Omat kuvat esillä
Tutustuin vasta erääseen mieheen ja kävin hänen luona kylässä. Hänellä oli kirjahyllyssään useita kuvia kehystettyinä.. Itsestään! Mies hiihtämässä, mies juoksemassa, mies eiffel-tornin edessä, mies veneessä. Mun mielestä hiukkasen outoa Ja ahdistavaa. Millainen ihminen tekee kotiinsa niinkuin alttarin omista kuvistaan.
Kommentit (3)
Minulla ainakin on olkkarin seinällä 2x2 m kokoinen mustavalkoinen valokuvasta teetetty taulu itsestäni. Kuvassa poseeraan Jäämeren rannalla ilman paitaa hauis jännitettynä iso sikari hampaissa.
Sikari kuvaa taloudellista menestystäni.
Ylävartalo paljaana heijastelee tinkimätöntä ja askeettista elämäntyyliäni - sitä, miten päivittäin piiskaan itseäni "terve mieli terveessä ruumiissa" asenteella.
Jäämeren ranta kuvauspaikkana valittiin, koska olen 'self made' eikä polku ole aina ollut siloisin. Vain vahvimmat elämänmuodot selviävät niin karuissa olosuhteissa.
Ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku elämässään feilannut luuseriämmä siitä ajattelee. Eivätpä ole valittaneet.
Millainen ihminen tunkee itsensä edestä ja takaa facebookiin ja lätisee siellä päivästä toiseen menemisistään ja tekemisistään? Niinpä niin, aika moni nykyihminen. Millainen ihminen kerjää kehuja omasta kuvastaan, kun tuli kerrankin niin edustava otos, ja nyt aikuinen ihminen haluaa että kaikki tykkää siitä ihan kamalasti? Millainen ihminen tunkee itsensä (vain) parhaine puolineen esille missä vain ikinä siihen tilaisuuden saakaan, eli perustaa parhaimmillaan (pahimmillaan) jopa blogin omasta yksityisestä perhe-elämästään? Kun se on niin täydellistä. Millainen ihminen tunkee itsensä johonkin aivan täysin älyvapaaseen surkeaan tositv-ohjelmaan? Millainen ihminen myy jopa lähestyvän kuolemansakin ja siihen johtavat kitumisen vaiheet tv-kameroille, ei helvetti sentään, kun onhan jo siihenkin aiheeseen pureutuneita tositv-ohjelmia ollut. Ja tätähän voisi jatkaa.
Niin, että ehkäpä se mies kivoine aktiiviharrastuskuvineen ei tosiaankaan ole edes oudoimmasta päästä?
Monethan laittaa itsestään kuvia nettiin, esim Facebookiin. Kai tuo on vähän sama mutta irl. Hassuahan se on.