Naapurin pariskunta ilmeisesti eronnut
Perheellinen, rakensivat uuden talon 5v sitten. Nyt ei molempien autoa ole yhtĂ€ aikaa pihassa vaan vuorotellen jompi kumpi viikon verran. đČ
Kommentit (34)
Jos huomaa jotain ja kommentoi niin se on vain huomio. SÀÀlittĂ€vĂ€mpÀÀ on vĂ€ittÀÀ ettei kiinnitĂ€ huomiota mitĂ€ lĂ€histöllĂ€ tapahtuu koska on âoma elĂ€mĂ€ ja ei juoruileâ. KiinnitĂ€tte kuitenkin huomiota mitĂ€ ympĂ€ristössĂ€ tapahtuu koska se on ihmisille luonnollista, havainnointi. Tosin jotkut typerykset kulkevat liikenteen seassa kuulokkeet korvilla ja eivĂ€t kĂ€ytĂ€ kuuloaistiaan havaitakseen esim. jÀÀvĂ€nsĂ€ auton tai pyörĂ€n alle.
Huomaisin kyllÀ jos naapurissa muuttuu joku asia normaalista poiketen. En kaipaa naapurilta tarkennuksia ellei muutokset ole sellaisia, ettÀ ne vaikuttavat minun asumiseeni. Ja luojan tÀhden, toivon ettei naapuri avautuisi mahdollisista avio-ongelmistaan. Hei ja hieno/vÀhemmÀn hieno ilma tÀnÀÀn on riittÀvÀ taso.
Vierailija kirjoitti:
MissÀ pÀin Suomea te innokkaimmat kyylÀt asutte? En halua muuttaa ikinÀ naapuriinne.
T. Rauhaa rakastava ja juoruilua inhoava ihminen
MinÀ asun HelsingissÀ, olen hyvin tietoinen, mitÀ naapureissa tapahtuu. MinÀ myös rakastan rauhaa, enkÀ taatusti juoruile.
MukavaapÀivÀÀ Sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaa jotain ja kommentoi niin se on vain huomio. SÀÀlittĂ€vĂ€mpÀÀ on vĂ€ittÀÀ ettei kiinnitĂ€ huomiota mitĂ€ lĂ€histöllĂ€ tapahtuu koska on âoma elĂ€mĂ€ ja ei juoruileâ. KiinnitĂ€tte kuitenkin huomiota mitĂ€ ympĂ€ristössĂ€ tapahtuu koska se on ihmisille luonnollista, havainnointi. Tosin jotkut typerykset kulkevat liikenteen seassa kuulokkeet korvilla ja eivĂ€t kĂ€ytĂ€ kuuloaistiaan havaitakseen esim. jÀÀvĂ€nsĂ€ auton tai pyörĂ€n alle.
Huomaisin kyllÀ jos naapurissa muuttuu joku asia normaalista poiketen. En kaipaa naapurilta tarkennuksia ellei muutokset ole sellaisia, ettÀ ne vaikuttavat minun asumiseeni. Ja luojan tÀhden, toivon ettei naapuri avautuisi mahdollisista avio-ongelmistaan. Hei ja hieno/vÀhemmÀn hieno ilma tÀnÀÀn on riittÀvÀ taso.
Kuuntelen aina musiikkia ulkona. SilmillÀ nÀkee onko autoja tulossa, siihen ei kuuloaistia tarvita. Ja minÀ en huomaisi, jokainen elÀÀ omaa elÀmÀÀnsÀ, ei kiinnosta pÀtkÀÀkÀÀn. Saati jos huomaisin asian x muuttuneen, en raportoisi siitÀ av-palstalle. Se on sÀÀlittÀvÀÀ ja kertoo elÀmÀn sisÀllöttömyydestÀ ja yksinkertaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen aina musiikkia ulkona. SilmillÀ nÀkee onko autoja tulossa, siihen ei kuuloaistia tarvita. Ja minÀ en huomaisi, jokainen elÀÀ omaa elÀmÀÀnsÀ, ei kiinnosta pÀtkÀÀkÀÀn. Saati jos huomaisin asian x muuttuneen, en raportoisi siitÀ av-palstalle. Se on sÀÀlittÀvÀÀ ja kertoo elÀmÀn sisÀllöttömyydestÀ ja yksinkertaisuudesta.
Anteeksi, en tiennyt, ettÀ sinulla on silmÀt myös takaraivossa. ElÀmÀ voi olla vÀhemmÀn juntilla asenteella oikein sisÀltörikasta vaikka palstaileekin. Yksinkertaisuus elÀmÀssÀ on tavoiteltava asia ja ellet ole tÀtÀ vielÀ oppinut olet kehittymÀtön ja minun on turha kommentoida sinulle. Muutan mielipidettÀni, tiettyjen yksilöiden on hyvÀ pitÀÀ kuulokkeita liikenteessÀ, se on jopa suositeltavaa. Luonnonvalinta astuu peliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin naisena on kamalaa todeta, ettÀ osa naisista on ihan umpikieroja kyyliÀ. :/ Onneksi omat kaverini eivÀt ole tuollaisia. On liian hyvin asiat maassamme, kun joillain on edes aikaa tuollaiseen.
YleensÀ ihmiset tekevÀt töitÀ, harrastavat, tekevÀt kotitöitÀ ja pitÀvÀt seuraa miehelleen jne. Ei onnellista ja sopivan kiireistÀ ihmistÀ voisi vÀhempÀÀ kiinnostaa muiden tekemiset.
PitÀvÀt seuraa miehelleen.....
Tuo oli sanavalinta vain. Itse olen sinkku, mutta jos minulla olisi mies, niin todellakin pitÀisin seuraa hÀnelle ja paapoisin hÀntÀ aina vapaa-ajallani ja toteuttaisin hÀnen toiveitaan. IhmetyttÀÀ parisuhteessa elÀvÀt, jotka eivÀt nauti kumppaninsa seurasta ja saa siitÀ sisÀltöÀ vapaa-aikaansa. Ilmeisesti oma suhde ei voi kovin hyvin, jos tuollainen sanavalinta tuntuu oudolta?
Kun kynnysmatto kirjoittaa, se on erikoista....
NÀmÀ on niitÀ kiusaavia tilanteita eroavalle parille ja perheelle. Kulisseja yritetty pitÀÀ ja kasvattaa toimivaa parisuhdetta, isot velat, lapset. Onhan se epÀonnistuminen ja hÀpeÀ. Taatusti naapurit nÀitÀ kÀsittelee omissa piireissÀÀn.
EhkÀ kissa sinkulle ajaisi saman asian kuin mies? SisÀkissa, jonka ulkoilutarve on minimissÀ. Voisi nauttia kissan seurasta ja paapoa aina vapaa-ajalla, tÀyttÀÀ sen jokainen toive. Sheba. EikÀ tarvitsisi vÀlittÀÀ naapureista.
Naapurissa perheen Àiti sortuisi ajotielle polvilleen, itkien silmÀnsÀ pÀÀstÀÀn, alle kouluikÀiset lapset helmoissaan kun isÀ kaasuttaa Audillaaan pois heidÀn elÀmÀstÀÀn. Sinkku sulkee kaihtimet ja silittÀÀ kehrÀÀvÀÀ kissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, en tiennyt, ettÀ sinulla on silmÀt myös takaraivossa. ElÀmÀ voi olla vÀhemmÀn juntilla asenteella oikein sisÀltörikasta vaikka palstaileekin. Yksinkertaisuus elÀmÀssÀ on tavoiteltava asia ja ellet ole tÀtÀ vielÀ oppinut olet kehittymÀtön ja minun on turha kommentoida sinulle. Muutan mielipidettÀni, tiettyjen yksilöiden on hyvÀ pitÀÀ kuulokkeita liikenteessÀ, se on jopa suositeltavaa. Luonnonvalinta astuu peliin.
En kÀvele autotiellÀ. Kuulen kyllÀ myös liikenteen ÀÀnet kuulokkeiden lÀpi, ei sitÀ musiikkia tarvitse kuunnella niin kovaa, ettei mitÀÀn kuule.
Jopas tÀmÀ herÀtti nÀrÀÀ. PiilokyyliÀ joukossa, veikkaan. On vaikea suvaita toiselle sen uteliaisuus tai vaan ihan ympÀristön havainnointi.
Uusi talo ja lapset kun on tehty on hyvÀ aika erota kun kaikki on nÀhty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kÀvele autotiellÀ. Kuulen kyllÀ myös liikenteen ÀÀnet kuulokkeiden lÀpi, ei sitÀ musiikkia tarvitse kuunnella niin kovaa, ettei mitÀÀn kuule.
Olet tehnyt valintasi, ympÀristöön reagoimattomuus. Liikenne ei ole se arvaamattomin asia mitÀ kaupunkiympÀristö pitÀÀ sisÀllÀÀn. Kuulosi kiittÀÀ jos altistusaikasi kuulokkeille on tuota luokkaa mitÀ kerrot (aina ulkona). Tinnitus on selkeÀ merkki milloin huomaat valintasi tulokset, kuulon alenemista et vÀlttÀmÀttÀ huomaa. ElÀmÀstÀsi on jo poissa lintujen ÀÀnet, tuulen ja puiden suhina, meren kohina, kaikki luonnolliset ÀÀnet niin oikeastaan olen pahoillani puolestasi. Kuulokkeiden ja teollisesti tuotetun ÀÀnen vanki.
Oletko nyt ihan tosissasi? Jos olet niin hanki kuule oma elÀmÀ. ItsellÀni vÀhÀn saman tyylinen kokemus, mutta olimme se kyylÀttÀvÀ perhe. MitÀ lie meistÀkin puhuttu.
Naapuri, jonka kanssa olimme lÀhinnÀ tervehtimistasolla tuttuja, alkoi pÀivitellÀ ettÀ kuinka lÀhiympÀristössÀ nyt kaikki on eronnut. Sitten alkoi utelu: "Olenkin katsonut ettÀ kyllÀpÀs miehesi tekee paljon töitÀ, kun ei sen autoa nÀy enÀÀ juurikaan kotona. Tai sitten sinun auto puuttuu." Ja kysyvÀ katse pÀÀlle.
Juuh, olen vuorotöissÀ ja mies tekee paljon töitÀ, MUTTA meillÀ toki on muutakin elÀmÀÀ, kuin työnteko ja kuljetaan yhdessÀ vÀhÀn siellÀ sun tÀÀllÀ. Oli tuolloin oma mökkiprojekti ja sukulaista kÀytiin auttamassa. Ja loogisesti autolla kuljettiin. Aika vÀhÀn ylipÀÀtÀÀn oltiin kotona kukaan.
HyvÀ jos edes tunnistan, millaisella autolla naapurit ajaa. Ihan sama, vaikka kulkisivat norsulla.
Vierailija kirjoitti:
Jopas tÀmÀ herÀtti nÀrÀÀ. PiilokyyliÀ joukossa, veikkaan. On vaikea suvaita toiselle sen uteliaisuus tai vaan ihan ympÀristön havainnointi.
Itse voin sanoa, ettei ihan oikeasti voisi vÀhempÀÀ kiinnostaa naapureiden tekemiset, kunhan muuten voi olla hyvissÀ ja asiallisissa vÀleissÀ heidÀn kanssaan.
Ok, voin huomata jotain, mutta en jÀÀ sitÀ enempÀÀ miettimÀÀn, eikÀ tulisi mieleenkÀÀn jutella sellaisesta muille ihmisille tai tÀnne palstalle. Kun ei vain kiinnosta tuntemattomien ihmisten asiat pÀtkÀÀkÀÀn.
Kiinnostaa oma elÀmÀni enemmÀn tai sitten jotkut ihan asiakysymykset (politiikka, luonnontieteet ym.). En kÀsitÀ, miten jollain riittÀÀ aikaa tai energiaa tuntemattomien ihmisten asioiden pohtimiseen edes. Aloitus lÀhinnÀ hÀmmÀstytti, kun on vaikeaa edes kÀsittÀÀ, ettÀ jotain voisi tuollainen kiinnostaa oikeasti.
Tuo oli sanavalinta vain. Itse olen sinkku, mutta jos minulla olisi mies, niin todellakin pitÀisin seuraa hÀnelle ja paapoisin hÀntÀ aina vapaa-ajallani ja toteuttaisin hÀnen toiveitaan. IhmetyttÀÀ parisuhteessa elÀvÀt, jotka eivÀt nauti kumppaninsa seurasta ja saa siitÀ sisÀltöÀ vapaa-aikaansa. Ilmeisesti oma suhde ei voi kovin hyvin, jos tuollainen sanavalinta tuntuu oudolta?