Paljonko teillä yksinasuvat menee kuukaudessa rahaa ruokaan?
Jos ei sen kummemmin pihistele, syö ihan normaalia sekaruokaa, ruuat tyyliin kastiketta ja perunaa, laatikoita, joskus keittoa, perussalaatteja? Jos ei leivo, ei käytä paljoa eineksiä/valmisruokia?
Kommentit (36)
Lasketaanko mukaan myös ulkonasyömiset vai ainoasaan ruokakauppaan mennyt raha. Kahvilassa käytikin on mielestäni ruokaan mennyttä rahaa.
Vaihtelee todella paljon. Heinäkuussa oli todellinen säästökuukausi, käytin vain 86€ ruokaan. Toisaalta kaikki perusjutut löytyivät jo valmiiksi kämpästä, eli salaatinkastikkeet, ruokaöljyt, leivänpäällisvoit, leipää ja jonkin verran kuivamuonaa. Muutamaan otteeseen tein monta litraa erilaisia keittoja, joita saatoin syödä 2-3 päivää per 6L kattila.
Tavallisempana kuukautena kulutus on noin 50 € viikko, koska haluan syödä monipuolisesti. Joskus tuohon tulee muutama kymppi päälle, kun tilaan esimerkiksi pitsaa kotiin. Sekasyöjä olen.
Periaatteesta katson aina kotona olevat tarvikkeet ensin, ennen kuin ostan lisää. Jos saan edes jonkinlaisen aterian kyhättyä siitä mitä kaapissa on, niin valmistan niistä.
Kaupassa koetan pitää aina budjetista kiinni, eli viikossa 50€ = kahden päivän muonat ~14€.
Kesällä lasku on parilta kuukaudelta suurempi, kun ostan kilokaupalla marjoja pakastimeen. Niitä syön usein jälkiruokina.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko mukaan myös ulkonasyömiset vai ainoasaan ruokakauppaan mennyt raha. Kahvilassa käytikin on mielestäni ruokaan mennyttä rahaa.
Tottakai ulkona syömiset lasketaan.
Mielestäni 200-250 euroa on aika lailla minimi normaalikokoiselle aikuiselle, joka ei saa ilmaista ruokaa mistään. Jos minulla on yhtään ylimääräistä, menee tuon verran ja lisäksi syön ulkona kerran pari viikossa tai rahaa menee enemmän varastojen täydennykseen.
200 eurolla selviää kyllä helposti ellei mitään ylimääräisiä herkkuja osta.
Päivittäistavarakauppaan n. 300 €. Laskin tämän joskus tilitiedoista. Summassa on mukana ruoan lisäksi pesuainneet, hygieniatuotteet ja kosmetiikka.
125 € tosin en syö sekaruokaa vaan kasvis
Jaa no mäkin olen hoikka, mutta liikun paljon ja sairaus kuluttaa energiaa eli helposti menee 300 tai ylikin. voi olla hoikka vaikka syökin paljon, ja terveellisempi ruoka vaan monesti maksaa enemmän (mm. laadukas proteiini ja etenkin jos linssit, pavut, soijat ei sovi vatsalle ainakaan suuremmissa määrin). Ja jos joutuu ostamana laktoositonta/maidotonta ja gluteenitonta niin helposti saa ihan näilläkin kuluja nostettua vaikeki söisikään edes paljoa.
200e, plus ulkona syömingit ja juomingit 100 - 150e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee n. 90€, olen tosi pienikokoinen (156cm/45kg) ja tulen täyteen puolikkaastakin lautasesta (= syön samasta ruoka-annoksesta usein monta päivää). Toisaalta syön myös aika kasvispainoitteisesti ja usein korvaan lihan pavuilla tai linsseillä, joten siinäkin säästyy rahaa.
Ihana, miehet rakastavat kaltaisiasi siroja taskuraketteja.
10/10 nainen, ihan pelkästään noilla spekseillä. Karu fakta kaikille isommille naisille.
Taipumuksia lasten suuntaan ? Harva aikuinen nainen täyttää mittojasi.
Ehkä noin 100-120 euroa. Yritän elää suu säkkiä myöten sekäbvälttää turhaa syömistä, herkkuja ja kalliita ruoka-aineksia.
150 - 200 euroa. Enimmäkseen syön broileria, naudan jauhelihaa ja lohta proteiinina. Marjoissa, kasviksissa ja hedelmissä en pihistele. Tuntuu välillä paljolta kun toimeentulotuen peruosasta jää opintolainan lyhennyksen, puhelinlaskun ja matkakortin jälkeen 280 euroa mutta nuudeli ja makaroniketsuppiruokavaliostakin tulee kuluja kun terveys menee.
Minulla menee noin 400 e ja lasken siihen myös lemmikkien ruoat ja taloustavarat,. Paljon en käy ulkona syömässä. Syön hyvin kasvispainotteisesti ja pyrin ostamaan terveellistä syötävää, ja vähäsuolaista. Palmuöljymerkinnät tarkistan ja en osta tuotteita, joissa sitä on. Jää moni tavara ostamatta. Olen huomannut, että halpahalleissa noita palmuöljyttömiä tuotteita ei oikeastaan ole lainkaan, Enkä osta olutta tai sidukkaa.
Keskimäärin varmaan 200 €. Riippuu kuinka innostun kokkaileen. Nytkin tein savupotkasta hernekeittoa ja pannari uunissa. Riittäisi viikoksi, mutta pakastan. Välillä sitten uppoaa pihvejä ja pitsaa, joten tuo keskimääräinen 200 varmaan pitkässä juoksussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee n. 90€, olen tosi pienikokoinen (156cm/45kg) ja tulen täyteen puolikkaastakin lautasesta (= syön samasta ruoka-annoksesta usein monta päivää). Toisaalta syön myös aika kasvispainoitteisesti ja usein korvaan lihan pavuilla tai linsseillä, joten siinäkin säästyy rahaa.
Ihana, miehet rakastavat kaltaisiasi siroja taskuraketteja.
10/10 nainen, ihan pelkästään noilla spekseillä. Karu fakta kaikille isommille naisille.
Karu fakta varmaan sinulle, mutta harva nainen haluaa tulla kohdelluksi palana lihaa, isona tai pienenä palana.
Sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että miehet rakastavat siroja taskuraketteja, sanoitpa mitä hyvänsä.
Juu, totta kai. Kunhan ette parisuhteen aikana vaadi pieniruokaista naista maksamaan puolta ruokakuluista. Ja teette omat ruokanne.
Sillä nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että miehet rakastavat siroja taskuraketteja, sanoitpa mitä hyvänsä.