Naiset, paljonko mielestänne pitäisi 45v miehen tienata että kiinnostaisi puolisona?
Tälläistä pohdin tässä sinkuksi tulleena. koulutettu ja ihan mukava mies olen :)
Minkä verran lompakko tai tulot vaikuttavat valintoihinne. Jos olette etsimässä loppuelämän miestä, missä rimanne tässä asiassa on?
SIis lähinnä 40+ mielipiteet itseäni kiinnostaa :)
Kommentit (76)
Mä en tiedä mitenkä tuollainen lompakon paksuus edes tulisi jutuiksi.
Mulla on omaakin rahaa tarpeeksi.
3000/kk ennen veroja on alaraja neuvottelupöytääni pääsemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitenkä tuollainen lompakon paksuus edes tulisi jutuiksi.
Mulla on omaakin rahaa tarpeeksi.
Ei se tulekaan, mutta että asiat sujuisivat haluamallanne tavalla on sillä merkitystä. Tarkoitin mitä luokkaa sen tulisi olla esim...
Yhteistä taloutta en aio perustaa enää yhdenkään miehen kanssa. Siinä mielessä ei kauheasti väliä. Mutta toisaalta itse tykkään reissata jonkun verran. Olisi kiva jos miehellä on kiinnostusta samaan ja varaa omat reissut maksaa. Ja tykkään kyllä että talous saisi olla sillä tavalla vakaa että hänen ei tarvitse mitään vippejä multa pyydellä.
Henkisesti köyhän miehen aloitus. Ei tule saamaan naista koskaan.
Ihan sama. Mulla on omat rahat. Kunhan on hyvännäköinen, vaaleasilmäinen, lihaksikas adonis. 😍
Itse tienaan noin 6000 euroa kuussa, joten miehen olisi tienattava vähintään 4000, jos hänellä ei ole elätettäviä lapsia, enemmän, jos jälkikasvua on, jos haluaa viettää samantyylistä elämää kuin minä.
Jos kelpaa askeettisempi meno (itse tykkään kovasti mm. liikkua luonnossa ja viettää rauhallisia koti-iltoja), pienemmätkin tulot miehellä on ok.
Aikuisen miehen elättäjäksi en enää lähde, siitä minulla on 10 vuoden kokemus.
Sen verran että arki on samanlaista kuin itsellä. Eli ei joudu syynäämään hintoja kaupassa, muttei osta kalliimpaa versiota tuotteissa joissa laadussa ei ole suurta eroa. Elää kohtuullisen säästeliäästi, eli koko palkka ei mene kädestä suuhun. Voi silti silloin tällöin käydä ulkonakin syömässä. On varaa maksaa puolet asunnosta jossa on työhuone ja molemmille mukavasti tilaa hyvällä alueella. On varaa lähteä halutessaan kanssani reissuun. Ajaa turvallisella autolla johon ei ole valtavia kulutusluottoja. On varaa harrastaa mitä haluaakin. Ei tee 24/7 töitä vaan vapaa-aikaakin on.
Jos euromäärä pitäisi heittää niin varmaan minimissään 3000e/kk olisi tienattava (on jo reilusti alle mitä itse tienaan).
Ei minua miehen tienestit kiinnosta. Tienaan itse tarpeeksi. Olisi ihan hyvä että miehellä on työ joka itseään kiinnostaa, oli se sitten putkimiehen tai bussinkuljetttajan homma tai joku insinööri tai johtaja, mutta en piittaa siitä mitä miehelle maksetaan.
Nuoremmalle naiselle joka haaveilee perheen perustamisesta ja omakotitalosta voi miehen tienestit olla tärkeä juttu koska ne luo perheelle turvaa. Meillä 40+ naisilla on jo tarpeeksi rahaa.
Minulla on omat rahat. Miehet ei ole minua elättäneet.
Sen verran ettei tarvitse keskustella asioista tyyliin paljonko ruoat maksoi ja onko bensat maksettu tasan. Sellainen normaali palkka, ettei rahaa tarvitse koko ajan miettiä eikä siitä tarvitse puhua. Riippuu asuinpaikasta mitä se tarkalleen on. Tykkään myös tehdä yhden lomamatkan vuodessa ja miehen olisi suotavaa pystyä lähtemään mukaan. En välitä materiasta sinänsä. Ihan sama onko auto uusi mersu vai vuoden -88 corolla, kunhan ei jätä välille.
9 jatkaa, tienattava siis käteen 3000e/kk.
Sehän riippuu täysin siitä, ketä pitäisi kiinnostaa. Itse seurustelin nelikymppisenä miehen kanssa, joka asui kunnan vuokra-asunnossa ja oli töissä järjestösektorilla. Tuloja en koskaan kysynyt.
Kyllä tuon ikäisellä tuloja pitäisi olla vähintään n. 5000 €/kk.
Miehen pitää pystyä elättämään itsensä niin, että asuu kelvollisesti eikä kulje rääsyissä, eikä jokaista arkista hankintaa tarvitse kuukausia suunnitella. Raha ei tee ketään onnelliseksi mutta sen puute aiheuttaa tarpeettomia riitoja, ja kohtuulliset tulot luovat turvallisuuden tunnetta. Itse tienaan yli 5000 e/kk brutto, mutta yksinhuoltajana ja pk-seudulla perheasuntoa maksavana ei tarvitse miettiä, mitä ylimääräisille rahoille tekisi - koska niitä ei ole. En kerta kaikkiaan pystyisi tarjoamaan kenellekään miehelle mitään taloudellista kontribuutiota. Toki unelmien prinssin eteen sitä ehkä tiristäisi omista menoista niin, että tukisi miestä tarpeen vaatiessa.
Mikään raha ei korvaa luonnettasi, jos tosissasi ajattelet nykyaikana miehen tulotason vaikuttavan fiksuihin naisihmisiin.
Oisko työmarkkinatuki ja ehkä asumistuki. En ole materialisti ja mulla on jo oma kämppä ja mökki enkä muuttaisi vuosiin yhteen jos löytäisin seurustelukaverin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu täysin siitä, ketä pitäisi kiinnostaa. Itse seurustelin nelikymppisenä miehen kanssa, joka asui kunnan vuokra-asunnossa ja oli töissä järjestösektorilla. Tuloja en koskaan kysynyt.
Jatkan vielä:
Olen nyt ollut kuusi vuotta parisuhteessa, joista kaksi avoliitossa miehen kanssa, jonka tuloja en tiedä enkä ole koskaan kysynyt. Hän tuli ensimmäisille treffeillemme kaverilta lainatulla riisikupilla ja työhaalareissa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmalle naiselle joka haaveilee perheen perustamisesta ja omakotitalosta voi miehen tienestit olla tärkeä juttu koska ne luo perheelle turvaa. Meillä 40+ naisilla on jo tarpeeksi rahaa.
Tuon voi moni pienituloinen ottaa loukkauksena, aika paljon on kädestä suuhun eläviä pienituloisia yksinhuoltajia suomessa, eikä se tee heistä huonompia ihmisiä sinänsä.
500 k€ nettona vuodessa.