Onko muita joiden mies ei ole käsistään kätevä? Miten hoituu työt ja korjaukset?
Haluaisin meidän terassille tämän tyyppisen katoksen ja vähän valoja:
https://www.woohome.com/wp-content/uploads/2015/01/patio-outdoor-string…
Mies sanoo, että ei hän osaa tuollaista tehdä ja että otetaan firma tekemään. Katsoin hintoja ja jos ottaa jonkun firman niin maksetaan 200% enemmän kuin jos tehtäisiin itse?!
Ottaa päähän kun aina pitää jonkun tulla korjaamaan tai tekemään, koska mies ei osaa nikkaroida.
Kommentit (47)
Taas täydellinen esimerkki siitä kuinka av-mamma katselee Pinterestiä ja päättää, että meille on saatava tuollainen. AP:llä ei kuitenkaan ole mitään käsitystä siitä kuinka paljon tuossa on tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako olla kuva edes suomesta. Miten lumikuorma tasakattoisessa katteessa..
Tuskinpa on Suomesta, mutta itse ajattelin että tuon päällä on sitten vielä varsinainen kattorakenne ja harja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hommasin hyväpalkkaisen ammatin juuri siksi, ettei tarvitse valita miestä remppataitojen perusteella, vaan voi ottaa sen jonka kanssa kemiat natsaa parhaiten yksiin. Toiseksi en ole itsekään mikään kodinhengetär, ja kauhistuttaa ajatuskin perinteisestä työnjaosta jossa mies hoitaa rempat ja autot ja minä tekisin kaikki sisäkotityöt yksin. Paljon parempi näin - rempat hoituu rahalla, kotityöt puoliksi ja lapset yhdessä.
Ei Suomessa kellään työntekijällä, vielä vähemmän palstailijalla, ole niin isot tulot että oikeasti kannattaa palkata jotain remppaukkoja tai korjauttaa autoja muualla. Monesti se vaan on pakko. Montakohan tuntia sinunkin pitää oikeasti tehdä niitä "hyväpalkkaisia hommiasi", että saat nettotulolla maksettua auton pariksi tunniksi pajalle. Ei tarvi vastata, mieti itsekseksi.
Siis täh, enhän minä väittänytkään että se remppamiesten palkkaaminen olisi taloudellisesti kannattavaa verrattuna itse tekemiseen. Mutta hyväpalkkaisessa työssä siihen on varaa jos ja kun ei kummallakaan ole taitoa tehdä itse saati kiinnostusta opetella.
Ärsyttää kyllä paljon kun mies on ihan peukalo keskellä kämmentä remppajutuissa. Tekee kyllä ruuat ja siivoaa,kaikkea ei siis voi saada. Olen itse meillä tehnyt sellaiset pienemmät taulujen ja hyllyjen poraukset, asentanut vähän keittiöjuttuja ja maalannut seiniä, seuraavaksi remontoin vähän eteistä ja terassia, miestä ei voi näihin päästää käsiksi kun sitten ei mikään etene. Pyydän oman veljeni avuksi jos tarvitaan miehistä voimaa kun ei tuo kukkakeppi oikein mihinkään sellaiseenkaan taivu. Kyllä tosimies olisi ihana, mutta toisaalta itse en osaisi kokata ja siivoamisessakin olen laiska..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on 2020, joten rouva on hyvä ja tekee itse jos haluaa säästää. Sen kun opettelemaan vaan. Remppafoorumeilta ja rautakaupasta voi kysyä vinkkejä.
Meillä siis mies semikädetön, mutta niin päin että mies ei haluaisi tilata ulkopuolista apua hintojen vuoksi. Joten mies tekee itse vähän sinne päin ja minä pidän (yleensä) pääni kiinni lopputuloksesta, vaikka joku lauta vähän repsottaa, joku oven kulma kinnaa ja terassi on vähän vino. Käyttöön huomattavasti vaikuttavista mokista on tietty pakko huomautta. Sähköt, putket ym mies älyää onneksi itsekin jättää ammattilaisille.
Meillä mies meillä mies meillä mies 😑😑
? Niin, minä en osaa mutta minä en tässä vastustakaan ammattilaisen tilaamista.
Oma mieheni ei ole lainkaan mikään Remontti Reiska. Asutaan kerrostalossa, eipä täällä arkipäivän huoltotöitä liiemmin ole. Jos tehdään remppaa, palkataan ammattimiehet tekemään.
Mahtaako olla kuva edes suomesta. Miten lumikuorma tasakattoisessa katteessa..