Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 7. Pelkään keskenmenoa.

Vierailija
23.08.2020 |

Minulla ei ole ollut mitään suurempia oireita koko alkuraskauden aikana. Rinnat ovat hieman arat ja alavatsassa "nippailee" välillä. Nestemäistä valkovuotoa myös. Nyt muutama päivä sitten oli yksi päivä kun olin yhtäkkiä lähes täysin oireeton, rinnat vain hieman arat enkä tuntenut mitään vatsassa. Nyt on tosin nämä oireet palannut mutta vatsassa kramppaa toispuoleisesti. Tai siis molemmat puolet nippailevat mutta vuorotellen. Valkovuoto on jatkunut mutta jotenkin kuivempana. Ei hulahda enää housuihin samalla tavalla. Eilen tosin ensimmäistä kertaa tunsin lievää pahoinvointia mutta tänään taas voin ihan hyvin. Verta ei siis tosin ole näkynyt ollenkaan. Melko nuori olen (25 v) ja tämä on ensimmäinen raskauteni. Pelottaa että jotain on pielessä. Kuulostaako keskenmenolta vai ylianalysoinko minä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni oli lähes oireeton koko raskauden ajan. Ei ollut pahaa oloa tms. Sanoikin alkuraskaudessa että jos ei kuukautiset olisi jääneet pois, ei edes tietäisi olevansa raskaana. Itse taas oksensin ja olin kuoleman väsynyt ja ne nippailut oli myös.. Aika yksilöllistä siis. 

Vierailija
2/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni oli lähes oireeton koko raskauden ajan. Ei ollut pahaa oloa tms. Sanoikin alkuraskaudessa että jos ei kuukautiset olisi jääneet pois, ei edes tietäisi olevansa raskaana. Itse taas oksensin ja olin kuoleman väsynyt ja ne nippailut oli myös.. Aika yksilöllistä siis. 

Kiitos lohduttavista sanoista :) pohdin myös sitä, että onko järkeä maksaa varhaisultrasta oman mielenrauhan vuoksi vai kannattaako vaan toivoa parasta ja odottaa. Asun Ruotsissa ja täällä ensimmäinen ultra on vasta viikoilla 17-19 (Suomessa käsittääkseni aiemmin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä varhaisultraan, kyllä se mua ainakin rauhoittaa. Mutta muuten ei kannata liikaa keskittyä keskenmenon pelkäämiseen ja stressaamiseen, vaan nauttia raskausajasta, kesti se mitä kesti. Jos se menee kesken, niin se sattuu yhtä paljon, oli siihen varautunut tai ei. Itse koin keskenmenon 8+5 ja olen onnellinen, että nautin lyhyestä raskausajasta täysillä. Nyt olen uudestaan raskaana, 8+0, ja vaikka pelottaa niin yritän nauttia silti, onhan tämä kuitenkin hienoa aikaa.

Vierailija
4/6 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolme lasta ja kaikista ainoa alkuraskauden oire, josta tiesin tehdä testin oli kuukautisten poisjäänti. Mitään pahoinvointia, rintojen arkuutta tai muuta ei ollut. Myös yksi varhainen keskenmeno, siinä samalla lailla oireettomana kunnes vuoto alkoi.

Mielenrauhan takia voi käydä varhaisultrassa, muuten et voi tehdä muuta kuin odottaa ja noudattaa ruokavalio- ja ravintolisäohjeita.

Vierailija
5/6 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/6 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös välillä hävisi raskausoireet ja välillä palasi. Ihan normaalia, mutta kannattaa mennä varhaisultraan, jos siltä tuntuu. Oli myös ekassa raskaudessa verenvuotoa, niin sai olla aina stressaamassa keskenmenoa.  Onnea, toivotaan että kaikki sujuu hyvin! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi