Miten pääsen eroon vauvakuumeesta/kolmannen lapsen kaipuusta?
Meillä on jo kaksi lasta, tyttö ja poika, ikää meillä molemmilla 38v.
Järkisyitä miksi kolmas lapsi olisi huono idea on rutkasti (jaksaminen, rahatilanne, terveys jne.), mutta mikään ei saa tätä vauvakuumetta aisoihin, sitä pientä ääntä sisälläni joka sanoo että yksi vauva lisää olisi ihana ja että perheestämme puuttuu joku.
Neuvoja puolin ja toisin?
Kommentit (43)
Ap, Jos teet vielä kolmannen, muista tehdä se neljäskin. Otat sen asenteena. Ei iltatähteä, vaan tähdet. Näin minä olen suunnitellut tekeväni, jotta en tehtaile lapsia omaksi viihdykkeeksi.
Lukemalla noita muita juttuja. Ei varaa omiintalvikamppesisiin ja lasten silmälasit vievät kaikki rahat.
Meidän perhe ei olisi ollut täydellinen ilman tuota kolmatta lastamme. Mitään järkisyitä en pysty tarjoamaan puoleen tai toiseen.
Sama ongelma. Vauvakuume vaivannut jo pari vuotta. Ikää nyt 35v. Mies ei järin innoissaan ole eikä haluaisi kolmatta lasta. Ei nyt kielläkään sitä mutta ei nyt ole yrittämässä mukanakaan. Meillä siis seksiä todella harvoin nykyään. Mies ei kuitenkaan halua mennä sterilointiin. Jättää vastuun minulle ehkäisystä, silloin kun seksiä harvoin on. En tiedä kauan jaksan elää tälläisessä epätietoisuudessa, että haluaako minut vai jonkun muun.
Omat harrastukset. Ajatukset niistä kivoista hommista, joita voi puuhailla isompien lasten kanssa. Itsellä auttaa myös tieto siitä, että menot eivät tästä pienene lasten kasvaessa murrosikään.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:25"]
Meidän perhe ei olisi ollut täydellinen ilman tuota kolmatta lastamme. Mitään järkisyitä en pysty tarjoamaan puoleen tai toiseen.
[/quote]
Juuri näin minusta tuntuu ja on tuntunut jo yli vuoden. Olen kovin surullinen ja kaipaan lastani.
Ehkä sellainen vaan pitäisi tehdä ja tinkiä muista asioista? En halua kuitenkaan katua sitä että ei tehty.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:28"]
Sama ongelma. Vauvakuume vaivannut jo pari vuotta. Ikää nyt 35v. Mies ei järin innoissaan ole eikä haluaisi kolmatta lasta. Ei nyt kielläkään sitä mutta ei nyt ole yrittämässä mukanakaan. Meillä siis seksiä todella harvoin nykyään. Mies ei kuitenkaan halua mennä sterilointiin. Jättää vastuun minulle ehkäisystä, silloin kun seksiä harvoin on. En tiedä kauan jaksan elää tälläisessä epätietoisuudessa, että haluaako minut vai jonkun muun.
[/quote]
Hankala tilnanne sulla.
Mun mies on välillä halukas ja välillä ei, riippuen tilanteesta, siis aika lailla niinkuin minä. Kohtahan tämä asia pitää kuitenkin ratkaista puoleen tai toiseen, iänkin puolesta.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:30"]
Omat harrastukset. Ajatukset niistä kivoista hommista, joita voi puuhailla isompien lasten kanssa. Itsellä auttaa myös tieto siitä, että menot eivät tästä pienene lasten kasvaessa murrosikään.
[/quote]
Totta, ja olen yrittänyt keskittyä omiin asioihin ja isompien lasten kanssa voi tehdä jo kaikenlaista ja vauva auttamatta sekottaisi sen pakan. Yritän myös ajatella jo olemassa olevia lapsia ja heidän mukavuuttaan elämän läpi. Sisar voi olla suuri lahja ja myös suuri harmi, yleensä molemmat. :)
Minä kuumeilen viidennestä lapsesta.
Maapallolla on liikaa lapsia, muista se! teillä on jo 2, älkää nyt herranjestas enempää tehkö!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:47"]
Mitä mieltä mies on?
[/quote]
Mies tavallaan haluaa, tavallaan ei. Kolmas oli alkuperäisissä suunnitelmissa mutta meillä ei ollut siinä vaiheessa mitään käsitystä miten rankkaa elämä kahden pienen, vilkkaan, huonounisen ja temperamenttisen lapsen kanssa voi olla. :D
Uskon kuitenkin että jos minä päättäisin 100% että haluan kolmannen hän suostuisi.
Yrität miettiä mitä sulla jo on! Oletko muuten asioissa tavallaan tyytymätön jo siihen mitä olet saanut? Aivan älytöntä hommata 3. lapsi tuohon tilanteeseen! (terveys, rahat, mies ei täysillä mukana)
Olit muistaakseni 38v. Mieti tulevaisuutta eteenpäin: lapsi alulle ja syntyy, olet 40-42v. Siitä lasket eteenpäin 18v. Olet 60v.! Melkein eläkeikäinen. Ymmärrätkö?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 10:13"]
Yrität miettiä mitä sulla jo on! Oletko muuten asioissa tavallaan tyytymätön jo siihen mitä olet saanut? Aivan älytöntä hommata 3. lapsi tuohon tilanteeseen! (terveys, rahat, mies ei täysillä mukana)
[/quote]
Älytöntähän se on. Ei tietenkään kannata olla liian ahne ja yritänkin tyytyä siihen mitä jo on. Siksi tässä juuri kyselinkin neuvoja miten vauvakuumeen saa tukahdettua. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:47"]
Mitä mieltä mies on?
[/quote]
Mies tavallaan haluaa, tavallaan ei. Kolmas oli alkuperäisissä suunnitelmissa mutta meillä ei ollut siinä vaiheessa mitään käsitystä miten rankkaa elämä kahden pienen, vilkkaan, huonounisen ja temperamenttisen lapsen kanssa voi olla. :D
Uskon kuitenkin että jos minä päättäisin 100% että haluan kolmannen hän suostuisi.
[/quote]
Jaa mitä? Mutta eihän sitä voi noin tehdä. Jos mies kokee arjen raskaaksi niin silloin hänen toiveitaan pitää kuulla ettei hommata sitä kolmatta.
Ihan jo se että kuvitelma siitä että miten ihanaa olisi saada kolmas kyllä repii teidän arjen rikki jos mies ei jaksa tätä teidän nykyistäkään tilannetta.
Kyllä puntarissa pitää painaa enempi se nykyinen jaksaminen ja tajuta miten elämä kuormittuu lisää uudesta tulokkaasta kuin paistatella niissä pilvilinnoissa uudesta lapsesta.
Ja miehen kanssa voi asiasta puhua järkisyin: teette listan ongelmista. Ja sitten mietitte miten ne ratkaistaan. Näin ongelmat myönnetään ja huomaatte paljonko niitä on ja sitten hyökkäätte ongelmien ratkaisuun. Jos vaikka raha on ongelma niin miten saatte perheelle rahaa? Miettikää luovasti millaisia ratkaisuja voi vaikkapa kasvavat nuoret tuoda. Lapsi ei synny 10 kk aikaisemmin, voisiko elämää koittaa ajatella eteenpäin että millaista teidän elämä on vuoden, kahden päästä ja mitä se on kun pienin on taapero?
Jos mahdollista niin voiko ajatella vauvan syntyvän vaikka 3 vuoden päähän? Eli miettisitte tulevaisuutta niin että antaisitte lapsen tulla vaikka reilun vuoden kuluttua. Millainen teillä olisi silloin kotona tilanne? Ehkä sekin on plussaa että olisit silloin kotona?
Asioilla on puolensa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 10:17"]
Olit muistaakseni 38v. Mieti tulevaisuutta eteenpäin: lapsi alulle ja syntyy, olet 40-42v. Siitä lasket eteenpäin 18v. Olet 60v.! Melkein eläkeikäinen. Ymmärrätkö?
[/quote]
Niinpä. Hyvä järkisyy kolmatta lasta vastaan. Mutta kun järkisyyt ei tukahduta tätä julmettua vauvakuumetta ja surullisuutta ja kaipuuta. Olen muuten onnellinen ja tyytyväinen elämääni, minulla on ihana mies, lapset, työ, ystävät, harrastukset. Kolmas lapsi puuttuu.
Jättäkää ehkäisy pois, niin luonto hoitaa päätöksen teidän puolestanne. Ei ole todellakaan mitenkään varmaa voitko edes raskautua enää. Myöhemmin sua kaduttaisi, kun et edes yrittänyt.
Tehkää vaan. Kolmen kanssa pärjää kyllä. Tehtyjä lapsia ei kadu ikinä, mutta tekemätttömiä kyllä.
t. neljän äiti
sama tilanne. Isot lapset, 6 ja 8v. Kolmatta tekisi mieli kun ikää 37v. Nyt on helpompaa, tai, helppoa. Pikkulapsiaika oli rankkaa, mutta heitä olikin 2 putkeen. Mies ei ole innokas. En tiedä muuttuuko mieli vai ei. Kauaa ei voi odottaa. Mieli on sekaisin mutta kuume kova. Voi kun tämä menis ohi tai tulisin raskaaksi.