Naiset, paljonko mielestänne pitäisi 45v miehen tienata että kiinnostaisi puolisona?
Tälläistä pohdin tässä sinkuksi tulleena. koulutettu ja ihan mukava mies olen :)
Minkä verran lompakko tai tulot vaikuttavat valintoihinne. Jos olette etsimässä loppuelämän miestä, missä rimanne tässä asiassa on?
SIis lähinnä 40+ mielipiteet itseäni kiinnostaa :)
Kommentit (76)
Mulla ei ole suunnitelmissa haluta enää avo-/avioliittoa kenenkään kanssa, joten ei niillä miehen tuloilla juuri merkitystä ole. Kunhan ei elämäntapatyötön ole, niin muut asiat merkkaavat enemmän. (Ja siis työtön saa olla jos hakee ja haluaa töitä oikeasti tai omaa jonkun muun laillisen tavan hankkia elatuksensa kuin yhteiskunnan tuilla eläminen.)
N47v
Vierailija kirjoitti:
Mä olen omani jo löytänyt, mutta jos nyt etsisin, haluaisin sellaisen, jolla on runsaasti aikaa. Ei työkeskeistä, ei uraohjusta, eikä missään nimessä yrittäjää. Pidän kesät vapaana, reissataan pohjoisessa. En kaipaa muuta, joten seuran olisi syytä olla samanhenkinen.
Jaa, vai että et yrittäjää. Olen ollut yrittäjä yli 10 vuotta ja hyvin minulla on aikaa ja rahaa. Vapaata ei ole tietenkään niin paljon kuin kaltaisellasi työttömällä on, mutta pidän kuitenkin sen 5-6 viikkoa lomaa vuodessa. Työpäiväni ovat arkisin välillä 8-17, yleensä jotakin 8:30-15 ja muutama tunti kuukaudessa teen paperitöitä. Rahaa on ihan kohtuullisen hyvin. N46
Vierailija kirjoitti:
Pelaako kieli, kädet ja muna? Muuta en sulta tarvitse. Parempi vaan kun olet hiljaa ja häivyt välillä. Tuut kun vihellän, avainta et saa.
Tää kelpais mulle, itsekään en naiselta juuri muuta kaipaa, olisi muutoin pelkäksi häiriöksi normielämälle.
Kelan minimituet, tai vähempikin riittää kyllä jos ei kiinnosta kelapyörässä pyöriä, kasvimaan pitäminen toimeentulon osana katsotaan plussaksi :) Saa toki enempikin tienata jos niin on.
Jos täällä tommosia kyselee, niin sit ei lompakko olis ikinä tarpeeksi paksu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja! Riittää kokoaikainen vakityö, motivaatio tehdä sitä työtä ja kunnolliset elämäntavat. En ota elättäjää itselleni sillä tienaan aivan riittävästi.
En ole materialisti hyhyi mutta kokoaikainen vakityö pitää olla. Just joo.
Ohis, mutta mikä ajatus vakityössä oikein rassaa sinua? Työttömät eivät ole minunkaan mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... puhun noista useista joilla raja on 5000e...
Et kai oikeasti usko kaikkea, mitä tältä palstalta luet? Johtavissa tai asiantuntija-ammateissa toimivat ihmiset viettävät täällä lauantai-iltaansa? Älä ole hölmö.
No mä nyt satun olemaan tuollaisessa ammatissa ja täällä on mukavaa surffailla aivot naulassa, kun lapset ovat isällään ja muutenkin vapaa viikonloppu :) Sori, jos ei mahdu maailmankuvaasi.
Joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen omani jo löytänyt, mutta jos nyt etsisin, haluaisin sellaisen, jolla on runsaasti aikaa. Ei työkeskeistä, ei uraohjusta, eikä missään nimessä yrittäjää. Pidän kesät vapaana, reissataan pohjoisessa. En kaipaa muuta, joten seuran olisi syytä olla samanhenkinen.
Jaa, vai että et yrittäjää. Olen ollut yrittäjä yli 10 vuotta ja hyvin minulla on aikaa ja rahaa. Vapaata ei ole tietenkään niin paljon kuin kaltaisellasi työttömällä on, mutta pidän kuitenkin sen 5-6 viikkoa lomaa vuodessa. Työpäiväni ovat arkisin välillä 8-17, yleensä jotakin 8:30-15 ja muutama tunti kuukaudessa teen paperitöitä. Rahaa on ihan kohtuullisen hyvin. N46
Väärin meni.
Joo, ei yrittäjää. En ole tippaakaan työorientoitunut, käyn siellä rahan takia syys-toukokuun välissä. Julkinen sektori, tusinaduuni. Lomaa oli vakkarina 38 päivää, enää en vakityötä huoli (ei lasta kotona, ei lainoja). Rahaa on kohtuudella, kesä on omaa aikaa. Olen perhe-, parisuhde- ja harrastuskeskeinen, en sopisi yhteen yrittäjän kanssa. N41
Oon 30 mutta vastaan silti, koska voisin ottaa 40 täyttäneen mieheksi jos tyyppi oikeanlainen.
Ja siis.. Tietty riippuu onko miehellä muuta rahaa tai omaisuutta, ja riippuu myös siitä, että minkä verran mies rahallisesti muhun panostais. Esim. jos tienaa 150 000 e vuodessa, ja mulla ostaa esim. 1 ravintola-illallisen/kk, niin tottakai se on eri, ku jos mies tienaa vuodessa vaikka 80 000 e, ja maksaa kaikki ruokakauppakulut, mun laskuja, lisäks hemmottelee, puhumattakaan että antaa rahaa muuten vaan.
50 000 euroo on jo sen verran, että jos mies olis antelias luonne, niin sillon olisin tyytyväinen.
Tottakai on sit eri asia jos miehellä vaikka perittyä omaisuutta ja tekee selväks että ne on myös naisen rahoja. :D Sillon ei tarvii olla väh. 50 000 e tuloja, jos miehellä muuta rahaa.
Raha kiinnostaa sen verran, että jos ja kun etsii loppuelämän kumppania HELSINGISSÄ, mahdollinen perhe/jopa asunto tulevaisuudessa, niin köyhän miehen kanssa se EI onnistu, etenkin kun itsellä kai tulee EHKä olemaan suht pienipalkkainen työ. Lisäks oon hyvä rahankäyttäjä, eli jos mietin tulevaisuutta niin mulle sopii suht varakas mies.
3000 e käteen olis ehkä se ihan minimi, jos mies sit muuten olis TÄYDELLINEN jne. Jos mieheen suhteen täytys tehä kompromissejä, niin sillon tuo 3000 ei riitä. Sillon se olis väh. 4000 e käteen.
Mmm… just ilahdutti kun joku oli jättänyt pussillisen palautuspulloja roskakatokseen. Palautin ne ja siitä tuli 4,20€ :D
Laske siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja! Riittää kokoaikainen vakityö, motivaatio tehdä sitä työtä ja kunnolliset elämäntavat. En ota elättäjää itselleni sillä tienaan aivan riittävästi.
En ole materialisti hyhyi mutta kokoaikainen vakityö pitää olla. Just joo.
Ohis, mutta mikä ajatus vakityössä oikein rassaa sinua? Työttömät eivät ole minunkaan mieleeni.
Miten niin rassaa? Jos lukutaito on tuo, niin en vaivaudu vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää pystyä elättämään itsensä niin, että asuu kelvollisesti eikä kulje rääsyissä, eikä jokaista arkista hankintaa tarvitse kuukausia suunnitella. Raha ei tee ketään onnelliseksi mutta sen puute aiheuttaa tarpeettomia riitoja, ja kohtuulliset tulot luovat turvallisuuden tunnetta. Itse tienaan yli 5000 e/kk brutto, mutta yksinhuoltajana ja pk-seudulla perheasuntoa maksavana ei tarvitse miettiä, mitä ylimääräisille rahoille tekisi - koska niitä ei ole. En kerta kaikkiaan pystyisi tarjoamaan kenellekään miehelle mitään taloudellista kontribuutiota. Toki unelmien prinssin eteen sitä ehkä tiristäisi omista menoista niin, että tukisi miestä tarpeen vaatiessa.
AP tässä, tämä osui aika hyvin. Tienaan itse asiassa hieman enemmän, ja pienituloinen nainen luuli että rahaa on jotenkin aivan hillittömästi käytettävissäja ihmetteli jos vähän harkitsee rahankäyttöään.
No joo, onhan toi asumiseen menevä tavallaan säästämistä muttei sitä ylimääräistä kuitenkaan ihan hirveästi tilille jää normikuukauden jälkeen.
Jos on pihi tai ei osaa käyttää rahaa niin ihan sama paljon tienaa, jos osaa vaikka sijoittaa ja tykkää ostella ja maksaa minulle juttuja niin eiköhän joku 50t vuodessa ole ihan riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai oikeasti usko kaikkea, mitä tältä palstalta luet? Johtavissa tai asiantuntija-ammateissa toimivat ihmiset viettävät täällä lauantai-iltaansa? Älä ole hölmö.
No mä nyt satun olemaan tuollaisessa ammatissa ja täällä on mukavaa surffailla aivot naulassa, kun lapset ovat isällään ja muutenkin vapaa viikonloppu :) Sori, jos ei mahdu maailmankuvaasi.
Sama. Ihme ennakkoluuloja täällä, että jonkin ammattiryhmän ihminen ei voisi olla palstailemassa täällä vaikka nyt sitten lauantai-iltana.
- se +5000 e/kk -
Täällä myös nainen, jolla ei ole enää aikomusta avio- tai avoliittoon, joten sen puoleen miehen tuloilla ei ole merkitystä, koska en halua enää yhteistä taloutta kenenkään kanssa.
Kokemus pienempituloisesta puolisosta ei kuitenkaan ollut hyvä. Ilmapiiri täyttyi ikävästä alemmuuskompleksista ja vielä ikävämmästä pyrkimyksestä maksattaa minulla vaivihkaa yhtä sun toista, vaikka itselläkin olisi ollut varaa ostella. Siinä mielessä kovin isot tuloerot eivät välttämättä ole hyvä asia.
Jos brutaalisti pitäisi arvioida kumppanille suhteen kannalta toimiva tulotaso, niin suurin piirtein 60 000-70 000 € vuositulot voisivat olla ok. Mutta tosiaan kun yhteistaloutta en enää perusta, niin ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ihme ennakkoluuloja täällä, että jonkin ammattiryhmän ihminen ei voisi olla palstailemassa täällä vaikka nyt sitten lauantai-iltana.
- se +5000 e/kk -
Joo, täällä myös 5000 e/kk asiantuntijatehtävissä. Ja vastasin myös tähän ketjuun, vaikka en euroja mihinkään suuntaan ilmoitellutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- se +5000 e/kk -
Etenkin, kun palstalla omat näkemykset esitetään kirjallisesti. Argumentaation selkeys ja johdonmukaisuus ovat tärkeitä, jos haluaa tulla ymmärretyksi.
Sen verran, että tulee toimeen omillaan ilman pikavippeja ja että säästöönkin jää joka kuukausi mukava summa pahan päivän varalle.
Elätän itseni ja lapseni, mies itsensä ja oman lapsensa, ei olla muutettu tai muutamassa yhteen. Kumpikaan ei olla varoissa mut hyviä rahan kans, ja keksitty millon mitäkin elämystä, mihin rahaa ei juurikaan tarvitse. Näin on hyvä.
Ja oon kokenut sen rahakkaan miehenkin. Eksälle alkoikin sit raha ja omaisuuden kerryttäminen tulla niin tärkeäksi, että tympäisi. Mieluummin köyhä, luova ja onnellinen kuin puuduttavassa materian ikeessä, niin itse kuin kumppanikin.