Pystytkö nainen kertoa miksi et halua enää äänestää 40+ naista? Miksi nuori ja kaunis nainen on mielestäsi paras asioiden hoitaja?
Naiset siirtyvät takariviin nelikymppisenä koska äänisaaliit vähenevät. Toiset naiset äänestävät näin. Siirtyvät aina äänestämään uutta raikasta kasvoa kun entinen suosikki rupsahtaa.
Kommentit (52)
Tjaa. Itse olen aina äänestänyt suunnilleen ikäistäni ja samassa elämäntilanteessa olevaa ihmistä samantyyppisellä koulutus/työtaustalla kuin itsellä. Olen ajatellut, että toivottavasti parhaiten ajaa sitten minun asiaani.
Sukupuolella ei väliä.
Julkkista tai aiemmin tunnettua poliitikkoa en ole äänestänyt koskaan. Äänestän aina taviksia.
Mä oon 30,ja oon miettiny et miten se valinta tehdään, tehny testei sitten ja sen mukaan, valitettavasti niis testeis ei oo käyty ulkonäköö läpi. En ihan nuorimpia halua äänestää mutten myöskään mitään vanhoillisia jääriä.
Ettei ois niin että myös miehet äänestää kauniita?
En äänestä iän tai sukupuolen, saati edes ulkonäön perusteella. Jos ehdokkaani sattuu olemaan nuori kaunis nainen niin olkoon. Viimeksi oli kylläkin keski-iän ylittänyt aika epämiellyttävän näköinen mies.
Äänestän aina koulutettua ja yleensä ikäistäni naista, jolla on selkeää osaamista politiikassa.
En äänestä urheilijoita, missejä tai painonnostajia, kuten yllättävän monet ihmiset.
Eikö aiempi jankutuksesi pääministeristä oikein saanut kannatusta, palstamies?
N
Varmaan osan äänistä saa miehiltäkin, mutta näitä "nuoria nättejä tytsiä" kuitenkin vähemmän ns. miesten puolueissa
Minä annan ääneni vaalikoneen tuloksen perusteella. Valitettavan harvoin kärkeen menee nainen. Kerran tai kaksi olen tainnut äänestää naista, molemmat olivat keski-ikäisiä. Tärkeintä ei kuitenkaan ole minulle sukupuoli tai ikä, vaan ajatukset, arvot ja osaaminen. N30
Muistelemme kaipauksella Tyyne Leivo-Larssonia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osan äänistä saa miehiltäkin, mutta näitä "nuoria nättejä tytsiä" kuitenkin vähemmän ns. miesten puolueissa
Tarkoitatko ns. miesten puolueilla puoluetta, jossa useimmilla on rikosrekisterimerkntä ja banni mm. tälle palstalle?
Haen ehdokkaani vaalikoneilla. Periaatteesta en äänestä setiä, niiden aika on ohi. Setien näytöt tai pikemminkin ilmeinen näytön puute tunnetaan.
Koska politiikkaa tehdään tulevia sukupolvia varten, on luonnollista äänestää koulutettua, sivistynyttä ihmistä, joka ei ole lähivuosina kaatumassa dementoituneena hautaan. Muistan miten Kekkosen kanssa kävi ja näen, miten on jo käynyt Niinistön kanssa.
Mietin ensisijaisesti, kuka edustaisi arvomaailmaani parhaiten, usein he ovat nuoria naisia ja itsekin olen. Toisaalta äänestin esim Silvia Modigia yksissä vaaleissa, hän ei enää ihan nuori ole.
En äänestä iän tai sukupuolen perusteella. Myöskään ulkonäkö ei kuulu valintakriteereisiini.
stubb ei ole rupsahtanut ja jo 52
Ei persuissa ole nuoria, kauniita naisia ehdokkaana,.Siksi äänestän rumia, keski-ikäisiä miehiä, niissä on mistä valita.
Etsin ehdokkaani arvojen, mielipiteiden kokemuksen ja koulutuksen perusteella, en sukupuolen tai iän. Usein se on 30-50-vuotias nainen, joskus mies.
En pysty kertoa, mutta pystyn kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
En naisena seuraa politiikkaa, valitsen aina jonkun nuoren naisen sopivasta puolueesta, vihreistä tai sdp, joskus vasemmistoliitto ja annan hänelle ääneni N26
naisena teet noin tietenkin
Yksi hyvä esimerkki politiikan pinnallistumisesta.
Demarit tässä aallonharjalla.
Vierailija kirjoitti:
Haen ehdokkaani vaalikoneilla. Periaatteesta en äänestä setiä, niiden aika on ohi. Setien näytöt tai pikemminkin ilmeinen näytön puute tunnetaan.
Koska politiikkaa tehdään tulevia sukupolvia varten, on luonnollista äänestää koulutettua, sivistynyttä ihmistä, joka ei ole lähivuosina kaatumassa dementoituneena hautaan. Muistan miten Kekkosen kanssa kävi ja näen, miten on jo käynyt Niinistön kanssa.
Sinunkaltaiset ovat vastuussa Suomen tulevasta alamäestä ja sen aiheuttavista epäpätevistä poliitikoista.
En naisena seuraa politiikkaa, valitsen aina jonkun nuoren naisen sopivasta puolueesta, vihreistä tai sdp, joskus vasemmistoliitto ja annan hänelle ääneni N26