Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä jotkut vanhemmat saa n. 11-17 -vuotiaat mukaansa esim. retkille?

Vierailija
22.08.2020 |

Itse tykkäisin viedä lapsiani vaelluksille, patikkareissuille kansallispuistoihin, telttailemaan, road tripeille, kiipeilypuistoihin, pyöräretkille eväiden kanssa, vuokraamaan kajakit ja melomaan..

Mutta ei millään. Ei. Millään. Hirveä huuto ja kiukuttelu ja jopa parkuminen, kun yritän ehdottaa. Ja joskus kun olen pakottanut mukaan johonkin parin tunnin juttuun, on koko matka mökötystä ja kiukuttelua. Haluavat vain olla kotona ja korkeintaan omien kavereiden kanssa joskus jossain.

Ja toisilla vanhemmilla on sometilit täynnä kaikkea kivaa perheen yhteistä tekemistä ja muksut innoissaan pitkospuilla rinkat selässä ja hymyilee kuvissa.

What?!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli just lomalla mukana perheen 11, 14 ja 20v. Kotiin jäi 17v, joka olisi kyllä lähtenyt mukaan ilman kesätyötä.

20v asuu jo omillaan, mutta oli innokkain mukaan lähtijä.

Kaikista vastahakoisin taisin olla minä itse. Kun nuo lomat vaan tuppaa olemaan enemmän väsyttäviä kuin virkistäviä. Ihan mukava loma, mutta niin vaan sitä oli väsyneempi loman jälkeen kuin ennen lomaa..

Vierailija
22/24 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa sun lapsi, kuulostaa ihanalta! 8) Toivottavasti saat heidät vielä innostumaan uudelleen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, nuorempi saattaa joskus harvoin lähteä, 16v ei .

Vierailija
24/24 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lasta ap:llä on, ja onko kaikki tosiaan mököttäjiä vai vain yksi joka pilaa kaikkien matkan? Muistan, että itse olisin lapsena ja teininäkin lähtenyt mieluusti äidin kanssa reissuun, mutta isosisarus ei halunnut lähteä mihinkään, tai jos lähti niin kiukutteli ja mökötti. Eipä sitten menty enää mihinkään. Tosin myöhemmin kävi ilmi, että hänellä oli matkapahoinvointia, ei vain osannut sanoa siitä, ja selkäkin oireili pitkällä teinillä pienessä autossa.

Toinen juttu olikin sitten reissut isän kanssa, kun ei saatu eväitä ottaa eikä tosiaankaan menty lapsen ehdoilla, vaan aivan liian pitkiä patikoita ilman juotavaa ja syötävää.

Eli onhan lapsilla kunnon varusteet ja matkanteon mukavuus huomioitu? Oletko keskustellut lasten kanssa etukäteen, milloin lähtisitte ja mihin? Ettet vain ilmoita, että huomenna on lähtö klo 10, kohde on x.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi