Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden mies ei ole käsistään kätevä? Miten hoituu työt ja korjaukset?

Vierailija
23.08.2020 |

Haluaisin meidän terassille tämän tyyppisen katoksen ja vähän valoja:

https://www.woohome.com/wp-content/uploads/2015/01/patio-outdoor-string…

Mies sanoo, että ei hän osaa tuollaista tehdä ja että otetaan firma tekemään. Katsoin hintoja ja jos ottaa jonkun firman niin maksetaan 200% enemmän kuin jos tehtäisiin itse?!

Ottaa päähän kun aina pitää jonkun tulla korjaamaan tai tekemään, koska mies ei osaa nikkaroida.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kädetön mies. Otin tilalle kädellisen.

Vierailija
2/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan laskenut vaihtoehtoiskustannuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee itse?

Vierailija
4/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tekemään itse?

Vierailija
5/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voin kertoa esimerkin naapurista. Naapurin muija halusi ilman muuta jonkun grillikatoksen ja naapurin mies sen sitten rakensi. Tuli talvi ja routa ja keväällä sitten sateet. Katos oli kallistunut taloon päin ja vedet valui suoraan seinään. Vesivahinko + homevauriot tulivat kalliiksi kun "säästin rahaa ja tein itse".

Toiseksi jotain sähkövetoja ei saa edes tehdä itse, jos ei tiedä mitä tekee. Syksyllä on sitten terassi liekeissä ja vakuutusyhtiö kysyy, että mikä firma teki sähkötyöt?

Vierailija
6/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36-vuotias mies ja ihan kädetön remppa tms hommissa. Ei ole vaimoa haitannut. Siksihän on kotitalousvähennyskin olemassa.

Vierailija
7/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 2020, joten rouva on hyvä ja tekee itse jos haluaa säästää. Sen kun opettelemaan vaan. Remppafoorumeilta ja rautakaupasta voi kysyä vinkkejä.

Meillä siis mies semikädetön, mutta niin päin että mies ei haluaisi tilata ulkopuolista apua hintojen vuoksi. Joten mies tekee itse vähän sinne päin ja minä pidän (yleensä) pääni kiinni lopputuloksesta, vaikka joku lauta vähän repsottaa, joku oven kulma kinnaa ja terassi on vähän vino. Käyttöön huomattavasti vaikuttavista mokista on tietty pakko huomautta. Sähköt, putket ym mies älyää onneksi itsekin jättää ammattilaisille.

Vierailija
8/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.

Tämä ketju kertoo paljon.

Mies kysyy: "en ole käsistäni kätevä, miten hoituisi työt ja korjaukset"

Nainen kysyy: "mieheni ei ole käsistään kätevä, miten hoituisi työt ja korjaukset"

Vierailija
9/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska oletus, että miehen pitää olla käsistä kätevä. Ei muuta kuin vasara käteen ja hommiin ja tee terassi jos sellaisen haluat.

Mä tykkään nikkaroida kaikkia pientä ja isompaa ja olen tehnyt mm. terassin, säilytyskaappeja, puumajan yms. Mutta ymmärrän hyvin kavereita, joita nämä hommat ei kiinnosta ja silloin ostavat sen palveluna. Nykyään miehen ei tarvitse osata tehdä näitä yhtään enempää kuin naisten. Vähän kuin lasten hoito, siivous, pyykkäys...

Vierailija
10/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon perheestä, jossa kummatkin vanhemmat osasi rakentaa ja remontoida ja kaikki lapsetkin osataan itse sitä sun tätä, jos ei osata niin opetellaan.

Mulla on just lattiaremontti menossa ihan yksinäisenä naisena, hauskaa hommaa. Oon katsellut ohjeita netin blogeista ja poikkeuksetta ne on naisten kertomia ja kuvissa kuitenkin lattian kimpussa häärää mies :D sama joka remontissa mitä seurailee.

Itsestä remppa-kaveri olis kieltämättä kiva, mut ei tulis mieleenkään olettaa et mies tekee.

Siis täh? Etkö voi itse opetella?

Luuletko että sirkkeli ja vasara toimii peniksellä?

Vierailija
11/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee itse.

Eihän tuo ole kun lautoja vierekkäin :D

Mies voi sit lopuksi ripustaa valot.

Vierailija
12/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo sitä roikkuvaa elintä jalkojen välissä ja ihan hyvin osaan porakonetta käyttää, pätkiä lautoja ja nitoa niitä kasaan.

Tuossa pystytys vaiheessa ehkä tarvitsisin apua vain.

Ihme oletuksia.

Vierailija
13/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tuollaisia ongelmia, koska olen itse käsistäni kätevä, ja niistä tehtävistä, joihin ei omat taidot riitä, olen valmis maksamaan ammattilaiselle.

Vierailija
14/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä, rouva saa haluta ihan mitä ikinä tykkää.

Vierailija
15/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako niitä suuremmissa kaupungeissa kasvaneita miehiä jos kaipaatte kädentaitoja. Maaseudulla ja pienemmissä kaupungeissa nuo taidot opitaan jo pienenä.

16/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sinä, jos olet kätevä. 

Minä en ole, vaan palkkaisin firman tekemään katoksen. 

N

Vierailija
17/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi osata nikkaroida jos et itsekään osaa? Meillä luotetaan asiantuntijoihin niin kodin kuin auton huolloissa, enkä edes mieti että pitäisi itse alkaa porien ja tunkkien kanssa heilumaan. Sitä varten käydään töissä, että pystytään ostamaan palveluja. 

Vierailija
18/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä joko maksat ammattilaiselle terassistas tai teet itse.

Vierailija
19/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole mikään remonttireiska. Tilaan aina ammattilaiset hoitamaan rempat ja korjaukset. Hoitelevat kyllä ihan täydellisesti. Tämä rouva tykkää ja nauttii.

Vierailija
20/47 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäis itelläkin tuollainen tekemättä vaikka pidän itseäni "käsistäni kätevänä". Aivan älytön hommahan tuossa on ja moneen vaiheeseen tarvitsisi apuria. Saakohan tuollaista edes pykätä ilman toimenpidelupaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi