Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~clomistit vko29~

17.07.2006 |

Aloittelen tässä uutta pinoa clomisteillekin. Toiv. keskustelu tästä vilkastuu ja plussauutisia kuuluisi pian!

[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit

[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.

[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v. Tauolla clomeista 05/06 alkaen.

[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.

[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.

[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.

[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.

[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet. Tauolla clomeista.

[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.

[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.

[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.

[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)

[size=2][color=EE1289]Giiga-82 [size=2][color=#000000]Olen 23v ja mies 25v, ja kuumeillaan pikkukakkosta. Eka sai alkunsa ekasta clomikierrosta -03 ja nyt yritys aloitettu tavallaan vuoden alusta. 04/06 yritys aloitettu kunnolla.

[size=2][color=EE1289]Helinä_1983 [size=2][color=#000000]22v. ja mies 24v. ennestään yksi " luomulapsi" tyttö 07/04. Todettu lievä hormonihäiriö, clomit ja terolutit aloitetaan todennäköisesti 05/06. Toista yritetty lähes vuosi.

[size=2][color=EE1289]RuuPikkuinen [size=2][color=#000000]Olen vm78 mies vm76, yritys aloitettu 01/06. Kierrot huitelevat hurjissa lukemissa ilman proveraa. Clomit aloitettu 05/06.

[size=2][color=EE1289]niad [size=2][color=#000000]28v, mies 29v. Kaksi clomilasta, poika 8/03 ja tyttö 9/05, tärpänneet molemmat ekasta kierrosta!

Kierrot aina olleet pitkiä, lievä pco, clomit aloitettu 06/06.

[size=2][color=EE1289]Levinia [size=2][color=#000000]Levinia, vm69, neljän tytön äiti ulkomailta! Yritys aloitettu viitosesta 2/06; jonka jälkeen tuulimuna ja km. Clomeja söin kierron verran huhti-toukokuussa ennen +. Uutta alkua yritetään kesän jälkeen eli syyskuun puolesta välistä!!

[size=2][color=EE1289]Plussanneet clomistit

[size=2][color=EE1289]Severon [size=2][color=#000000]la 10.10.06

[size=2][color=EE1289]pipu-77 [size=2][color=#000000]la 13.11.06

[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri [size=2][color=#000000] la 19.11.06

[size=2][color=EE1289]Viliweera [size=2][color=#000000]la 30.11.06

[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]la 7.12.06

[size=2][color=EE1289]Olvi [size=2][color=#000000]la 21.12.06

[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom [size=2][color=#000000]la 31.12 .06

[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]la 14.01.07

[size=2][color=EE1289]Ulriina

[size=2][color=EE1289]Elora

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Adette ja Helinäkin ovat ilmaantuneet linjoille, tervetuloa=) Tietty olisi ollut kiva, että olisitte siirtyneet odottajien puolelle...

Ompulta täytyy kysyä, että miten/mihin pistit pregnylin? Itse olen käynyt terveyskeskuksessa piikillä, kun mulle kerrottiin, että se on laitettava isoon lihakseen. Helpottais hirveesti, jos sen voisi laittaa itse ihon alle.

Muuten ei erityistä. Pitkään palstatauolla olleille lyhyt kertaus mun navasta: söin clomeja 1-5/06 (+ pregnyl) tuloksetta. Elimistö reagoi clomeihin just niinkun pitää, mutta raskautumista ei vaan tapahdu. Nyt olen tauolla ja oottelen kolmansia clomittomia menkkoja saapuvaksi ensi viikon aikana. Sitten soittelen lääkäriaikaa ja mietitään, että kannattaako mun clomeilla enää yrittää, vai mennäänkö inssiin. Rankempia hoitoja en varmaan tässä vaiheessa saa. Kp:t nyt jotain n.20/26-35. Tasainen kierto, joka oli clomien aikaan menetetty...Toivo ei kuitenkaan ole mennyt, en jaksa uskoa etteikö kaksi tervettä ihmistä voisi lasta saada!

Vierailija
22/35 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei jäädä jalkoihin=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiteen kanssa meinaa mennä hermot (2.5 vuotiasta uhmista ei saisi komentaa ollenkaan, pitäisi vain silitellä päähän ja juosta hänen pillin tahtiin), joten ei tämä ainakaan oikein hermolomasta käy... Ja kun huomaa ettei muhun hänen urputukset tehoa niin sitten menee valittamaan miehelle. Huomenna lähdetään onneksi anoppilaan. Sielä sentään tykätään oikeasti olla lapsen kanssa ja hyväksytään että kasvatus kuuluu meille eikä heille.

Muuten ei kuulu erikoista. Eka clomiton kierto menossa (4 kiertoa söin) ja senkin takia aika hiljaista. Muutenkin odottelen vain että tulee 1.8. niin pääsen soittamaan lääkärille, että mitäs tehdään, kun se FSH oli niin korkea (9.8 muistaakseni, se lappu on nyt kotona). Luulisin että ekaksi vaadin ssg:n ja sitten ehkä inssiin jos torvet on auki.

Uusille vielä tervetulotoivotukset ja piinistelijöille tsempit!

Vierailija
24/35 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tana aamuna! Viimeks mulla kesti alle viikon etta tulivat- toivottavasti samassa mentaisiin nytkin! Eli ens viikolla sita alkais sitten clomitkin!

Jee, nyt alkaa jo tuntua hurjalta! Etta voi ihmismieli muuttua muutamassa kuukaudessa! Kylla se 5 viikkoa (tasmalleen) sitten oli maailmanlopun tuntua kun sairaalasta kotiuduin...

Mutta nyt siis toiveet korkealle ja eikun kaikille tarppionnea!!!

Vierailija
25/35 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vaan vastaanotosta porukkaanne!

Meillä tosiaan yks clomi-poika, 2/05 syntynyt. Nyt sit sitä pikkukakkosta kovasti toivotaan ja yritetään. Itse niin kovin toivoin, et toka raskaus ois alkanut luomusti. Niin moni, ku hehkuttaa sitä, et toka tulee perään sit helposti... Niinpä!

Ehkäisyä ei olla käytetty pojan syntymän jälkeen ollenkaan, menkatkin alko jo 3kk synnytyksestä, joten eiköhän mahiksia sen suhteen olis sit ollut. Enenmpi yritystä on sit ollut viime elokuusta asti.

Touko-kesäkuun vaihteessa kävin gyneni luona ja hän oli sitä mieltä, et kesän yli vielä yritettäs ja sit voisin aloittaa clomit, jos raskautta ei kuulu. Resepti siis kotona hyllyllä odottelee, mut toivon, ettei tarvitsisi aloittaa. Ens kuussa sit, jos vielä täti vierailee.

Mulla oli ennen synnytystä suht säännöllinen kierto, mut eipä oo enään. Ovikset siis taitaa mennä väliin ohi, josko edes tuleekaan.

Nyt kp 5/22-28. Oon jälleen yrittänyt toipua tädin vierailusta. Oli jotenkin sellanen olo, et nyt ois voinut tärpätä, mut ei:(. No, kyllähän tää taas tästä.

Väliin vaan alkaa meneen hermot, ku sukulaiset ja tuttavat koko ajan kyselevät sen kakkosen perään. Eipä ne tietty pahaa tarkoita, mut silti väliin ärsyttää, grrr!

Ovis ja plussaonnea vaan kovasti kaikille!

Vierailija
26/35 |
19.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pyöritään. Nyt olen jo aloittanut punaviinin juonnin, vaikka en tiedä että onko vielä ovistakaan ollut. No ei kait siitä ole haittaa ainakaan, jos siis ottaa vähän.

Senniina: Itse olen pistänyt sen Pregnylin ihon alle. Sen voi laittaa joko lihakseen tai ihon alle. Laitoin itse sen siis vatsamakkaraan, kun se oli itsellä helpoin. Työssä tulee kyllä pistettyä muita lihaksiin, mutta itselle se voi olla hankalampaa. Toivon vaan että siitä on apua. Jostain luin että kun pregnylin laittaa, niin ainakin muniksen pitäisi irrota.

Sätky: Tervetuloa vaan lomalta joukkoon!

Ei kait tässä ihmeempiä,

terveisin Omppu kp 16/?

Vierailija
27/35 |
20.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppu vastauksesta. Jos Pregnyliä käytän, niin käyn edelleen tk:ssa. Musta tuntuis hankalalta se liuottimen ja jauheen sotkeminen ja herkkä olen piikkien kans muutenkin. Olen saanut pistoskäynnit onneksi suht joustavasti onnistumaan.

Mulla liittyy pms:iin tässä kierron loppuvaiheissa älyttömiä vatsakipuja, lähinnä ruuansulatusvaivoja. Ilmaa kertyy tuonne vasemmalle puolelle ja tuntuu tosi ilkeeltä. Kai niitä keltarauhasestakin johtuvia kipuja voi kierron loppuvaiheessa olla, kun kipu tuntuu välillä munasarjan kohdalla. Ärsyttävä olo kuitenkin. Onneksi asiakastyötä kesäisin vähän, niin voi rauassa töräytellä työhuoneessa ja toivoa vaan, ettei työkaverit astu tänne kaasukammioon yllättäen=-)

Vierailija
28/35 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki, minä täällä taas pinoja nostelemassa.

Kp23/26-36? ja pms:t jyllää...

Vierailija
29/35 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, että onko lugesteroneista haittaa hedelmöittymiselle? Nyt en ole varma, että onko ovulaatio ollut ja että pitäisikö nyt aloittaa luget? En tiedä, että milloin aloittaisin ne.

Olisiko kellään tietoa? Olisin kiitollinen vastauksista.

Omppu

Vierailija
30/35 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ultrassa katsomassa että auttaako clomit mua vai ei.

Ja pakosta jouduin menemään vieraalle lääkärille kun oma on lomalla.

No sain sitten tavallisen tampion gynekseni. Ensinnäkin kun kysyin häneltä metformiinista jota on käytetty pcon hoidossa ja vielä yhdessä clommarien kanssa että olisko siitä mulle apua, niin hän ei osannut sanoa juuta eikä jaata. Mukana mulla oli Tays/Felicitas lk:lla toimivan lääkärin tutkimkus meton tuloksista niin hän tokaisi että " reunatietoa" eikä ottanut todesta. Ja jatkoa seuraa.... Kun kysyin että koska hänen mielestään minun pitäisi aloittaa tikuttelu, niin sanoi vaan että" se on ihan kiinni edellisistä kierroista..." Da, mutta kun mulla ei ole säännöllistä kiertoa niin ajattelin että se ultran jälkeen voisi heittää villin arvion tyyliin aloita huomenna tai kolmen pvn päästä, en mä kysynytkään että koska tarkalleen mun ovis on tai voisi olla.

Eikä tässä vielä kaikki, kun kysyin että onko mun hyvä tässä clomikierrossa syödä myös terot niin se sanoi että se on MIELIPIDEKYSYMYS (siis miksiköhän mä juuri kysyin sitä lääkäriltä???? Saadakseni mielipiteen ehkä).

Mä olen vieläkin niin vihainen siitä sen alentuvasta tavasta katsoa mua kuin mä olisin suorastaan vähä-älyinen... Enhän mä asiantuntija pco ja lapsettomuusasioissa olekkaan, mitä nyt elänyt niiden kanssa kohta 20 vuotta...

Ja mitä tuli siihen mahdolliseen tulevaan ovikseen se sanoi vaan ympäripyöreästi " luottaisin oikeaan puoleen" eli siis mä yritän nyt sitten luottaa oikeaan puoleiseen munasarjaani ja aloitan tikuttelun sunnuntaina...

Sori tämä vuodatus...

Vierailija
31/35 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä moukka lääkäri Irmelille sattui=( Ikäviä tuollaiset kokemukset. Näkyikö ultrassa muuten follikkeleita?

Pms-turpea viikonloppu tiedossa...

Katsotaan, missä vaiheessa ferrari kaartaa pihaan.

t. Senniina kp23/26-36

Vierailija
32/35 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis lomalta kotiuduttu. On se aina kiva lähteä reissuun, mutta on se kyllä kiva tulla takas kotiakin. Kyllä se oma sänky vain on paras.

Ovis taisi olla kp17-18 paikkeilla ja nyt olis kp20 meneillä. ei tullu ihan niin paljon pupuiltua tässä kierrossa mutta pari kertaa kuitenkin, ennen ovista ja siinä oviksen paikkeilla, joten kyllähän sen pitäisi riittää. Tiedä sitten, odottelen nyt lähinnä seuraavan kierron alkua niin saisi taas aloittaa clomit.

Ihan hyvä tiesti välillä pitää sellainen kierto ettei ihan koko ajan tarvi olla sänkyyn hyppäämässä. Kyllä se kuitenkin on kahdessa vuodessa mennyt siihen et oviksen aikaan se on välillä vähän pakkopullaa, ei se kuitenkaan aina ole niin helppoa varsinkin jos väsyttää paljon. Mies valittaa ettei se ihan sillai toimi et no niin nyt pitää mennä ja sit se on pakko " onnistua" , helpompaahan se naisilla on. Huomaan kyllä eron sitten oviksen jälkeen kun pupuilee niin onhan se " kivempaa" et ihan hyvä pitää tavallaa väliä yrityksessä.

Sanoin kyllä miehelle et jos niin käy et menee ohi ennen kuin kerkeää hommiin ryhtyä niin ei haittaa, mutta et tarkoituksella ei jätetä yritystä väliin.

Niistä lugeista vielä et soitin hoitajalle ja kysyin et voisiko käskeä lääkärin määrätä mulle niitä kun se mua hoitanut lääkäri on nyt lomalla, mutta oli aika lailla sitä vastaan. Sanoi et niitä käytetään tukemaan raskautta sitten kun se on alkanut, joten en viitsinyt ruveta niitä vinkumaan.

Täytyy seuraavalla kerralla kun menen lääkärille tahtoa siltä malta lääkäriltä jotain joka pidentäisi luteaalivaihetta.

No ens viikolla alkaakin sitten piinaviikko ja ikävä kyllä työt.

Mä oon kyllä nyt testientilaamiskiellossa, kun se aina menee siihen testaan jo aikasin ja ainahan se näyttää negaa. Vei tuo lomareissu kyllä sen verran reippaasti rahaa et nyt ei ole varakaan tilata.

Onko kukaan muuten jättänyt tarkoituksella väliin yhtään kiertoa? Tuntuu vain siltä et ei enää viitsi kiertoja hukata kun on yritystä ihan tarpeeksi kauan takana.

Jos olis heti tärpännyt niin lapsi olis jo yli vuoden vanha, toisaalta voisi sanoa et ihan kiva ettei vielä ole tärpännyt sillä se kaikki on vielä edessä :)

Ja onhan tässä vielä saanut itsekin vähän kasvaa!

Iloista viikonloppua kaikille!

Vierailija
33/35 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä en vieläkään kahden vuoden yrityksen jälkeen ole raskaana, mutta seuraavassa kierrossa aloitan taas clomit joten toiveet on korkealla.

Eli sit kysymykseen, minulla on vakituinen paikka mutta olen osa-aikainen, ens viikolla olen menossa työhaastatteluun. Tämä uusi paikka olisi myös osa-aikaista työtä mutta tunteja tulisi hieman enemmän.

Nykyisessä työpaikassani en viihdy ja suoraan sanottuna oikein tympäseen aina mennä töihin joten stressikin on aika kova, uuden työpaikan myötä varmaan stressi vähenisi ja siitä varmaan olis hyötyä myös raskautumiseen. Jos tämän työn saisin niin se alkaisi sitten joskus syksyn aikana, tarkkaa tietoa ei vielä ole.

Silloin voisin jo hyällä tuurilla olla raskaana, tietenkään en sitä heti kertoisi mutta en varmaan pystyisi sitä salata neljää kk, mikä varmaa on koeaika. Olisi se kyllä aika inhottava kertoa vasta kun paikka olisi varma, mutta silloin kuitenkin voisin jo olla raskaana. Parempi tiesti olisi että raskaus alkaisi vasta myöhemmin mutta en kuitenkaan tämän työpaikan takia vauvahaavetta jätä.

No sittense varsinainen kysymys, eli jos tulisin raskaaksi ja joutuisin kertoa ennen kuin koeaika on mennyt niin mitä sitten tapahtuisi.

Sillä perusteellahan eivät pystyisi varmaan sanoa minua irti koska olen raskaana mutta keksisivätköhän mahdollisesti jonkin muun syyn.

Miten olisi sitten mahdollisen äitiyspäivärahan laita jos jäisin työttömäksi, liitossa olen joten saisin kyllä ansiosidonnaista työttömyyden aikana, mutta mistä tuloista sitten tulisi äitiysp.?

Joka tapauksessa aion hyväksyä paikan jos sen saisin.

Ankaraa jossittelua kun ei vauvastakaan ole vielä mitään tietoa, mutta vähän muutoksia clomien syöntipäivissä joten toivon tosi kovasti et tulisin pian raskaaksi.

Teksti oli varmaan tosi sekavaa, mutta kiitos jos jaksoit lukea :)

Vierailija
34/35 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna: Periaatteessahan työnantajan ei saisi " syrjiä" raskauden perusteella, mutta ainahan sitä voi keksiä jonkun tekosyyn, jos on niin p..kamainen tyyppi.

Sitten omaan napaan, missä ei kyllä kamalan paljoa ole kertomista... Tänään kp25 (taidetaan mennä ihan samoissa Senniinan kanssa?) ja eilen alkoi jo ruskea tuhruttelu. Ovis taisi olla kp18. Kunnon menkkoja odottelen siis alkavaksi minä hetkenä tahansa. Sinänsä ei ollutkaan toiveet kovin korkealla, kun kyse oli luomukierrosta, mutta ainahan se kirpaisee edes pienesti. Paljon on taas näkynyt vauvamahojakin ympärillä. Harmi vain kun nuo menkat alkoi nyt jo. Se tarkoittaa nimittäin sitä että torvien aukiolotutkimus siirtyy seuraavaan kiertoon, kun tässä en sinne ehdi.

Vierailija
35/35 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on palailtu mökkiresissulta ja ihanaa oli. oli lämmintä ja mukavaa seuraa..

kp 32/28(31) menossa ja ei oo tätiä näkynyt vaikka vloppuna olikin maha kipee,mutta ei oo tuhruttelua ja muutakaan näkynyt.. viime kierrossa kierto oli 31 -(muuten aina 28) joten oottelen rauhassa jos ne nytkin on vaan myöhässä.

muit eipäs kumemmpaa kun oottelua vaan tänne suuntaan...

adette