkoja ehdokkaita (olen itse 45v). Syy on ihan siinä, että nuorten ääni pitäisi saada politiikassa paremmin kuuluviin. Nuoret ovat maan tulevaisuus, ja Suomea pitäisi rakentaa nuorten ihmisten etujen mukaisesti. Tarvitaan syntyvyyttä, koulutusmahdollisuuksia, terveydenhuoltoa ja työpaikkoja nuorille. Sellaista asuntopolitiikkaa, että nuoret perheet löytävät kodin ja pystyvät tuloillaan elämään.

Vanhoja poliitikkoja, jotka lähinnä suojelevat vanhempien ikäluokkien saavutettuja etuja on aivan riittävästi. Mikään ei muutu ilman ajatusta siitä, että lapset, nuoret ja nuoret perheet ovat se ensisijainen maata kannatteleva voima pitkällä aikavälillä. Ja politiikan tavoitteet ovat kuitenkin pohjimmiltaan pitkän aikavälin tavoitteita, vaikkei sitä tässä "hetikaikki"-maailmassa oikein kukaan tunnu enää kunnolla hahmottavan.

Vierailija
38/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tunnusta äänestävänsä nuorta kaunista naista, silti äänikuningattaret on sellaisia etenkin ns. naisten puolueissa :)

Vierailija
39/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet eivät koskaan periaatteesta äänestä naista... äänestän itse aina naista. Noudatan itsekin siis samaa periaatetta.  Etsin ehdokkaan puolueen, arvomaailman, koulutuksen perusteella. Nuoruus ei ole haitaksi, mutta kokemus yleensä puuttuu. Ja kuten tässäkin on nähty, naiset ovat tässäkin susia naisille....

Vierailija
40/52 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä sukupuolta tai ikää (saati ulkonäköä), vaan osaamista ja arvoja. Naisasian ajaminen, varsinkin jos se menee korostamisen puolelle, on jopa turn-off. Enpä muista koska ja missä vaaleissa olisin viimeksi antanut naiselle ääneni. 

t. Nainen 43v