Onko muita joiden mies ei ole käsistään kätevä? Miten hoituu työt ja korjaukset?
Haluaisin meidän terassille tämän tyyppisen katoksen ja vähän valoja:
https://www.woohome.com/wp-content/uploads/2015/01/patio-outdoor-string…
Mies sanoo, että ei hän osaa tuollaista tehdä ja että otetaan firma tekemään. Katsoin hintoja ja jos ottaa jonkun firman niin maksetaan 200% enemmän kuin jos tehtäisiin itse?!
Ottaa päähän kun aina pitää jonkun tulla korjaamaan tai tekemään, koska mies ei osaa nikkaroida.
Kommentit (47)
Osaatko itse kutoa ja ommella ja tehdä miehelle talveksi kauniit ja lämpimät villasukat?
Miehesi varmaan väsää tällaisen samanlaisen aloituksen ja harmittelee että vaimolla ei ole kädentaitoja remontteihin? Minun naispuoleiseisista tuttavista monellakaan ei ollut juuri kädentaitoja, mutta he opettelivat ne ja tekevät nykyään ihan hyvää jälkeä eikä joka hommaan tarvita ammattilaista tai miestä. Eikö juuri se olisi todellista voimaantumista, kun opettelet ja huomaat ettet enää ravitse apua mieheltäsi?
Oon itse kätevä käsistäni ja tykkään nikkkaroida ja opetella uutta. Jostain syystä mulle on siunaantunut ihan kädettömiä miehiä, eivät osaa tai ei vaan kiinnosta.
Eipä siinä, teenkin itse!
Minä hommasin hyväpalkkaisen ammatin juuri siksi, ettei tarvitse valita miestä remppataitojen perusteella, vaan voi ottaa sen jonka kanssa kemiat natsaa parhaiten yksiin. Toiseksi en ole itsekään mikään kodinhengetär, ja kauhistuttaa ajatuskin perinteisestä työnjaosta jossa mies hoitaa rempat ja autot ja minä tekisin kaikki sisäkotityöt yksin. Paljon parempi näin - rempat hoituu rahalla, kotityöt puoliksi ja lapset yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko itse kutoa ja ommella ja tehdä miehelle talveksi kauniit ja lämpimät villasukat?
Minä osaan, mutta en silti oleta miehen olevan mikään remonttireiska.
Vierailija kirjoitti:
Joo, voin kertoa esimerkin naapurista. Naapurin muija halusi ilman muuta jonkun grillikatoksen ja naapurin mies sen sitten rakensi. Tuli talvi ja routa ja keväällä sitten sateet. Katos oli kallistunut taloon päin ja vedet valui suoraan seinään. Vesivahinko + homevauriot tulivat kalliiksi kun "säästin rahaa ja tein itse".
Toiseksi jotain sähkövetoja ei saa edes tehdä itse, jos ei tiedä mitä tekee. Syksyllä on sitten terassi liekeissä ja vakuutusyhtiö kysyy, että mikä firma teki sähkötyöt?
Ongelmaa ei ollut ennen kuin jättivät tilanteen korjaamatta. Ei tuollainen vesivahinko ihan muutamassa päivässä synny.
Muutama tuttavamies käy tekemässä. Siinä sivussa hoituvat muutkin puutteet.
AP:lla tuskin hajuakaan mitä ne työjalut ja kaikki osat maksaa tuollaiseen, työmäärästä puhumattakaan. Ei tuollaista millään käsisahalla aleta väsäämään, tolpat vaatii sopivat perustukset/tuet ja joa haluaa "integroida" talon seinään niin jotain rakennemuutoksia sinnekin. Plus kaikki pintakäsittelyaineet jotka eivät nekään ole halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä hommasin hyväpalkkaisen ammatin juuri siksi, ettei tarvitse valita miestä remppataitojen perusteella, vaan voi ottaa sen jonka kanssa kemiat natsaa parhaiten yksiin. Toiseksi en ole itsekään mikään kodinhengetär, ja kauhistuttaa ajatuskin perinteisestä työnjaosta jossa mies hoitaa rempat ja autot ja minä tekisin kaikki sisäkotityöt yksin. Paljon parempi näin - rempat hoituu rahalla, kotityöt puoliksi ja lapset yhdessä.
Ei Suomessa kellään työntekijällä, vielä vähemmän palstailijalla, ole niin isot tulot että oikeasti kannattaa palkata jotain remppaukkoja tai korjauttaa autoja muualla. Monesti se vaan on pakko. Montakohan tuntia sinunkin pitää oikeasti tehdä niitä "hyväpalkkaisia hommiasi", että saat nettotulolla maksettua auton pariksi tunniksi pajalle. Ei tarvi vastata, mieti itsekseksi.
Tehkää ja opetelkaa yhdessä! Ei se ole niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, voin kertoa esimerkin naapurista. Naapurin muija halusi ilman muuta jonkun grillikatoksen ja naapurin mies sen sitten rakensi. Tuli talvi ja routa ja keväällä sitten sateet. Katos oli kallistunut taloon päin ja vedet valui suoraan seinään. Vesivahinko + homevauriot tulivat kalliiksi kun "säästin rahaa ja tein itse".
Toiseksi jotain sähkövetoja ei saa edes tehdä itse, jos ei tiedä mitä tekee. Syksyllä on sitten terassi liekeissä ja vakuutusyhtiö kysyy, että mikä firma teki sähkötyöt?
Sähköjä ei maallikko saa tehdä vaikka tietäisi mitä tekee.
Mieheni on kerrostalossa kasvanut timpurin poika. Suutarin lapsilla ei ole kenkiä, joten timpurin poika ei ole kätevä käsistään. Itse olen maaseudun kasvatti, joten pienestä pitäen on tehty kaikenlaista käsillä. Jos meillä remontoidaan, minä olen päävastuussa ja mies apurina. Työkalut saadaan timpuri-appiukolta lainaan. Että ei muuta kuin naiset rohkeasti opettelemaan ns. miesten töitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on 2020, joten rouva on hyvä ja tekee itse jos haluaa säästää. Sen kun opettelemaan vaan. Remppafoorumeilta ja rautakaupasta voi kysyä vinkkejä.
Meillä siis mies semikädetön, mutta niin päin että mies ei haluaisi tilata ulkopuolista apua hintojen vuoksi. Joten mies tekee itse vähän sinne päin ja minä pidän (yleensä) pääni kiinni lopputuloksesta, vaikka joku lauta vähän repsottaa, joku oven kulma kinnaa ja terassi on vähän vino. Käyttöön huomattavasti vaikuttavista mokista on tietty pakko huomautta. Sähköt, putket ym mies älyää onneksi itsekin jättää ammattilaisille.
Meillä mies meillä mies meillä mies 😑😑
Vierailija kirjoitti:
AP:lla tuskin hajuakaan mitä ne työjalut ja kaikki osat maksaa tuollaiseen, työmäärästä puhumattakaan. Ei tuollaista millään käsisahalla aleta väsäämään, tolpat vaatii sopivat perustukset/tuet ja joa haluaa "integroida" talon seinään niin jotain rakennemuutoksia sinnekin. Plus kaikki pintakäsittelyaineet jotka eivät nekään ole halpoja.
Muakin kiinnostais, että kuinka ap oikein kuvittelee homman hoituvan. Onko hajuakaan työkaluista jne.
Ap mikä se sun budjetti on?
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako niitä suuremmissa kaupungeissa kasvaneita miehiä jos kaipaatte kädentaitoja. Maaseudulla ja pienemmissä kaupungeissa nuo taidot opitaan jo pienenä.
Jaa, ei minulle mitään opetettu, muuta kuin pullien paistamista. Naisen paikka on nääs keittiössä. Onneksi google opettaa rakentamaan ja remontoimaan.
Älkää ottako maaseudulla kasvaneita miehiä. Niiden mielestä naisen paikka on keittiössä.
Häpeä ap, rasittavan sukupuolittunut viesti. Täytyy olla provo nykyaikana. Itse olen rakennuttanut omakotitalon ihan itse. Osan tein itse ammattilaisen ohjeen mukaan, ja osan teetin ammattilaisilla. Jos ei ole varaa maksaa ammattilaisille, niin sitten olet ilman. N49
Miehelläni on motoristen toimintojen kehityshäiriö, joten ei. Silti rakastamme toisiamme enemmän kuin mitään. Tällaiset hommat tilataan ammattilaisilta.
Kato youtubesta ohje miten kaadetaan puu ja sit miten siitä saa lautaa tehtyä ja miten saa terassin tehtyä ja rupeet tekemään niin.